Enélkül sosem fogsz lefogyni! - A kalcium zsírégető hatásai
A kutatások szerint a kalcium csökkenti a felszívódó zsír mennyiségét.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a BBC GoodFood gasztromagazinra, és ismerd meg a baconös brownie receptjét! (x)

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Édes, gyümölcsös, és alig van benne kalória, így bűntudat nélkül fogyaszthatod ezt az italt (x)

Nyerd meg az 50 x 200 000 Ft egyikét gyermeked osztályának! (x)

Mitől alakulhat ki a mellrák, és hogyan előzhető meg? A szakértő tanácsai (x)

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

beauty and style

Kisimulnak a ráncok: arczselék és hidratáló szérumok körképe árakkal »

Így újítsd fel a tavalyi félcipődet, ha egy picit már megkopott! »

Ez a divatos frizura és hajfestés a legnőiesebb a szezonban »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokan úgy tartják, a tejtermékeket jobb messziről elkerülni a fogyókúra ideje alatt, különös tekintettel a sajtokra, melyek magas zsírtartalmuk révén nem sok jóval szolgálhatnak a kalóriaégetés tekintetében.

Kevesen vannak tisztában azzal, hogy a zsírszegény tejtermékek valódi fehérje- és ásványianyag-bombák, többek között nagy mennyiségben tartalmazzák azt az anyagot, melynek jelentős szerepe van a súlyvesztésben: számos közelmúltban megjelent tanulmány bizonyította, hogy, ha tejtermékeket fogyasztasz, nem minden kalória számít - ennek oka pedig a bennük lévő kalciumban keresendő.

Tejtermékekkel intenzívebb a fogyás

Minden fogyókúrázó tudja, hogy csökkentenie kell az elfogyasztott zsírmennyiséget, ha korlátozni szeretné a napi kalóriabevitelt. Amennyiben azonban táplálékod - a tejtermékekhez hasonlóan - sok kalciumot tartalmaz, úgy tűnik, nincs szükség vasakaratra.

A kutatók véletlenül ismerték fel a kalcium súlycsökkentő tulajdonságát, amikor az 1980-as években az étrend és a vérnyomás közötti kapcsolatot tanulmányozták. Az akkori eredmény máig vita tárgyát képezi, mindazonáltal azóta több tucat kísérlet támasztotta alá ezen ásványi anyag zsírégető hatását túlsúlyos emberek esetében.

2003-ban például a Tennessee-i Egyetemen oktató Michael Zerner professzor a kísérletében részt vevő önkéntesek felének három kis doboz sovány joghurttal toldotta meg napi étrendjét egy kalóriaszámlálós fogyókúra során. Jóllehet, az önkéntesek mind ugyanannyi kalóriát fogyasztottak, a joghurtos csoport mégis 20%-kal több zsírtól szabadult meg, mint a másik, és ami még ennél is jobb hír, ez a zsír a hasuk tájékáról tűnt el.

Amennyiben tehát alacsony zsírtartalmú tejterméket válogatsz kosaradba, nyugodtan, bármiféle kétely nélkül fogadd vissza életedbe a joghurtot, a sajtot és a tejet, valószínűleg meglepődve tapasztalod majd, hogy többet fogysz, mint előtte nélkülük. Arra azért ügyelj, hogy ne lépd túl az előírt kalóriamennyiséget.

Miben rejlik a kalcium zsírégető hatása?

A kalcium két fronton indít támadást a zsír ellen, így hatása is kettős. Legfontosabb és legmeglepőbb tulajdonsága, hogy a belek belső falára tapadó zsírba kapaszkodik. A kalcium és a zsír így egyfajta, szappanhoz hasonló anyaggá áll össze, mely - miután képtelen felszívódni a bélfalon át - kiürül a testből. Minél több kalciumot fogyasztasz a fogyókúra során, annál több zsírnak adhatod ki az útját. Ez az oka annak, hogy a kalciumban gazdag diéta során nem számít minden kalória.

Jóllehet, az ily módon távozó zsír mennyisége nem számottevő, itt is érvényes az örök igazság: sok kicsi sokra megy. Kalciumban bőséges étrenddel egy év leforgása alatt 3,5 kg testzsírnak megfelelő kalóriától szabadulhatsz meg, márpedig ez jelentős súlyveszteség, ha figyelembe veszed, hogy semmivel sem csökkentetted napi bevitt kalóriamennyiségedet.

A kalcium másik, testsúlyra gyakorolt hatása ennél összetettebb, fontos szerepet tölt be ugyanis az anyagcserében - felügyelete alatt tartja a zsírsejtekben megnyilvánuló zsírégető folyamatokat.

Mikor lecsökkented energiabeviteledet, szervezeted gyakran lelassult anyagcserével reagál. Más szóval, ha kevesebb kalóriával látod el testedet, visszafogottabban égeti majd a kalóriákat, hogy fenntartsa az egyensúlyt. Ez a reakció feltehetően már nagyon korán kifejlődött az emberben, akkor, amikor a táplálék még ritka kincs volt. Manapság azonban annál nagyobb bosszúságot okoz azoknak a diétázóknak, akik koplalásba kezdenek, mégsem fogynak egy dekát sem.

A tudósok szerint a kalcium kimozdíthat a holtpontról, és a fogyókúra alatt is megfelelő szinten tartja az anyagcserét. Ezt a zsírégető folyamatok fokozásával, beizzításával éri el. Ráadásul, a zsírsejtek közé beékelődő-befurakodó kalcium hátráltatja az új zsírsejtek kialakulását is.

Mennyit fogyassz belőle?

Az ajánlott kalciummennyiség egyénről egyénre változik, de a napi 1000 milligrammot tanácsos mindenképp bevinni szervezetedbe. Kisgyermekeknek ennél kevesebbre, szoptatós anyáknak ennél többre van szükségük. Egy adag természetes joghurt több mint 400 milligrammal lát el.

Nem baj, ha napi egy gramm fölé mész, de a 2500 milligrammot semmiképpen sem ajánlott túllépni. A tejtermékek mellett remek kalciumforrás minden szálka nélküli hal - lazac és szardínia -, a bab - ideértve a babkonzervet is -, illetve a szójatej, különösen, ha hozzáadott kalciumot is tartalmaz.

A legtöbb zöld leveles zöldség is gazdag kalciumban, ugyanakkor többségük rengeteg oxalátot tartalmaz, márpedig ez a vegyület hozzákapcsolódik a kalciumhoz, így elérhetetlenné teszi számodra. Sok oxalát található a spenótban és a rebarbarában. Oxalátban szegény, ellenben kalciumban gazdag a fodros kel, a leveles kel és a kerti zsázsa.

Cikkünk Jill Fullerton-Smith Amivel etetnek című könyve alapján készült.

Az Amivel etetnek az első olyan könyv, mely tudományos vizsgálatnak vetett alá minden köztudatban élő hitet, avagy tévhitet az egészséges táplálkozás témájában, hogy egyszer és mindenkorra kiderüljön, mi bizonyított tény, és mi csupán fikció. Legyen az a spenót, a szója, az omega-3 zsírsav vagy a tejtermékek vizsgálata, ebben a mérföldkőnek számító könyvben feltárul a teljes igazság, nem csupán az ételekkel, de az ételek szervezetedre gyakorolt hatásaival kapcsolatban is. Hiteles, olvasható és olvasandó, telis-tele lenyűgöző ötletekkel és illusztrációkkal, melyeken keresztül a könyv bemutatja az ételeknek az immunrendszeredre, étvágyadra, emlékezőképességedre és libidódra tett valós és tudományosan alátámasztott hatásait.

Kiadja a Partvonal Kiadó.
A könyv ára 3990 forint.
A könyvet itt rendelheted meg. »

OLVASD EL EZT IS!

sajt
  • ásványi anyag
  • fogyasztó praktikák

5 alig ismert, filléres zsírégető csodaszer

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

Blog.hu ajánló