3 hét, 6 kiló
Anyagcsere-pörgető, emésztést serkentő diéta
Diétánkkal már néhány hét alatt rendbe teheted az emésztésed, és a jojó-hatástól sem kell tartanod.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

beauty and style

A legszebb esküvői dekorációk tökkel: őszi hangulat a javából »

Így tedd rendbe a kibolyhosodott ruhát - Olyan lesz, mint új korában »

Egy szemöldöke van a modellnek, de így is imádja a szakma - Neked is tetszeni fog »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha fogyni akarsz, fontos, hogy gondoskodj emésztésed megfelelő működéséről, ha ugyanis nem terheled le az emésztőrendszeredet, a tápanyagok feldolgozása optimális ütemben zajlik majd, és kevesebb esélyed lesz arra, hogy zsírok formájában raktározódjanak el. Ha már néhány hét alatt szeretnéd rendezni emésztésed és anyagcseréd esetleges problémáit, kövesd a GERD-diétát!

Hogy működik a diéta?

A diéta célja, hogy teljes mértékben helyreállítsa az emésztés megfelelő működését, emellett enyhítse az olyan kellemetlen és sokszor veszélyes emésztési rendellenességeket és betegségeket, mint a gyomorsavtúltengés, a gyomorégés, valamint a táplálék gyomorból való visszaáramlásával jellemezhető reflux betegség - innen ered a diéta elnevezése, a GERD, ami tulajdonképpen a reflux latin nevének rövidítése. Bár a diétát eredetileg az emésztési rendellenességek orvoslására fejlesztették ki, egészséges étrendjének és módszerének köszönhetően a testsúly csökkentésére, illetve az egészséges életmódra való átállásra is kiválóan alkalmas.

A módszer alapvető szabályai közé tartozik, hogy nem szabad egyszerre nagy mennyiségű táplálékot elfogyasztani, ellenkező esetben ugyanis megterheled a gyomrot, és megnöveled az emésztési rendellenességek kialakulásának kockázatát. Ajánlatos lefekvés előtt három órával már tartózkodni az evéstől, emellett kerülni kell a csokoládét is, ugyanis fogyasztása, bár boldogsághormonokat szabadít fel a szervezetben, nem tesz jót az emésztésnek, lassítja azt.

A kerülendő élelmiszerek közé tartoznak továbbá a déligyümölcsök és a belőlük készült gyümölcslevek, a koffeintartalmú és szénsavas italok és maga a kávé - akár van koffeintartalma, akár nincs -, ezek az élelmiszerek és italok ugyanis bizonyos mennyiségben már irritálhatják az emésztőrendszert. Mindemellett kerüld a bors- és a fodormentát is.

A diéta előnyei

A diétában szereplő ételeket és italokat alacsony zsírtartalom jellemzi, emellett az étrend minden lényeges ételcsoportot tartalmaz, így biztosítja a kiegyensúlyozott táplálkozás alapfeltételeit is. A napközben többször, kis adagokban elfogyasztott étel növeli a teltségérzetet, ezért a súlycsökkenés szempontjából is hasznos. A diéta mindemellett kiiktatja étrendedből a káros, mesterséges adalékanyagokkal dúsított élelmiszereket, ami amellett, hogy jót tesz emésztésednek, egészséged megőrzését is támogatja. A diéta segítségével továbbá tartós, fokozatos súlyvesztést érhetsz el - akár heti 2 kilót is leadhatsz.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy tányér zabkása fahéjjal és mazsolával, egy kemény tojás, egy bögre zöld tea.
Tízórai: fél bögre zsírmentes túró bogyósgyümölcsökkel.
Ebéd: egy pita korpás lisztből, fél bögre hummusz, egy mangó, egy pohár sovány tej.
Uzsonna: egy puffasztott rizsszelet.
Vacsora: 15 dkg sült pulykahús, fél bögre főtt barnarizs, egy bögre párolt vegyes zöldség, friss körteszeletek, egy pohár sovány tej.

2. nap

Reggeli: három evőkanál korpás müzli mandulával, egy szelet pirítós korpás kenyérből, egy bögre friss sárgadinnye, egy pohár sovány tej.
Tízórai: 3 dl gyümölcsturmix sovány tejjel.
Ebéd: 15 dkg tonhalsaláta, egy korpás, sós sütemény, néhány zöldségrudacska, egy pohár sovány tej.
Uzsonna: két gombóc sörbet.
Vacsora: néhány szelet pulykasonka, fél bögre párolt borsó, fél bögre jázminrizs, egy déligyümölcsmentes gyümölcskehely, egy pohár sovány tej.

3. nap

Reggeli: egy korpás zsemle vékonyan megkenve margarinnal, omlett két tojásfehérjéből, egy alma, egy pohár sovány tej.
Tízórai: egy sós sütemény.
Ebéd: egy pulykahúsos szendvics két szelet korpás kenyérből, egy tányér csirkehúsleves, almaszeletek, egy pohár sovány tej.
Uzsonna: egy doboz zsírszegény joghurt.
Vacsora: 15 dkg sült lazac, két-három párolt spárga, fél bögre főtt barnarizs, fél bögre friss áfonya, egy nagy pohár víz.

4. nap

Reggeli: egy tányér zabkása dióval, egy bögre sárgadinnye, egy pohár 100%-os almalé.
Tízórai: fél bögre zsírmentes túró, egy barack.
Ebéd: 15 dkg sovány csirkehús roston sütve, egy korpás zsemle, egy bögre friss, déligyümölcsmentes gyümölcssaláta, egy pohár sovány tej.
Uzsonna: két sárgarépa.
Vacsora: 10 dkg sült csirke, fél bögre párolt zöldbab, egy héjában sült burgonya, egy bögre friss sárgadinnye, egy pohár sovány tej.

5. nap

Reggeli: egy palacsinta korpás lisztből lekvárral, egy bögre friss bogyósgyümölcs, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy alma lereszelve, egy csipet fahéjjal.
Ebéd: egy sonkás szendvics két szelet korpás kenyérből, egy bögre zöldsaláta zsírmentes öntettel, egy pohár sovány tej.
Uzsonna: egy zsírszegény ivójoghurt.
Vacsora: 15 dkg sült csirkehús, fél bögre reszelt sárgarépa, egy sült édesburgonya, egy bögre friss bogyósgyümölcs, egy pohár sovány tej.

6. nap

Reggeli: zöldséges omlett három tojásfehérjéből, egy szelet pirítós korpás kenyérből, egy pohár 100%-os szőlőlé.
Tízórai: egy szeletelt alma néhány szelet sovány sajttal.
Ebéd: sült csirkés szendvics két szelet korpás kenyérből, egy tányér lencseleves, egy bögre sárgadinnye, egy pohár sovány tej.
Uzsonna: egy perec.
Vacsora: 15 dkg tonhalsaláta, egy bögre párolt brokkoli, egy pohár sovány tej.

Fontos!
A diétát várandós és szoptató kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd, mindenképp kérd ki háziorvosod véleményét!

7. nap

Reggeli: egy teljes kiőrlésű lisztből készült zsemle nagyon kevés mogyoróvajjal, friss barack, egy pohár sovány tej.
Tízórai: fél bögre sárgarépa- és zellerrudacska zsírmentes öntettel.
Ebéd: két bögre zöldségsaláta vegyes zöldségekből, spenóttal, zsírmentes öntettel, egy bögre eper, egy pohár sovány tej.
Uzsonna: egy friss gyümölcs - nem déligyümölcs.
Vacsora: 15 dkg sült csirkehús, két kisebb, héjában főtt krumpli, egy-két párolt brokkoli, friss szőlő, egy pohár sovány tej.

A diéta ideje alatt ne feledkezz meg a napi 2-2,5 liter folyadék elfogyasztásáról sem. A mintaétrendben szereplő adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét.

Cikkünk a Nagy diétaválasztó című könyv alapján készült.

Blog.hu ajánló