Izommá változik a zsír: 2 hónap után nem ismersz a testedre, ha kipróbálod ezt a módszert
Kutatók írták le pontosan, mi történik, ha betartod.

feherjepor
Nyereményjáték

Nyerj Magyarország természeti csodái című könyvet, és ismerd meg hazánk legértékesebb kincseit!

Nyerd meg a Juno mesél című tündéres mesekönyvet! Minden kislány kedvence lesz

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

2 perc alatt lett éles a látása Katának, ma már nem is tudja, milyen volt szemüvegesnek lenni (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Észbontó programsorozat igen neves hazai és külföldi előadókkal, amiből 300 előadás és koncert ingyenes! (x)

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

beauty and style

Ezt fogjuk viselni kora ősszel: külföldi divatmárkák ajánlásával »

Házi uborkás arctonik bőrhibákra: hidratál és ránctalanít »

Ne csak a kalóriát számold, inkább azt nézd, hogy mit eszel! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az emberi szervezet életben maradásához szükség van fehérjékre. Ezek a nagyméretű, komplex molekulák ugyanis számos területen nélkülözhetetlenek. Legyen szó a sejtek energiafelhasználásáról, a regenerálódásról vagy akár a biokémiai reakciókat katalizáló enzimekről, mind nagyon fontos feladatot látnak el. 

A megfelelő fehérjebevitel nagy szerepet játszik abban, hogy az anyagcsere folyamatosan pörögjön, sőt, abban is meghatározó, hogy a test mekkora izomtömeget alakít ki, és mennyit raktároz. Éppen ezért a fehérjék természetes vagy táplálékkiegészítő - általában por - formájában való fogyasztása roppant hatékony diétás módszer. Megmutatjuk, hogyan érhetsz el ezzel maximális eredményt a kutatók szerint!

Fehérje és edzés

Egy chicagói orvoscsoport kutatása megvizsgálta, hogy a savóból előállított fehérjepor bevitele miként hat a vizsgálatban részt vevő egészséges felnőttek szervezetére, ha azok rendszeresen edzenek.

feherje sulyzo

A kutatók vizsgálták a testsúlyban, a testtömegindexben, a testzsír mennyiségében, a sovány izom tömegében és a derék-csípő arányban beállt változásokat. A 626 résztvevőt négyfelé osztották. Az első csoport étrendje kiegészítéseként kapott fehérjeport, de nem mozgott, a második csapat ugyanígy étkezett, és rezisztenciaedzéseken is részt vett. A harmadik és a negyedik csoport ezzel szemben más kalóriákat helyettesített savófehérjével, míg a különbséget itt is az jelentette, hogy kik edzettek, és kik nem a vizsgálati időszak alatt.

A megfigyelések szerint az első csoport testsúlyt szedett fel, méghozzá a soványizom-tömeg kismértékű növekedésével, ezzel szemben azok, akik szintén kiegészítésként kapták a fehérjét, és mozogtak is mellé, az izomtömeg növelése során a leghatékonyabb csoportnak bizonyultak. A harmadik csoport úgy tartotta körülbelül a súlyát, hogy közben javult a derék-csípő aránya és nőtt a soványizom-tömege. A negyedik csoport fogyott, de közben sokat javult a testzsír és az izom aránya, sőt, nőtt az izomzat mennyisége.

A kutatók erre alapozva kijelentették, hogy a savófehérje fogyasztása javasolt az izomtömeg növelése során, sőt, akkor is, ha valaki tartani szeretné a súlyát, de csökkentené a testzsírszázalékát, vagy fogyni akar.  

Hogyan fogyhatsz sok fehérjével?

Ha szeretnél két hónap alatt látványos eredményeket elérni, melynek során a zsírvesztés mellett izmosabb is leszel, akkor legalább heti négy-öt alkalommal végezz 30-40 perces súlyzós - rezisztencia - edzéseket, melyeket ezen felül kardió jellegű mozgással is kiegészíthetsz. A fogyáshoz emellett fontos, hogy a napi kalóriamennyiségedet csökkentesd úgy, hogy napi 300-500 kalória hiányát teremtsd meg étkezéssel és mozgással, ám napi 1200 kalóriánál ne fogyassz kevesebbet. A napi ajánlott fehérjemennyiség ilyenkor 60-90 gramm protein, melynek bevitelében segítséget jelenthet egy savóból készült termék. Ha ilyet fogyasztasz, mindig kövesd a gyártó vagy az orvosod, dietetikusod utasításait!

Ennyi idő alatt valószínűleg öt kiló körüli fogyást érsz majd el, ám eközben jelentősen átalakul a testedben a zsír és az izmok aránya, így jóval karcsúbbnak fogsz látszani.

Fehérjedús reggelik

Indítsd a napodat úgy, hogy máris egy jókora adag zsírégető, éhségcsökkentő, energiát adó fehérjét viszel be, így könnyebben fogsz fogyni. Mutatjuk, milyen reggelikben találod!

Blog.hu ajánló