A 3 leggyakoribb, életveszélyes diétás tévhit
Nehogy bedőlj nekik!
Sok téves elmélet kering a fogyásról, melyet előszeretettel emlegetnek a diétázók. Ezt a hármat ne hidd el!

Nyereményjáték

Nyerj platinával díszített Angyalszárny nyakláncot fehér finomporcelánból! (x)

Nyerd meg otthoni gyógyításhoz az 5 db aromaterápiás csomag egyikét közel 45 000 Ft értékben! (x)

Nyerj egy éves előfizetést a BBC GoodFood gasztromagazinra, és ismerd meg az egyik legjobb olasz kaja receptjét! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Elkerülheted a legrosszabbat, ha már most megveszed a gyerek ajándékát

Ezek a természetes kivonatok és olajok vasalják ki legkönnyebben a ráncokat (x)

Beindulnak a test öngyógyító folyamatai ettől a stresszoldó masszázstól - Próbáld ki! (x)

Feszesednek az izmok, eltűnik a narancsbőr és a zsír ettől a keringésjavító billenőmozgástól - Orvos ajánlja (x)

Azonnali orvosi segítséget kaphatsz egyetlen mobilapplikációval: egy gombnyomással érhető el otthonról (x)

beauty and style

Bombabiztos módszer a csizma szagtalanítására: csak 2 dolog kell hozzá »

Így használd a fahéjat az esküvőn: csodás dekoráció lehet belőle »

Készíts szemöldökfestéket természetes anyagokból: a legjobb recept »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A megfelelő fogyókúra kivitelezése, úgy, hogy látványos eredménnyel járjon, ugyanakkor egészségedet se veszélyeztesse, nem könnyű feladat. Már csak azért sem, mert számos teória és tévhit kering a köztudatban, illetve temérdek kutatási eredmény, melyet újabb és újabb elméletek cáfolnak meg.

Van azonban néhány alapvető igazság, amit ismerned kell, ha karcsúságod érdekében nem akarod egészségedet, sőt, akár életedet is veszélyeztetni. A következő tévhiteknek semmiképp sem szabad bedőlnöd.

A diéta fontosabb a testmozgásnál

Vannak, akik a radikális, egy-két hétig tartó, drasztikusan mérsékelt kalóriabevitellel járó diétákat kedvelik, és úgy tartják, bármikor nyugodt szívvel és biztonságosan bevethetik őket egy-egy fontos alkalom tiszteletére, ezen kívül pedig mást nem is nagyon kell tenniük karcsúságukért. Ezzel a módszerrel gyorsan le lehet adni néhány plusz kilót, amit a legtöbben vissza is híznak, így kialakul a jól ismert jojó-effektus, a testsúly ingadozásának lázgörbéje.

Ennek egyik legfőbb oka, hogy a túlságosan nagymértékű táplálékmegvonás miatt lassul a szervezet anyagcseréje, így, mikor visszatérsz a normális étkezéshez, tested több kalóriát raktároz el zsírként, mint korábban, és kevesebbet is éget el. Ennek köszönhetően minél jobban igyekszel, annál nehezebb lesz elérni a tartós súlyvesztést. A szigorú diéták sora pedig nemhogy nem javít kondíciódon, de lemeríti tested tartalékait, ami általános gyengeséghez és súlyos, hosszútávon akár életveszélyes hiánybetegségek kialakulásához, étkezési zavarokhoz is vezethet.

Az egyetlen megoldást az jelenti, ha a drasztikus kalóriacsökkentés helyett a testmozgásra helyezed a hangsúlyt, enélkül ugyanis soha nem fogsz lefogyni, illetve egészséges, karcsú alakot elérni. Edzéssel ráadásul megőrizhető az izomzat is, a diéta során nem gyengül le szívizmod, emellett anyagcsere-működésed is megfelelő lesz.

Vízből nem lehet eleget inni

A méregtelenítő diéták igen hasznosak lehetnek, főként, mert az emésztőrendszer alapos átöblítésével megszabadítják azt a toxinoktól, tehermentesítik, segítik a tápanyagok hasznosítását, illetve összességében jó hatással lehetnek az anyagcserére.

Az ilyen diéták ráadásul sokakat rábírnak a zöldségek, gyümölcsök és gyógyteák fogyasztására, nem beszélve arról, hogy kiiktatják étrendjükből a mesterséges élelmiszereket, a tartósított és gyorsételeket, megpróbálnak lazítani, csökkenteni a stresszt és rendszeresen mozogni. Mindemellett a szesztől és a kávétól is tartózkodnak, amit szintén csak helyeselni lehet.

Sokkal veszélyesebbek azonban azok a diéták, melyek előírják, hogy időtartamuk alatt hatalmas mennyiségű vizet, napi öt litert vagy még ennél is többet kell inni a tökéletes méregtelenítés érdekében. Ez rövid- és hosszútávon egyaránt nagyon veszélyes, az ilyen mértékű folyadékfogyasztás ugyanis leapasztja a test ásványianyag-tartalékait, a nátriumét, káliumét, kalciumét, magnéziumét és a különböző nyomelemekét, a túlzott vizeletképződés ugyanis kimossa őket a szervezetből. A nélkülözhetetlen nyomelemek elveszítése felboríthatja szervezeted elektrolit-egyensúlyát, a vérnyomás hirtelen csökkenése miatt pedig ájulással vagy életveszélyes szívaritmiával fenyegethet.

Hosszútávon a kalciumhiány csontritkuláshoz vezet, emellett kiürülnek a szervezetből a vízben oldódó vitaminok - a B- és C-vitamin, valamint a folsav - is. Ez gyengíti a fertőzésekkel szembeni ellenállást, és letargikussá is tesz, ugyanis ezeknek az anyagoknak az energiatermelésben is fontos szerepük van. A megfelelő folyadékfogyasztás létfontosságú, a diéta során pedig elengedhetetlen, azonban bőven elég, ha a napi két, két és fél literes előírást betartod.

A zsírszegény étrend a legjobb út a fogyáshoz

Azt a tévhitet, hogy a zsírok fogyasztása szoros összefüggésben áll a szívbetegségek kialakulásával és az elhízással, az elmúlt harminc évben előszeretettel hangsúlyozta az élelmiszeripar. Bár mára egyre ismertebb az a tény is, hogy csupán a telített zsírsavak az egészségtelenek, a telítetlenek pedig létfontosságúak a szervezet megfelelő működéséhez, sokan még mindig a zsírok megvonásában látják a megoldást súlyproblémáikra.

Bár a zsírok valóban kétszer annyi kalóriát tartalmaznak, mint ugyanannyi fehérje és szénhidrát, nem szabad megtiltani az olyan egészséges ételek fogyasztását magas energiatartalmuk miatt, mint a növényi magvak vagy például az avokádó, ugyanis ezek egészséges zsírtartalma segíti az egészséges szívműködést, továbbá értékes vitaminokkal és ásványi anyagokkal látja el a szervezetet.

Ha azonban nem viszel be szervezetedbe megfelelő zsírmennyiséget, tested annál inkább raktároz majd, ugyanis az egészséges zsírok jelentik tested fűtőanyagát is, az izmok által igényelt energia 60-80%-át ugyanis ebből állítod elő. Mindemellett, ha nem kapod meg az egészséges zsírokat - például olívaolajból, halételekből -, az energiahiány mellett tartósan rossz közérzet és depresszió léphet fel, nem beszélve az immunrendszer jelentős mértékű legyengüléséről.

A tartós fogyás és a megfelelő anyagcsere kulcsa az eddigi kutatások alapján a szénhidrátfogyasztás csökkentése és a zsírfogyasztás egészséges szintjének egyidejű beállítása lenne.

Cikkünk Roger Corder Bordiéta - Teljes étkezési és életviteli terv című könyve alapján készült.

A könyv útmutatást nyújt az egészséges életmódhoz, melyhez - a legújabb kutatások értelmében - a gyümölcsök, a diófélék és a csokoládé mellett a vörösbor fogyasztása is szervesen kapcsolódik. Corder professzor górcső alá veszi a bor élettani hatásait, kitér arra, hogyan építhető be az étkezési és életviteli tervbe e nedű fogyasztása. Rámutat, hogy így egészséges maradhatsz, és életedet is meghosszabbíthatod. A kötet fontos része az a receptgyűjtemény, mely borivóknak és bornemisszáknak egyaránt egészséges, finom ételek elkészítésében segíthet.

Kiadja az Athenaeum Kiadó.
A könyv ára 2990 forint.
A könyvet itt rendelheted meg. »

OLVASD EL EZT IS!

suti
  • elhízás okai
  • végleges fogyás

Az elhízás 4 rejtett, alig ismert oka

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

Blog.hu ajánló