Zsírégető, emésztésserkentő diéta
3 hét, 6 kiló
Indítsd be a zsírégetést! Gyors emésztés mellett nem lesz esélyük a kalóriáknak.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 2 db játék
Ez is érdekelhet

Nyerd meg az 50x200 ezer forint egyikét gyermeked osztályának! (x)

Mitől alakulhat ki a mellrák, és hogyan előzhető meg? A szakértő tanácsai (x)

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

beauty and style

Skótkockás őszi körmök egyszerűen, 3 hétköznapi színnel »

Magas sarkú cipő pamutzoknival: egyre többen hordják így »

Gyors smink, amire hétfő reggel is lesz időd: eltünteti a hétvége nyomait »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az eredményes fogyókúra kulcsa nem a koplalás és a szélsőségesen kevés táplálékbevitel. Ha emésztésed megfelelő sebességgel működik, a tápanyagok előbb alakulnak energiává, mint kilóidat szaporító zsírpárnákká. Válaszd az emésztésserkentő diétát, és három hét alatt akár hat kilóval is kevesebbet mutathat a mérleg.

Felhalmozás helyett felhasználás

A lelassult emésztés fő oka az értékes tápanyagokban szegény, üres kalóriákat tartalmazó étrend. A magas cukor- és zsírtartalmú sütemények, az olajban sült ételek és a finomlisztből készült pékáruk gyakori fogyasztása mellett nem csoda, ha zsírégetés helyett raktározásra rendezkedik be szervezeted.

Mivel ezekkel a táplálékokkal nem jutsz hozzá a létfontosságú vitaminokhoz, állandó késztetést érzel a további evésre. Nem megoldás azonban, ha ekkor ismét az értéktelen ételtípusokhoz fordulsz. A legfontosabb, hogy kilépj az ördögi körből, és visszaállítsd emésztőrendszered természetes működését. Szerencsére rengeteg olyan táplálék között válogathatsz, mely csökkenti étvágyad, elegendő energiával lát el, és feldolgozása több kalóriát igényel, mint amennyit önmagában tartalmaz.

Üzenet az emésztésnek

A hatékony emésztés kulcsa az egészséges bélflóra, melynek köszönhetően könnyen felszívódnak a vitaminok, miközben távoznak szervezetedből a kilóidat szaporító káros anyagok is. 

Mindezt könnyen biztosíthatod, ha gyakran szerepel étrendedben savanyú káposzta, joghurt vagy citrusféle. A narancs és grépfrút például a zsírégetésben is élen jár.

A többletzsír megkötéséhez és a székrekedés elkerüléséhez a rostban gazdag gabonafélék és zöldségek jelentik a megoldást. Elegendő folyadék bevitele mellett a rostok ugyanis megduzzadnak gyomrodban, így jóllakottságérzést keltenek, és szinte magukkal sodorják a táplálékokat.

A friss gyümölcs- és zöldséglevek ingert továbbítanak a bélrendszer mozgásához, így, ha éhgyomorra és a főétkezések kezdetén fogyasztod azokat, idejében gondoskodsz a tápanyagok tökéletes lebontásáról. Nem beszélve arról, hogy kevesebb étellel is megelégszel, ha vitamindús itallal indítod az étkezést.

A teljes siker érdekében ne feledkezz meg az emésztőenzimekről sem. Ezek egy részét szervezeted termeli, ám egyes táplálékokkal megsokszorozhatod mennyiségüket. Az ananász, a citrom, a zöld leveles zöldségfélék mind biztosítják a bőséges enzimellátást.

Fontos!
A diétát legfeljebb három hétig tarthatod. Az adagok kiméréséhez használj kétdecis bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

Hogyan kövesd a diétát?

  • Minden étkezés tartalmazzon nyers táplálékot is.
  • A gyümölcs- és zöldségleveket magad préseld vagy turmixold a cukros, előregyártott változatok helyett.
  • Ne feledkezz meg a napi 2-2,5 liter folyadékról - ezt szénsavmentes ásványvíz vagy például gyümölcsteák fogyasztásával biztosíthatod.
  • Fokozhatod a jóllakottságérzést, ha megemeled a rostbevitelt egy-egy evőkanál zabkorpa vagy lenmag hozzáadásával.
  • Zöldségekből és alacsonyabb cukortartalmú gyümölcsökből bőségesebb mennyiséget is fogyaszthatsz.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy bögre paradicsomlé, két szelet rozskenyér, két szelet sovány sajt, egy zöldpaprika.
Tízórai: fél bögre zsírszegény joghurt, két evőkanál zabpehely.
Ebéd: 10 dkg csirkemell, fél bögre barnarizs, egy tányér párolt zöldborsó.
Uzsonna: egy grépfrút.
Vacsora: egy bögre sárgarépalé, egy bögre főtt köles, fél bögre csemegekukorica.

2. nap 

Reggeli: egy bögre zsírszegény kefir, három evőkanál müzli, egy marék aszalt szilva.
Tízórai: 15 dkg ananász.
Ebéd: egy bögre teljes kiőrlésű tészta, 10 dkg sovány túró, egy paradicsom, egy paprika.
Uzsonna: egy bögre alma-narancs saláta citromlével.
Vacsora: 10 dkg párolt hal, két közepes burgonya, 20 dkg cukkini.

3. nap

Reggeli: egy bögre narancslé, két szelet lenmagos kenyér, két szelet sovány sonka, egy sárgarépa.
Tízórai: öt szilva, három korpás keksz.
Ebéd: egy bögre céklalé, 10 dkg pulykamell, egy tányér párolt vegyes zöldség.
Uzsonna: fél bögre zsírszegény joghurt, két evőkanál zabpehely, egy marék almakocka.
Vacsora: egy bögre főtt lencse, egy evőkanál szezámmag, egy tányér zöldsaláta.

4. nap

Reggeli: egy tányér zabkása, két kávéskanál méz, egy narancs.
Tízórai: egy bögre paradicsom-sárgarépa lé, egy marék dió.
Ebéd: egy tányér zöldségleves, 10 dkg csirkemell, fél bögre barnarizs, fél bögre savanyú káposzta.
Uzsonna: egy fürt szőlő.
Vacsora: egy tányér joghurtos uborkasaláta, két szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy körte.

5. nap

Reggeli: egy bögre paradicsomlé, két szelet rozskenyér, 10 dkg sovány túró, egy zöldpaprika.
Tízórai: 15 dkg ananász, egy alma.
Ebéd: egy tányér gyümölcsleves, 10 dkg pulykamell, két közepes burgonya petrezselyemmel.
Uzsonna: öt szilva.
Vacsora: egy bögre durumtészta, paradicsomszósz, két evőkanál reszelt, sovány sajt.

6. nap

Reggeli: egy bögre zsírszegény joghurt, három evőkanál müzli, egy marék mazsola.
Tízórai: egy grépfrút, három zabpelyhes keksz.
Ebéd: gyümölcsrizs egy bögre barnarizsből, 20 dkg vegyes bogyósgyümölccsel.
Uzsonna: egy bögre alma-narancs turmix.
Vacsora: 10 dkg grillezett hal, fél bögre főtt köles, egy tányér zöldsaláta.

7. nap

Reggeli: két szelet rozskenyér, két szelet sovány sonka, két paradicsom.
Tízórai: egy narancs, egy marék mandula.
Ebéd: egy bögre paradicsomlé, 10 dkg csirkemell, egy bögre párolt zöldbab, egy alma.
Uzsonna: egy fürt szőlő.
Vacsora: egy bögre főtt árpa, fél bögre csemege kukorica, egy körte.

OLVASD EL EZT IS!

kaposztas
  • káposzta
  • villámdiéták

6 nap, 3 kiló

Blog.hu ajánló