Az elhízás 3 rejtett lelki oka
És a megoldások
Ha a diéta és az edzés sem segít, lehet, hogy a háttérben jóval mélyebb okok húzódnak meg. Derítsd ki, miről lehet szó!

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

beauty and style

Egy szemöldöke van a modellnek, de így is imádja a szakma - Neked is tetszeni fog »

Minden őszi divatfotón felbukkan ez a sapka: te is viselni fogod? »

Isteni puding, ami nem hogy hizlal, de egyenesen fogyaszt »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A tudatos elme sokszor nincs is tisztában vele, hogy a tudatalatti által létrehozott étvágy hátterében érzelmi okok húzódnak meg, melyek hosszútávon való fennállása esetén az egészségtelen étkezés minden következményével, többek között az elhízással is számolnod kell. Ismerd meg az okokat, és közelebb kerülhetsz a megoldáshoz is!

Érzelmi éhség

A fizikai éhség egy érzet, melyet tested annak érdekében hoz létre, hogy hozzájusson a fennmaradáshoz szükséges tápanyagokhoz. Ezáltal érzel szükséget fizikai tested kielégítésére, vércukorszinted kiegyensúlyozására, illetve arra, hogy feltöltsd éltető energiaraktáraidat. Az orális éhség az a vágy, mely még akkor is az evés folytatására ösztönöz, amikor jóllaktál. Ennek kiváltó okát az ételek finom, gyönyört okozó ízében kell keresni. Az érzelmi éhség az érzelmi megnyugvás, egyensúly azon szükséglete, melyet az evéssel kívánsz kielégíteni.

Ha úgy gondolod, egyáltalán nem könnyű megállapítani, mikor melyik típusú étvággyal állsz szemben, nem vagy egyedül. Az emberek többsége ugyanis olyan kultúrában nőtt fel, melyben folyamatosan keverednek egymással a test szükségleteire és érzéseire vonatkozó üzenetek.

A gyermekkori takarítsd le a tányérod felszólítás épp azt tanítja, hogy ne figyelj tested jelzéseire, és akkor is egyél meg mindent, ha valójában már rég nem vagy éhes. Ezek után nem is csoda, hogy azt a képességedet, mely a testi éhség jeleinek értelmezésére hivatott, mindenféle más jelek könnyedén összezavarhatják.

Ahhoz, hogy megállapítsd, te is az érzelmi evés csapdájába estél, a legfontosabb a tudatos viselkedés. Figyeld meg magad, milyen szituációk után érint a probléma, ha kell, akár feljegyzéseket és összesítést is készíthetsz. Ha magát a mechanizmust nem is tudod elfojtani, az ilyenkor fogyasztott hizlaló ételeket egészségesre cserélheted. Legyen kéznél mindig ízletes, lédús gyümölcs, melyet bevethetsz, ha szükségét érzed az evésnek.

Állandó feszültség

Ahogy az érzelmekre adott válaszaid is olyan egészségtelen étkezési szokásokban nyilvánulhatnak meg, mint a nassolás és a helytelen ételválasztás, ugyanígy okozhat hasonló tüneteket a tartós stressz. A rossz minták egy idő után életformává válnak, ez pedig egyenes út a súlyproblémákhoz és az elhízáshoz.

A stressz sokféleképpen befolyásolja egészségedet és testsúlyodat. Bizonyos hatásai közvetlenek és azonnaliak, ilyen például a vérnyomás emelkedése, amikor épp egy fontos találkozóra sietsz. Szimpatikus idegrendszered automatikusan felkészít, ha az életedért kell küzdened, bármilyen veszély - legyen az valós vagy képzelt - képes beindítani a küzdj vagy menekülj reakciót.

Ez a mechanizmus eredetileg a túlélést szolgálta, a modern, civilizált életben azonban alkalmatlanná vált ennek a funkciónak a betöltésére. A stressz kiváltotta adrenalintermelés ugyanakkor változatlan formában zajlik, csakhogy nem jár vele kéz a kézben a testmozgással való levezetés. A megszokott ízek biztonsága és az egyes táplálékokkal járó boldogsághormonok azonban megnyugvást hozhatnak, rendszeres feszültség esetén viszont jelentős túlsúly alakulhat ki hatásukra.

Fontos, hogy megpróbáld más módon levezetni a stresszt, a legjobb ellenszere például a relaxáció. Ha megtanulod lecsendesíteni az elmédet, vagyis megtanulsz relaxálni, képes leszel semlegesíteni a stressz negatív hatásait, ezáltal pedig az elhízást is megfékezheted.

Elfojtott problémák

Érzelmeid a javadat is szolgálhatják, ugyanakkor ellened is dolgozhatnak. Néha előfordul, hogy tisztában vagy az étkezési szokásaidat és a súlyodat befolyásoló érzelmekkel, máskor azonban nem tudsz róluk. Az érzelmi konfliktusok eredhetnek nagy megrázkódtatásból, traumából, ugyanakkor teljesen hétköznapi, de annál tartósabb negatív érzelmekből is, melyek hatásával egyszerűen nem vagy tisztában.

Bárhogyan is legyen, ezek az érzések és érzelmi konfliktusok mélyen eltemetődhetnek tudatalattidban, és nincs az az egészséges táplálkozás vagy fogyókúra, mely semlegesíthetné következményeiket, egészen addig, amíg felszínre nem kerülnek, és meg nem oldódnak. Szervezeted is gondoskodik arról, hogy a mély sebek ne kerülhessenek a felszínre, ami szintén magyarázata lehet a túlevésnek, illetve a kényszerevésnek.

Ha azonban az étkezés által érzéketlenné teszed magad az érzéseiddel szemben, azzal még nem szünteted meg vagy oldod fel az adott érzelmi konfliktust, csupán átmenetileg kikapcsolod. Az érzés egészen addig visszatér majd, amíg nem vagy hajlandó szembenézni vele.

Ne feledd: ha bármely érzéseddel szemben érzéketlenné teszed magad, egyszerre minden érzést elhallgattatsz - a jókat és a rosszakat egyaránt. Ha úgy érzed, előfordulhat, hogy túlsúlyod annak köszönhető, hogy valahol mélyen benned is viharok dúlnak, de a felszínen fásultnak érzed magad, a komolyabb következmények elkerülése érdekében érdemes felkeresned egy szakértőt.

Cikkünk Steven és Joy Gurgevich Önhipnózis diéta című könyve alapján készült.

A két neves szakértő felfedi a tartós fogyás leghatásosabb eszközét: az emberi tudatalattit. Az Önhipnózis-diéta - a fogyókúrás kötetek között egyedülálló módon - tudatalattid és tested kapcsolatán alapuló, kipróbált és bizonyított technikák révén segít elérni az ideális testsúlyt. A program óriási előnye, hogy nem tesz ki semmilyen külső befolyásnak, hanem segít önmagad természetes gyógyítójává válni, a lehető legnagyobb biztonságban és kényelemben tevékenykedve otthonod falai között. A szerzők ezreket tanítottak meg rá, miként vegyék sikerrel a fogyókúrázás buktatóit és kihívásait. Az Önhipnózis-diéta megadja a hiányzó összetevőt az egészséges étrend kialakítását célzó kúrákhoz, mert olyan változásokat hoz, melyek egész életeden át tartósak maradnak.

Kiadja az Édesvíz Kiadó.
A könyv ára 3990 forint.
A könyvet itt rendelheted meg. »

OLVASD EL EZT IS!

kinai kanna
  • fogyasztó praktikák
  • fogyókúrás tippek

A végleges fogyás 4 biztos módszere

Blog.hu ajánló