Durván meghízhatsz, ha nem eszel ezekből!
Ismerd meg a zsírégető vitaminokat
Az étrendedbe feltétlenül iktasd be a következő vitaminokat.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt egy felejthetetlen talkshow-ra az ország Janka nénijével! (x)

Nyerj kényeztető, masszázs-wellness élménycsomagot 2 fő részére, Bükfürdőre! (x)

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

összesen 7 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Ez már megint mi? Félig kész sminket villantanak a lányok az Instagramon »

Egy fazon, ami mindenkinek jól áll: midi szoknyák 9 ezer forint alatt »

Ez a szezon legnőiesebb lábbelije: így viseld a bársonycsizmát »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nem csak kizárólag az a fontos a fogyókúra során, hogy olyan ételeket fogyassz, melyeknek alacsony a kalóriatartalma és a tápértéke. Legalább annyira lényeges, hogy a mindennapi étkezéseidbe olyan ételeket iktass be, amelyekben a következő vitaminok megtalálhatók.

Ezek ugyanis segítenek a zsírsejtek lebontásában, serkentik az anyagcseréd és a salakanyagok kiürítésében is szerepet játszanak, márpedig ez a három az első és egyben legfontosabb lépés a sikeres fogyókúra irányába.

B-vitaminok

A vízben oldódó B-vitaminok, mint a B2-, B3-, vagy B5-vitaminok nagy szerepet játszanak a fogyókúrában. Segítségükkel a szervezet sokkal könnyebben bontja le a zsírokat, fehérjéket és a szénhidrátokat.

A riboflavinnak is nevezett B2-vitamin olyan vegyületeket állít elő a szervezetedben, ami a fehérjéket és a szénhidrátokat hasznos anyagokká alakítja. A B3-vitamin, vagy más néven niacin azon enzimek előállításáért felel, melyek a táplálékot energiává alakítják, míg a B5-vitamin - pantoténsav - a zsír és a cukor lebontásában segít.

Ahhoz, hogy elegendő B-vitamin mennyiséget vigyél a szervezetedbe, iktass be az étrendedbe tengeri halakat, csirkehúst, tejtermékeket, illetve olajos magvakat, például diót és földimogyorót. Mindemellett ne feledkezz meg a zöld színű zöldségekről sem, ezekben különösen sok B-vitamin található.

C-vitamin

Ahhoz, hogy a szervezeted zsírbontása meginduljon, noradrenalinra van szüksége, mely egyebek közt a C-vitaminban található meg. Ez a hormon kivonja a sejtekből a zsírt, amit aztán energiává alakít át, így serkenti a zsírok lebontását. Ugyanakkor a C-vitaminnak a karnitintermelésben is nagy szerepe van; az anyag a vérben található zsírmolekulákat szállítja el, hogy a szervezeted könnyebben el tudja égetni őket.

Annak érdekében, hogy a C-vitamin valóban a segítségedre lehessen, legalább napi 500 mg mennyiséget, de még jobb, ha legalább 1-2 grammnyit elfogyasztasz belőle naponta. Ugyanakkor nem a mennyiség, sokkal inkább az egyenletes felszívódás, ami fontos. Ezért fogyassz sok zöldséget és gyümölcsöt, például kivit, citrusféléket, savanyú káposztát, borsót illetve almát.

D-vitamin

Az ép csontok és fogak védelmében rengeteg kalcium fogyasztását ajánlják az orvosok, ám nem árt tudnod, a kalcium az egyik legerősebb zsírégető anyag is egyben. Egyfajta katalizátorként működik, beindítja az anyagcserédet, így a salakanyagok gyorsabban távoznak a szervezetedből.

Ugyanakkor a kalciumháztartás bonyolult felépítésű dolog és az sem jó, ha annyira sok kalciumot viszel be, amivel felborítod, vagyis átesel a ló túloldalára. Ezért fontos, hogy elegendő D-vitamint fogyassz, ugyanis ez tartja egyensúlyban a kalciumbeviteledet, vagyis elengedhetetlen a fogyáshoz.

A D-vitamin fogyasztása azért bonyolult, mert elsősorban az UV-sugárzásból nyeri ki a szervezet, csak kevés ételben található meg: például a kemény sajtok és a halak remek források, ezenfelül a májban és a tojásban is sok D-vitamin található.

Te mit teszel, hogy leadd a felesleges kilókat?

Blog.hu ajánló