3 élelmiszer, ami tartós hízást okoz

Ezeket ne fogyaszd!

Íme, három táplálék, melynek mértéktelen fogyasztása veszélyes elhízáshoz vezet.

Nyereményjáték

Nyerj Magyarország természeti csodái című könyvet, és ismerd meg hazánk legértékesebb kincseit!

Nyerd meg a Juno mesél című tündéres mesekönyvet! Minden kislány kedvence lesz

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

2 perc alatt lett éles a látása Katának, ma már nem is tudja, milyen volt szemüvegesnek lenni (x)

Észbontó programsorozat igen neves hazai és külföldi előadókkal, amiből 300 előadás és koncert ingyenes! (x)

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

beauty and style

Salma Hayek elfelejtett öregedni – Iszonyat jól néz ki az új fotókon »

Komolyan ez a nadrág lesz a divat? Annyira nem tűnik jó ötletnek »

Így őrizd meg a nyári barnaságot még nagyon sokáig: bevált tippek »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az ételek utáni fizikai sóvárgás jelenségére az orvosi társadalom már igen korán felfigyelt, és számos tanulmány látott napvilágot azzal kapcsolatban, pontosan milyen okok húzódnak meg a háttérben. A kutatások többsége egyes élelmiszerek túlzásba vitt bevitelét okolja mindezért, többek között az úgynevezett ételfüggőség kialakulásáért is, mely az elhízás egyik legfőbb oka. A következő három táplálék, ha mértéktelenül fogyasztod, a karcsúság és az egészség szempontjából a legveszélyesebbnek számít.

Cukor

Számos vizsgálat kimutatta, hogy a cukor egyike azon anyagoknak, melyek a legkönnyebben alakítanak ki fizikai függőséget, illetve fő okozói annak, hogy sokan a legnagyobb erőfeszítések ellenére is képtelenek egészséges étrend szerint élni.

A cukor ugyanis, miután nagyobb mennyiségben jut be a szervezetbe, erős vércukorszint-ingadozást okoz, hirtelen emeli ugyanis meg az inzulinszintet, ami miatt a vércukorszint lecsökken.

Mindez egy rendkívül erős fizikai sóvárgást okoz, mely arra késztet, hogy egyre többet és többet egyél ebből az anyagból. Nem véletlen, hogy a diétázók többségének leginkább az édes ételek mellőzése okoz gondot, mint ahogy az sem, hogy a gyerekeknél olyan mértékeket is ölthet a cukorfüggőség, hogy kizárólag az azt nagyobb mennyiségben tartalmazó ételeket hajlandóak megenni.

Sokan gondolják úgy, hogy a cukor csupán akkor veszélyezteti őket, ha töménytelen mennyiségben fogyasztanak édességeket, csokoládét, süteményeket. Valójában azonban minden csomagolt élelmiszer tartalmaz cukrot, méghozzá nem kis mennyiségben. Sok esetben előfordul, hogy a zsírszegény, diétásnak nevezett ételek is több cukrot tartalmaznak, mint normál megfelelőik, gyártóik ugyanis így próbálják jobb ízűvé varázsolni őket.

Mindemellett rengeteg olyan ételhez adnak cukrot, melyet egészségesnek hiszel. Ott a cukor például az előrecsomagolt rizs- és tésztaételekben, a zsírszegény salátaöntetekben, a mélyhűtött halrudacskákban, a kukorica- és borsókonzervekben, a mártásokban és a fűszerkeverékekben is. Mindezek miatt próbáld meg minimálisra csökkenteni a cukor bevitelét szervezetedbe, illetve nagyon fontos, hogy alaposan áttanulmányozd azon élelmiszerek címkéjét, melyeket kosaradba akarsz tenni.

Fehér liszt

Élettani szempontból a koffein, az alkohol és a cukor mellett a fehér liszt az, ami leginkább függőséget okozhat, nem beszélve azokról az adalékanyagokról, melyeket a belőle készült pékárukhoz használnak fel, és bizonyítottan - fizikailag - befolyásolják a szervezetet, illetve hangulatmódosító szereknek minősülnek.

Dr. Robert Lefever és Marie Shafe táplálkozástudományi kutatásai szerint például ennek köszönhetően a finomított szénhidrátok és a fehér liszt hangulatmódosító képessége 20%-kal erősebb, mint a finomított cukroké, így joggal nevezhető az ételfüggőség és az elhízás hátterében álló egyik legalattomosabb tápláléknak. A szakemberek egybehangzó véleménye szerint azok, akiknél már kialakult a cukor iránti beteges sóvárgás, a fehér lisztre is hasonlóan reagálnak majd, ugyanis ugyanúgy képes kiváltani a vércukorszint-ingadozás miatt kialakuló ördögi kört.

Minél több szénhidrátot eszel tehát, annál jobban kívánod, minél jobban kívánod, annál többet eszel belőle, ennek köszönhetően pedig annál több kilóval gyarapítod testsúlyodat.

Ha három-négy napnál nem tudsz többet eltölteni úgy, hogy ne fogyasztanál fehér lisztből készült termékeket, szendvicseket, kenyereket, tésztákat, könnyen lehet, hogy neked is problémáid vannak az általa okozott függőséggel. Próbálj minél előbb átszokni a teljes kiőrlésű pékárukra, illetve szénhidrátszükségleted egy részét gyümölcsökkel és zöldségekkel fedezd.

Telített zsírok

Számos kutatási eredmény született az utóbbi évtizedekben, mely azt bizonyítja, hogy a túlzott zsírfogyasztás veszélyes, és nemcsak elhízáshoz vezethet, de megnöveli a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát is. Ma azonban már mindenki tudja, hogy a telített és telítetlen zsírsavak arányára kell odafigyelni, illetve az utóbbiak mennyiségét megnövelni az előbbiek kárára.

A problémát ugyanis a telített zsírsavak jelentik, melyek főként bizonyos állati eredetű termékekben - szalámik, kolbászok, zsíros, vörös húsok - fordulnak elő, illetve azokat a mesterségesen előállított zsírokat jelentik, melyekben például a fánkok és tészták is bővelkednek. Ha gyakran eszel ilyesmit, valószínű, hogy súlyproblémádat is ez okozza. Célszerű minél előbb olyan étrendet kialakítanod, mely gazdag telítetlen zsírsavakban, azok közül is esszenciális zsírsavakban, melyeket tested nem tud magától előállítani. Utóbbiaknak bőséges forrása például a pórsáfrányolaj és a lenolaj.

Mindemellett a telített és telítetlen zsírokat is könnyen megkülönböztetheted: a telített zsírok szobahőmérsékleten szilárdak maradnak, míg a telítetlen zsírsavak folyékony állagúak, és a növényi olajokban találhatóak meg nagyobb mennyiségben.

Cikkünk Debbie Danowski és Pedro Lazaro Miért nem tudom abbahagyni az evést? című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

suti
  • elhízás okai
  • végleges fogyás

Az elhízás 4 rejtett, alig ismert oka

no vizzel
  • fogyasztó praktikák
  • fogyókúrás tippek

Minden idők 6 leghatékonyabb zsírégető praktikája

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

Blog.hu ajánló