Édességvágy, jelentős túlsúly: egy súlyos betegség a háttérben

Ha folyton édességre vágysz, kilóid pedig gyarapodnak, az komoly betegségre utalhat.

Promóció

Nyereményjáték

Nyerj közel 160 ezer forint értékű Philips szőrtelenítőt a tartósan sima bőrért! (x)

Nyerj párkapcsolati útikalauzt! A Szexbolondok illemtana című könyvet a szabad szerelem híveinek írták

Nyerj Hírhedt diktátorok asszonyai című, szórakoztató történelmi könyvet!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Meseszép, valódi igazgyöngy ékszerek különleges alkalmakra 19 900 forinttól - Ballagásra, diplomaosztóra, esküvőre (x)

Molnár Piroska igazi maffiavezér - Ilyen, amikor féltő és uralkodó férfibőrbe bújik (x)

Színezüst és -arany körömékszerek, különleges mintákkal 4500 forinttól - Gyönyörű és tartós manikűr 2 perc alatt! (x)

Folyton levert, fáradt vagy? Állandó éhség gyötör? - Candida állhat a háttérben! (x)

Emlékszel még Janikovszky Éva meséire? Most együtt élvezhetitek a gyerekeddel (x)

beauty and style

Minden nőt elcsábítanak: tündérien mutatós, fonott talpú cipők »

Egyszerű, de meseszép ruhák a Valentino tervezőjétől - Elragadó kollekció »

Szőrtelenítő krém házilag: 3 hozzávaló, és eltűnnek a pihék »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Szinte már kóvályogsz az éhségtől, amikor engedélyezel magadnak néhány falatot, mégis tetemes túlsúllyal küzdesz, és a helyzet nemhogy nem javul, de az utóbbi időkben romlani látszik?

Ha nem találsz magyarázatot a túlsúlyra, joggal gyanakodhatsz egy mind gyakoribb anyagcserezavarra, ami a pluszkilók mellett számos, nagy rizikófaktorú betegség okozója is lehet.

Túlterhelt hasnyálmirigy

Az agy és az izmok szénhidrátból táplálkoznak, amit a tested a vérben, a májban és az izomszövetekben raktároz. Ha a raktárok kiürülnek, az agy vészjelzést küld - megéhezel, és valami szénhidrátban gazdag táplálék után kezdesz ácsingózni.

A modern táplálkozás leggyakoribb élelmiszerei azonban többnyire egyszerű szénhidrátokat tartalmaznak, amelyek gyorsan emelik nagyon magasra a vércukorszintedet, azután ugyanolyan sebességgel hagyják visszazuhanni.

Csakhogy amikor a vércukrod az egekben jár, a hasnyálmirigyed megrémül, és kétségbeesett inzulintermelésbe kezd, hogy a cukrot a vérből a sejtekbe juttassa.

A hirtelen sokk után testednek nem sok ideje marad a pihenésre: az egyszerű szénhidrátok gyorsan lebomlanak, és hamarosan újabb adag vércukoremelőre lesz szükséged.

A folyamatos stressztől a hasnyálmirigyed egy idő után kifárad, és nem lesz képes előállítani azt az inzulinmennyiséget, ami energiává alakítaná át a cukrot.

Ez az anyagcserezavar állandó éhségérzethez, fáradékonysághoz, krónikus túlsúlyhoz, hosszabb távon pedig cukorbetegséghez vezet.

A kiegyensúlyozottság a kulcs

Az ingadozó vércukorszint következtében kialakult anyagcserezavart és az azzal járó túlsúlyt a legkönnyebben úgy szüntetheted meg, ha nem egyszerű, hanem összetett szénhidrátokat eszel, amelyek fokozatosan emelik meg a vércukorszintedet, és kiegyensúlyozottan tartják azt a következő étkezésig - így nem terheled meg a hasnyálmirigyedet sem.

A ballasztanyagoknak köszönhetően több időbe telik, míg a gyümölcsökben található fruktóz felszabadul, vagyis a vércukorszinted lassabban emelkedik meg, illetve lassabban esik vissza.

A teljes kiőrlésű péktermékek, a müzli és a különböző gabonakásák szintén hosszú időre a jóllakottság érzetét keltik.

Fontos, hogy naponta ötször, kisebb adagokban egyél, így nem zuhan le a vércukorszinted a következő étkezésig, és nem is fog meredeken felemelkedni. A hasnyálmirigy pedig képes lesz eleget tenni a feladatának, és az inzulin mellett a zsírégetésért felelős glükagont is előállítja.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, 10 dkg túró, egy paprika.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal, egy bögre párolt spenót.
Uzsonna: egy kis poharas gyümölcsjoghurt.
Vacsora: egy bögre Cézár-saláta.

Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

2. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér vékonyan megvajazva, egy szelet pulykasonka, egy paradicsom.
Tízórai: egy körte.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell egy bögre uborkasalátával.
Uzsonna: 10 dkg sajt.
Vacsora: egy bögre Waldorf-saláta.

3. nap

Reggeli: egy bögre zabkása, fél bögre bogyós gyümölcs, egy csipet fahéj, egy bögre zöld tea.
Tízórai: fél grépfrút.
Ebéd: egy bögre lencsefőzelék.
Uzsonna: egy kis poharas kefir.
Vacsora: 10 dkg grillezett csirkemell, egy bögre wokban sült zöldség.

Még több rejtett ok a túlsúly mögött

Az első lépés a fogyás felé annak felderítése, hogy mi okozta az elhízást. Nézd meg videónkat, és ismerd meg a leggyakoribb okokat!

4. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy főtt tojás, egy paprika.
Tízórai: 10 dkg sajt.
Ebéd: 15 dkg grillezett pulykamell, egy bögre párolt spárga.
Uzsonna: egy kivi.
Vacsora: egy bögre cikóriasaláta.

5. nap

Reggeli: egy bögre gyümölcssaláta, egy kis poharas joghurt, egy marék mandula.
Tízórai: egy korpás keksz.
Ebéd: 15 dkg sült padlizsán fél bögre barna rizzsel.
Uzsonna: egy pohár frissen facsart narancslé, egy teljes kiőrlésű müzliszelet.
Vacsora: egy bögre céklasaláta.

6. nap

Reggeli: egy bögre hajdinakása, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy körte.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal, egy bögre citromos zöldsaláta.
Uzsonna: 5 dkg szőlő, 5 dkg sovány sajt.
Vacsora: egy bögre babsaláta.

7. nap

Reggeli: két evőkanál gabonapehely, két evőkanál zabpehely, egy banán, egy pohár tej.
Tízórai: két szem szilva.
Ebéd: egy bögre durumtészta paradicsomszósszal.
Uzsonna: 5 dkg sovány túró ribizlivel.
Vacsora: 10 dkg grillezett csirkemell, egy közepes méretű főtt burgonya.