5 kiló mínusz 2 hét alatt orvosi diétával: folyamatos fogyás dr. Mercola étrendjével
Érdemes a gabonafélék bevitelét csökkentened a fogyás érdekében.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

beauty and style

Ilyen lenne egy esküvő, amit a Trónok harca sorozat inspirált »

Pihe-puha sálak, amikbe te is szívesen beleburkolóznál »

Táskák az utcáról: milyen darabok illenek a kabáthoz? »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Dr. Joseph Mercola nevét elsősorban a No-Grain Diet - magyarul Gabonamentes diéta - című könyv kapcsán hallhattad, mely a New York Times bestsellerlistáján is előkelő helyen végzett.

A szerző arra hívja fel a figyelmet, hogy a fogyás érdekében nem elég, ha egyszerűen kevesebb kalóriát viszel be a szervezetedbe, arra is ügyelned kell, hogy a vércukorszinted kiegyensúlyozott legyen, illetve elegendő vitaminhoz, tápanyaghoz juss.

Az étrendnek köszönhetően legalább heti egy kiló feleslegtől megszabadulhatsz, de a diéta első két hetében nem ritka, hogy öt kiló is leolvad.

Dr. Mercola diétája

Dr. Mercola fent említett könyvének címéből már sejtheted, mi is lesz a diéta alapja. Nézetei szerint az elhízás egyik fő oka a gabonaalapú étrend, amely a kelleténél jóval több szénhidráthoz juttatja a szervezetet.

Mivel elegendő mozgás hiányában a szénhidrátok nem kerülnek felhasználásra, a szervezet zsír formájában raktározza el őket.

De nem pusztán emiatt problémás a túlzott szénhidrátbevitel: vércukorszint-ingadozáshoz vezet, növeli az inzulinrezisztencia, valamint a diabétesz - és az ahhoz köthető egészségügyi problémák - kialakulásának esélyét. Ebből adódóan érdemes minimálisra csökkentened a gabonafélék fogyasztását, ha mégis eszel, a teljes kiőrlésű változatokat részesítsd előnyben.

Több nyers zöldséget!

Mivel a zöldségek nyers formában tartalmazzák a legtöbb vitamint és ásványi anyagot, dr. Mercola ajánlása szerint étrended legalább egyharmada nyers ételekből álljon. Fogyassz frissen facsart zöldség- és gyümölcsleveket, valamint főzés helyett válaszd a párolást - mely több vitamint őriz meg. Lehetőség szerint válaszd az idénygyümölcsöket és -zöldségeket!

Még mire figyelj?

  • A cukor-, illetve fruktózfogyasztásodat ajánlott jelentősen korlátozni: ne haladja meg a napi 25 grammot!
  • Kerüld a mesterséges édesítőket, például az aszpartámot, fogyassz helyettük sztíviát, nyírfacukrot!
  • Kerüld a hipoglikémiát - vagyis a kórosan alacsony vércukorszintet! Ennek érdekében étkezz legalább háromóránként kis adagokban!
  • Próbáld megkülönböztetni egymástól az ételek utáni fizikai és az érzelmi sóvárgást!

Mintaétrend

Az alábbi étrend csak mintaként szolgál, ha megéheznél, fogyassz nyugodtan nyers zöldséget, gyümölcsöt, sózatlan olajos magvakat - diót, mandulát, kesudiót - két étkezés között.

1. nap

Reggeli: egy adag gyümölcssaláta.
Tízórai: ez marék mandula, egy pohár élőflórás joghurt.
Ebéd: 15 dkg grillezett tengeri hal párolt spárgával.
Uzsonna: egy pohár tejes gyümölcsturmix.
Vacsora: egy adag tonhalsaláta.

Az edzésről se feledkezz meg!

A sikeres fogyás érdekében a diéta mellett a testedzésre is ügyelned kell. Kattints az alábbi videóra, és tudj meg többet a zsírégető kardió edzésről!

2. nap

Reggeli: rántotta két-három tojásból, paradicsommal.
Tízórai: egy nagy bögre tejes kávé, két kocka étcsokoládé.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell friss zöldsalátával.
Uzsonna: egy adag mozzarellás paradicsomsaláta.
Vacsora: egy adag spenótfőzelék.

3. nap

Reggeli: két tormás sonkatekercs, lágy tojás.
Tízórai: egy pohár élőflórás natúr joghurt, egy körte.
Ebéd: egy adag rakott krumpli.
Uzsonna: egy adag görögsaláta.
Vacsora: egy adag tökfőzelék.

Blog.hu ajánló