Tartós fogyás és hosszú élet a DNS-diétával
A jövő fogyókúrája
A kutatók szerint a DNS-diéta lehet a végleges megoldás az elhízásra és az ismert népbetegségekre.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

A világ legjobb esküvői fotói: nem hagyományosak, de tele vannak élettel »

A leggyakoribb sminkhibák magyar bloggertől - Kerüld el a maszkhatást! »

Rémisztően jó körömminták Halloweenra: nagy sikert arathatsz velük »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Kiegyensúlyozottan táplálkozol, és őrült módjára edzel, mégsem sikerül tartósan lefogynod, miközben mások szinte mindent megengedhetnek maguknak, és egy dekát sem híznak? A legújabb fogyókúrás módszer kutatói szerint a titok nem a különféle csodadiétákban és az élelmiszerek összetevőiben rejlik, hanem abban, ami a leginkább sajátod: a DNS-edben.

A DNS-diéta kifejlesztői úgy vélik, hogy testalkatod és táplálkozási igényeid éppúgy DNS-edbe vannak kódolva, mint hajszíned és szemszíned. Ez persze nem jelenti azt, hogy ez végérvényes, és semmit sem tehetsz ellene, csupán olyan étrendet kell választanod, ami igazodik genetikai kódodhoz.

A táplálkozás és a genetika

A DNS-diéta egy viszonylag új, de gyorsan fejlődő tudományág, a táplálkozásgenetika eredményein alapul. A tudományág kutatói arra keresnek választ, hogy mely gének felelősek a táplálkozás és a testtömeg szempontjából fontos tulajdonságokért, például a különféle tápanyagok, a fehérjék, zsírok, szénhidrátok lebontásáért, az izomtömeg növekedéséért vagy a vér koleszterinszintjének változásaiért. Számos gént sikerült már beazonosítani, melynek eredményeként a kutatók bíznak abban, hogy sikeresen felvehetik a harcot a jövőt fenyegető népbetegséggel, az elhízással, valamint az általa okozott súlyos következményekkel, például a rákbetegségek vagy a szív- és érrendszeri megbetegedések ellen.

A DNS-diéta

Ahogy az első kutatási eredmények napvilágra kerültek, úgy kezdtek el egyre többek foglalkozni a DNS táplálkozásra gyakorolt hatásival, és létrehozták a DNS-diétának nevezett egyénre szabott táplálkozási programot.

Mit ígér a DNS-diéta?

  • Hosszú élet;

  • gyors és tartós fogyás;
  • teljes mértékű életmódváltozás;
  • az egészségi állapot rohamos javulása;
  • a szív- és érrendszeri, a rákos megbetegedések és a cukorbetegség kockázatának csökkentése;
  • kisebb alvásszükséglet;
  • feltöltődés energiával;
  • mentális frissesség;
  • hatásosabbá válik a testedzés;
  • fiatalabb külső;
  • a test méregtelenítése;
  • a bőr, a haj, a csontok egészsége;
  • könnyen betartható, mivel az egyéni igényekhez igazodik.

Hogyan működik?

A diéta mindenkinek egyéni táplálkozási és életmódra vonatkozó tervet nyújt, melynek alapjai a következők:

  • nagy mennyiségű B-vitamin bevitel: gabonacsíra, máj, korpa, bab, borsó, növényi magvak, zöld leveles zöldségek, élesztő, tej;
  • Omega-3 zsírsavakban gazdag szívvédő ételek: tengeri halak, halolaj, olívaolaj;
  • antioxidánsokban gazdag ételek: bogyósgyümölcsök, piros és lila színű gyümölcsök és zöldségek, vörösbor, zöld tea;
  • gyulladáscsökkentő ételek: paradicsom, zeller, spenót, ribizli, halolaj, szója, dió, lenolaj;
  • méregtelenítő ételek: méregtelenítő fűszerek, gyógynövények, teák, zöldségek és gyümölcsök.

A diéta egyetlen bökkenője, hogy a pontos étrend összeállításához DNS-minta és DNS-elemzés szükséges. Az elemzés során 19 gént vizsgálnak meg, melyek többek között a szervezeted inzulinra való reakciójáért, az antioxidánsok aktivizálásáért, a méregtelenítésért, a koleszterinszintért, a szívbetegségekre való hajlamért, a gyulladások leküzdéséért és a csontok egészségéért felelősek. A vizsgálat azonban nálunk még nem igazán terjedt el, és az ára is meglehetősen borsos. Az amerikai DNS-diétához szükséges elemzés és tanácsadás ára 300-500 dollár között mozog, ami körülbelül 52-87 ezer forintnak felel meg.

A szkeptikusok

Abban szinte minden kutató és táplálkozással foglalkozó szakember egyetért, hogy a DNS-diéta a jövő fogyókúrája lehet, azonban sokan hangsúlyozzák, hogy táplálkozásgenetika még igencsak gyerekcipőben jár, ezért a diétát kínáló cégeknek is várniuk kellene a világmegváltó bejelentésekkel mindaddig, míg az eredmények nem lesznek 120%-ig megalapozottak. A kutatók szerint a DNS és a táplálkozás közötti kapcsolat rendkívül bonyolult, amit nem szabad leegyszerűsíteni: a DNS-diéta tesztje mindössze néhány gént vizsgál, ami szinte elenyésző az emberi DNS mintegy 25 ezer génjéhez képest.

Érdemes tehát várni a tudományosan megalapozott eredményekre, de természetesen addig sem kell ölbe tett kézzel ülnöd. A DNS-diéta által kínált élelmiszerek nagyon egészségesek, mindenfajta elemzés nélkül is bátran fogyaszthatod őket, hogy segítségükkel karcsúbbá és egészségesebbé válhass.

3 napos mintaétrend a hosszú életért

1. nap

Reggeli: egy banán, egy pohár áfonyalé.
Tízórai: egy pohár zöld tea.
Ebéd: lazac párolt zellerrel.
Uzsonna: egy alma.
Vacsora: zöldsaláta olívaolajjal.

2. nap

Reggeli: egy pohár áfonyalé, fél bögre reszelt alma.
Tízórai: egy pohár zöld tea.
Ebéd: spenótfőzelék egy tojással.
Uzsonna: egy avokádó.
Vacsora: tonhal zöldségsalátával.

3. nap

Reggeli: egy pohár áfonyalé, müzli joghurttal.
Tízórai: egy pohár zöld tea.
Ebéd: sült máj céklával és barnarizzsel.
Uzsonna: fél bögre sózatlan földimogyoró.
Vacsora: saláta vörös bogyós gyümölcsökből.

OLVASD EL EZT IS!

ananasz enzim
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

Add le végleg túlsúlyodat!

izpont
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

6 hét, 10 kiló - Add le teljes túlsúlyod az Ízpont-diétával!

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

Blog.hu ajánló