Extra hatékony zsírégetés, tartós fogyás

Eddig egy fogyókúrával sem sikerült eredményt elérned? Ideje, hogy kipróbálj egy bombabiztos módszert. A GI-diéta segít!

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a Skanzenbe: 3 darabot sorsolunk ki!

Nyerj képes enciklopédiát, és ismerjétek meg együtt a világ titkait!

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Veszélyes tejföllel kezelni a napégést! Így hűtsd a leégett bőrt a szakértők szerint

Nem kell többé macerázni a gluténmentes étrenddel - Bármilyen diétát követsz, innen tudsz rendelni (x)

V-nyakú ruhához tilos felvenni: mutatjuk, melyik dekoltázshoz milyen nyaklánc illik

Újabb előrelépés a rákgyógyításban – Még inkább személyre szabott lehet a kezelés (x)

A legyegyszerűbb frizurák, ha nyári esküvőre vagy hivatalos - Ékszerekkel mutatjuk

beauty and style

Olyan, mintha fodrász készítette volna: szuper konty minden alkalomra »

Házi sminkfixáló spray csupán 3 összetevőből - Nem szárítja ki a bőröd »

Igen, valaki ráfestette a körmére: eddig sem értettük a kaki emojit »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A GI-diéta napjaink egyik legnépszerűbb és legegészségesebb fogyókúrás módszere. Segítségével nem kell lemondanod a változatos étrendről, ugyanakkor biztos lehetsz a látványos eredményben.

A fogyás már a negyedik napon beindul, és meg sem áll addig, míg el nem érted az ideális súlyt. Próbáld ki, és faragj le heti egy kilót, a lehető legkényelmesebben!

A módszer lényege

A glikémiás index leegyszerűsítve fejezi ki, hogy az adott élelmiszerek milyen gyorsan szívódnak fel szervezetedben, és milyen sebességgel emelik fel a vércukorszintet. Szervezeted üzemanyaga, a glükóz - szőlőcukor - az elfogyasztott ételek keményítő- és szénhidrát-tartalmából áll. Ez eljut a sejtekhez, ahol vagy azonnal elég - mert szükséged van rá -, vagy elraktározódik. Abban azonban különbség van az ételek között, hogy melyikből milyen gyorsan felszívódó üzemanyag keletkezik.

Az úgynevezett egyszerű szénhidrátok gyorsan átalakulnak - és ezért magas a GI-indexük -, így hirtelen emelik meg a vércukorszintet. Az alacsony GI-indexű ételek - zöldségek, gyümölcsök, gabonák, olajos magvak, hüvelyesek, durumtészták - hosszabb ideig okoznak teltségérzetet, valamint rostban gazdagok. Az alacsony GI-értékű élelmiszerek sokkal hosszabb időre biztosítanak energiát - üzemanyagot -, emellett ásványi anyagokban és antioxidánsokban is gazdagok.

Ha a magas GI-értékű ételek hirtelen nagy mennyiségű cukrot juttatnak a véráramba, arra szervezeted megemelt inzulintermeléssel válaszol, hogy gyorsabban kerülhessen a sok-sok glükóz a zsírraktárakhoz. Ez hízáshoz vezethet, akár diabéteszt is kialakíthat, emellett éhségérzetet, lehangoltságot és korai öregedést is okozhat.

Az alacsony GI-ételek fogyasztásával azonban csökken az étvágyad, és hamarabb lesz teltségérzeted annak ellenére, hogy esetleg kevesebbet eszel, mint amihez hozzá vagy szokva. A diéta ideje alatt körülbelül a negyedik nap környékén indul be a fogyás. A pozitív hatások közé tartozik mindemellett, hogy szellemileg felfrissülsz, fizikai aktivitásod nő, az elfogyasztott zöldségek és gyümölcsök antioxidáns-tartalma miatt pedig immunrendszered is erősödhet. Szervezeted energiával töltődik fel, csökkenhet a koleszterinszinted, hajad, körmöd, bőröd pedig megszépül.

Hogyan kövesd a diétát?

  • Ne fogyassz naponta 1500 kalóriánál többet.
  • Ha fogyni akarsz, még az alacsony GI-értékű ételekből sem ehetsz akármennyit, hiszen például az olajos magvaknak magas a zsírtartalmuk.
  • Egyél naponta háromszor főétkezésként, illetve ezt kétszer egészítsd ki kisebb étkezéssel.
  • Reggelire mindig rostban gazdag ételeket fogyassz.
  • Kerüld a cukrozott üdítőket.
  • Ne fogyassz csokoládétortát, piskótát, rántott halrudacskákat, rántott halat, pizzát, szalámi- és kolbászféléket, földimogyorót és kesudiót, valamint általában alkoholt.

Mintanap

Reggeli

Fogyaszthatsz egy-egy szelet rozskenyeret vagy gyümölcskenyeret, teljes kiőrlésű kenyeret, pitát. Ehetsz alacsony GI-indexű müzlit, zabkását, tojást, túrót, zsírszegény sajtokat, ihatsz szintén alacsony GI-értékű zsírszegény tejet, illetve szójatejet.

Tízórai

Választhatsz alacsony GI-értékű almát, körtét, szilvát, narancsot, őszibarackot, szőlőt, banánt és kivit is. Közepes GI-értékű az ananász és a sárgabarack. Ihatsz almalevet, paradicsomlevet és grépfrútlevet.

Ebéd

A zöldségek közül a sárgarépának és a zöldborsónak a legalacsonyabb a GI-indexe. Közepes az újburgonyáé és a cékláé. Lehetőleg ne egyél sült krumplit, szárazbabot, héjában sült burgonyát, burgonyapürét. Helyette inkább fogyassz alacsony GI-értékű spagettit, makarónit, vagy közepes GI-értékű rizst és gnocchit.

Uzsonna

Nassolni igazán semmit nem szabad. De a csokoládé GI-indexe közepes, így egy keveset fogyaszthatsz belőle. Ne egyél viszont popcornt, perecet, chipset és cukorkákat.

Vacsora

A fentiek közül bármit választhatsz, egyre azonban feltétlenül ügyelj: a napi bevitt kalóriamennyiség ne haladja meg az 1500-at.

Cikkünk a Nagy Fogyikönyv című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

kivi vitamin
  • c-vitamin
  • fogyasztó praktikák

A legerősebb zsírégető vitamin

Blog.hu ajánló