Csak napi 8 órában ehetsz! Ez a sikeres fogyókúra titka
Friss kutatás
Ha szeretnél megszabadulni a pluszkilóktól, igazodj a belső órához!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Kiegyensúlyozott otthonod lehet egyetlen kiegészítőtől - A titok a színben és mintában van (x)

16 ezer magnókazettát gyűjtöttek, és valami elképesztőt csinálnak belőle – Ettől leesik az állad! (x)

Tökéletesen hullámos hajad lesz 15 perc alatt, ha így göndöríted be (x)

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

beauty and style

Hullahoppozd magad karcsúra: centikben is érezni fogod a hatását »

Nagy a feneke, de így tökéletes: milliók rajonganak a 26 éves lányért »

Karcsúbb derékfazon varrás nélkül: így viseld nőiesen a bő inget »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Régóta tudjuk, hogy a fogyókúra sikere múlhat azon, mennyi zsírt veszel magadhoz, mekkora adagokat fogyasztasz el egy-egy étkezés során, illetve hány órakor vacsorázol.

A Salk Intézet biológusai azonban arra jöttek rá a közelmúltban, hogy az sem mindegy, napi hány órán keresztül nem veszel táplálékot magadhoz. A kutatás a Cell Metabolism című folyóiratban jelent meg.

Napi nyolc órában ehetsz

Satchidananda Panda és munkatársai vizsgálataik segítségével bizonyították: bár a fogyókúra szempontjából fontos a rendszeres táplálkozás, a kellő hosszúságú koplalás is fontos lehet.

A kísérlet tükrében

A vizsgálatban részt vevő kísérleti egereket négy csoportra osztották. Az egyik csoportot 60%-os zsírtartalmú étrenden tartották, a másikat normál étrenden.

Mindkét csoportban voltak olyan egyedek, melyek bármikor hozzájuthattak a táplálékhoz, és olyanok, melyek mindössze napi nyolc órában ehettek - utóbbiak tehát a nap 16 órájában nem vettek magukhoz ételt. A vizsgálatot száz napig folytatták.

Egészséges a 16 órás koplalás?

A kutatás eredménye azt mutatta, hogy azok az egyedek, amelyek bármikor ehettek, elhíztak, vércukorszintjük, illetve koleszterinszintjük megemelkedett - mind a 60%-os, mind a 13%-os zsírtartalmú étrenden élő csoportnál.

Velük szemben azok az egerek, amelyek napi 16 órán át nem ehettek, nem csupán kevesebb pluszt szedtek fel - még a 60%-os zsírtartalmú étrend dacára is -, de minden fizikai teszten jobban teljesítettek a másik csoporthoz képest.

Igazodj a belső órarendhez!

A jelenség oka, hogy a szervek egy úgynevezett belső órarend szerint működnek, amelyben vannak csúcsidőszakok és pihenésre alkalmas fázisok. A Salk Intézet kutatásából az derült ki, hogy cseppet sem mindegy, mikor fogod munkára szerveidet.

Fontos, hogy adj elegendő időt a szervezetednek pihenésre. Ha éjjeli bagoly vagy, akkor sem kötelező a tévé vagy a számítógép előtt nassolni. Ha lehet, lefekvés előtt két órával már ne egyél, igyekezz azokban az órákban táplálkozni, amikor szervezeted aktív.

Blog.hu ajánló