3 extra hatékony emésztésserkentő
Ha fogyókúrázol, fontos, hogy minél több zöldséget és gyümölcsöt egyél. A bennük található rostok az emésztést is serkentik.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Beindul a D-vitamin-termelődés, és javítja a közérzetet: töltődj fel bioszoláriummal télen is! (x)

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Így fesd ki a szemed, ha lelógó szemhéjad van - Nem tűnsz többé morcosnak »

A 79 éves Jane Fonda retus nélkül mutatta meg magát - Most is gyönyörű »

Képeken a H&M Erdem kollekciója! Csodás dizájner darabok »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A következő zöldségek és receptek lényeges mértékben megkönnyítik a fogyókúrát. Fogyaszd őket bátran, és a súlyvesztésen túl szervezetedet is méregteleníted.

Csicseriborsó

A tartalmas és laktató, dióízű és meglepően krémes állagú csicseriborsóban nagy mennyiségben találhatóak rostok és flavonoidok, melyek segítik az emésztőrendszer működését, emellett a szív egészségének megőrzésében is fontos szerepet játszanak.

A csicseriborsó a kutatások szerint hatékony immunerősítő, emellett a rákos megbetegedések kialakulásának kockázatát is csökkenti, amit részben proteáz-tartalmának köszönhet - a proteáz segít megállítani a rákos sejtek DNS-romboló tevékenységét.

A csicseriborsó továbbá antioxidáns E-vitaminban is gazdag, mely növeli a fehérvérsejtek ellenálló-képességét a fertőzésekkel szemben. Emellett jó forrása az izoflavonoknak is, vagyis azoknak a növényi vegyületeknek, melyek a bélben ösztrogén hormont utánzó anyaggá alakulnak, hogy segítsenek megakadályozni az ösztrogénnel összefüggő betegségek kialakulását, például az erőteljes premenstruációs tüneteket, illetve a mellrákot.

Paprikás csicseriborsókrém
Hozzávalók: 400 g csicseriborsó, 2 gerezd összezúzott fokhagyma, 3 nagy citrom leve, 2 teáskanál szójaszósz, 1 apróra vágott, piros húsú paprika.

Tedd a hozzávalókat turmixgépbe, és pépesítsd sima masszává. Ha a massza túl sűrű, öntsd fel egy kevés vízzel. A krémet mártásként is használhatod különféle salátákhoz, zöldségekhez, illetve zabkekszek, puffasztott gabonaszeletek mellé.

Brokkoli

Magas vitamintartalma és immunerősítő hatása révén a brokkoli az egyik leghatékonyabb ellenszere a betegségeknek - tartalmaz többek közt B3-, B5-, C- és E-vitamint, valamint folsavat, kalciumot, béta-karotint, vasat, cinket, illetve szulforafánokat, melyek közismerten rákellenes vegyületek.

Kalóriában szegény, ugyanakkor jóval több tápanyagot tartalmaz, mint bármelyik más zöldség. Erőteljes antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik, továbbá olyan hatóanyagokat tartalmaz, melyek elengedhetetlenek az idegrendszer egészséges működéséhez. A brokkoli rostokban is igen gazdag, így fogyasztása hozzájárul az emésztőrendszer egészségének megőrzéséhez, valamint méregtelenítő tulajdonságokkal rendelkezik, aminek köszönhetően a májat is megóvja.

Szezámolajban párolt brokkoli
Hozzávalók: 2 evőkanál szezámolaj, 1 friss, 5 cm-es gyömbér lereszelve, 1 fej brokkoli, 1 gerezd zúzott fokhagyma.

Mosd meg, és aprítsd fel a brokkolit. Óvatosan melegítsd fel az olajat, majd tedd bele a gyömbért és a brokkolit. Kevergetve süsd az olajban 3 percig, majd add hozzá a fokhagymát, és süsd tovább 5 percig. Önmagában, köretként, valamint barnarizshez keverve is kiváló.

Édesburgonya

Az édesburgonya nagyszerű C-vitamin-forrás, emellett B- és E-vitamint, béta-karotint, vasat, káliumot és rostot is igen nagy mennyiségben tartalmaz. Mindezeknek köszönhetően kiváló antioxidáns és vírusölő tulajdonságokkal rendelkezik, és segít a rák leküzdésében is. A benne található E-vitamin a bőr, a haj és a köröm egészségéhez is nélkülözhetetlen, a B-vitamin az anyagcsere-folyamatok és az idegrendszer egészségének megőrzésében segít, míg a rostok révén - melyek legnagyobb mennyiségben a héjában találhatók meg - hatékony méregtelenítő, emésztésserkentő és koleszterincsökkentő étel válhat belőle.

Figyelj, hogy mindig narancssárga édesburgonyát vásárolj, a fehér fajtában ugyanis jóval kevesebb béta-karotin van.

Saláta édesburgonyából
Hozzávalók: 3 héjában főtt, felkockázott édesburgonya, 4 zöldhagyma, 2 szárzeller, 70 g dió, 1 zöldpaprika, 2 dl savanyított tejszín, 2 evőkanál borecet.

Aprítsd fel a zöldségeket, majd tedd az összes hozzávalót egy nagy salátástálba. Ezután alaposan keverd össze a salátát. Fogyaszthatod önmagában, de akár köretként is.

Cikkünk a 100 természetes immunerősítő című könyv alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

ananasz enzim
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

Add le végleg túlsúlyodat!

izpont
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

6 hét, 10 kiló - Add le teljes túlsúlyod az Ízpont-diétával!

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

Blog.hu ajánló