A legjobb tippek, hogy hatékony legyen a fogyás

A helyes táplálkozás mellett fontos a mozgás, de ez fordítva is igaz. Nem mindegy, hogy mit eszel, ha helyt akarsz állni a mindennapi életben.

Nyereményjáték

Nyerd meg a Juno mesél című tündéres mesekönyvet! Minden kislány kedvence lesz

Nyerj luxuskozmetikumokat egy pár Hollóházi Porcelán fülbevalóval!

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

Az iskolakezdési stressz jelei a gyereknél - Így segíthetsz neki csökkenteni a feszültséget

Arany cipő, ezüst szoknya - 3 tipp, hogyan viseld a metálfényű ruhadarabokat

Neked mennyit ér 2 élet? Jótékonysági licit indult Erika és Jázmin megsegítésére!

beauty and style

Így őrizd meg a nyári barnaságot még nagyon sokáig: bevált tippek »

5 szemrevaló lakkcipő, amivel öröm lesz elkezdeni az őszt »

A smink, amit a tűzijáték ihletett: készítsd el az esti ünnepségre »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Amióta az ember sportol, a lehető legjobb sportteljesítmény eléréséhez az optimális táplálkozást keresi. A sportsikerek nemcsak a kitartáson és az ambíción múlnak, hanem a mozgás és táplálkozás egyensúlyán is. Ez azt jelenti, hogy a szervezeted számára biztosítanod kell a szükséges energiát szénhidrátok, fehérjék és zsírok formájában, és közben nem szabad megfeledkezned a vitaminokról és ásványi anyagokról se. De nem minden sportág támaszt azonos követelményeket a táplálkozással szemben.

Ha szívesen kocogsz, biciklizel, úszol, focizol, teniszezel vagy kosarazol, szervezetedet a kitartó sportokhoz energiával kell feltankolnod.

A legjobb energiaszállítók ebben az esetben a szénhidrátok, például a müzli, a teljes kiőrlésű lisztből készült tészták, natúr rizs, köles és burgonya. A szervezet a szénhidrátokat glikogénként raktározza el a májban és az izmokban. Ha energiára van szüksége, megcsapolja ezeket a tartalékokat. Ha a raktárak üresek, már nem képes teljes teljesítményre. Sportolás előtt tehát valamilyen zöldséges tésztaétel, a sportolás napján pedig müzli legyen a menü.

Vitaminok nélkül biztos a vereség!

Minél intenzívebb sportot űzöl, annál fontosabb a vitaminbevitel! A versenysport tulajdonképpen stressz a szervezet számára, ezáltal sokkal több szabadgyök keletkezik. Ezek olyan agresszív anyagok, melyek megtámadják a sejteket. Az A-, C- és E-vitaminok, illetve az A-provitamin ártalmatlanítja ezeket. A B-vitaminok – elsősorban a B1 és B6 – az energiatermelés, az idegrendszer, illetve a fehérje-anyagcsere számára fontosak. Ezek főként a húsban, gabona- és élesztős termékekben, hüvelyesekben, illetve tejtermékekben találhatók meg.

Óvatosan a fehérjeporokkal!

Az erősportokhoz - mint a súlyemelés, ökölvívás, body building és küzdősportok - izomerő szükséges. A fehérjében gazdag táplálék építi fel az izmaidat. De ez csak megfelelő edzés mellett igaz, különben a túl sok fehérje megterheli a veséket.

A sovány tejtermékek – sovány túró, joghurt, savó –, a hal, a diófélék és szójás készítmények megfelelőek. Ezek sok fehérjét, de kevés zsírt és koleszterint tartalmaznak.
Ha sokat mozogsz, különleges táplálkozásra van szükséged. Az energiaitalok és fehérjekészítmények fontos kiegészítő anyagok, viszont csak orvosi felügyelet mellett alkalmazhatók.

Ásványokat görcs helyett

Ha sportolsz, nagyon fontos, hogy sok folyadékot fogyassz, ezzel csúcsteljesítményre ösztönzöd a szervezeted. De az izzadsággal sok ásványi anyag is távozik a szervezetből, ezek nélkül pedig sok funkció nem lehetséges.

  • Elegendő kálium nélkül begörcsölnek az izmok; ha sok távozik belőle, az izomgyengeséget eredményez.
  • A szélsőséges kalciumhiány is görcsöt okoz, mivel az izmoknak sok kalciumra van szükségük.
  • A magnéziumhiány szintén izomgörcsöt vált ki, és gyengül a koncentráló-, illetve a stressztűrő képesség is.
  • A teljesítőképesség vassal növelhető, mivel ez az ásványi anyag az oxigént szállító vörösvértestekben fordul elő.
  • A króm különösen a kitartó sportot űzők számára fontos, mivel segít a szénhidrátok felhasználásában.

Cikkünk az Ideál Magazin írása alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

kivi vitamin
  • c-vitamin
  • fogyasztó praktikák

A legerősebb zsírégető vitamin

Blog.hu ajánló