3 hatékony anyagcsere-pörgető zöldség
Ha felgyorsítod anyagcseréd, a fogyás is könnyebb. A következő zöldségek nemcsak egészségedet óvják meg, de ebben is segítenek!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Kiegyensúlyozott otthonod lehet egyetlen kiegészítőtől - A titok a színben és mintában van (x)

16 ezer magnókazettát gyűjtöttek, és valami elképesztőt csinálnak belőle – Ettől leesik az állad! (x)

Tökéletesen hullámos hajad lesz 15 perc alatt, ha így göndöríted be (x)

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

beauty and style

5 divatos kabátfazon, ami karcsúsít, és elfedi a pocakot »

Tüntesd el a mitesszereket egy fogkefével - Gyors és hatásos trükk »

Bundás, meleg szobacsizma házilag, varrás nélkül - Imádni fogod! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Rebarbara

Ez az átható ízű növény antibakteriális vegyületeket tartalmaz, melyek segítenek a szervezetnek leküzdeni a fertőzéseket.

Jó forrása az immunrendszert erősítő C-vitaminnak, és olyan összetevők is vannak benne, melyek segítenek a rák megelőzésében. A rebarbara mindemellett tele van rostokkal, melyek segítenek a koleszterinszint csökkentésében és a szív egészségének megőrzésében, továbbá serkentik az emésztést, így jó hatással vannak az anyagcserére is.

A növény oxálsavat is tartalmaz, ami segít a szervezet méregtelenítésében. Azonban emiatt fontos, hogy a rebarbarát ne fogyasszák olyanok, akik köszvényre és ízületi gyulladásra hajlamosak, ugyanis az oxálsav súlyosbíthatja az állapotukat.

Rebarbarás morzsa

Hozzávalók: 5 apróra vágott rebarbaraszál, 2 evőkanál víz, 125 g nyers nádcukor, 175 g simaliszt, 100 g sótlan vaj.

Melegítsd elő a sütőt 180 fokra. Tedd a rebarbarát, a vizet és a cukor felét a serpenyőbe, és párold 5 percig. Közben morzsold el a vajat a liszttel, hogy a keverék kenyérmorzsa állagú legyen, majd add hozzá a maradék cukrot, és vegyítsd össze. A párolt rebarbarát tedd tűzálló tálba, kanalazd a morzsát a tetejére, és süsd aranyszínűre a sütőben.

Kelkáposzta

A kelkáposzta antioxidáns hatású C-vitamint tartalmaz, amely nagyon fontos feltétele az immunrendszer egészséges működésének. Gazdag béta-karotinban is, melyet a szervezet rákmegelőző és szemvédő A-vitaminná alakít át. Jó B3-vitamin-forrás, aminek köszönhetően energiával látja el a testet, valamint hozzájárul az idegrendszer megerősítéséhez, illetve az izmok építéséhez is.

A kelkáposzta igen gazdag folsavban, továbbá glükozinolátokat tartalmaz, amelyekről a tudományos kutatások azt feltételezik, hogy védelmet nyújtanak a rák ellen. Általános immunerősítő hatásán túl nem hanyagolható el az a tény sem, hogy a kelkáposzta kiváló rostforrás, így az emésztés működésével együtt az anyagcserére is igen jó hatással van. A kelkáposzta mindemellett gazdag vasban is, ami serkenti az oxigén áramlását a vérkeringésben.

Édes kelkáposzta

Hozzávalók: 3 evőkanál olívaolaj, 1 evőkanál mustármag, 1 összetépkedett kelkáposzta, 2 gerezd zúzott fokhagyma, 2 evőkanál kókuszreszelék, 2 evőkanál citromlé, só és bors.

Melegítsd fel az olajat wokban, tedd bele a mustármagot, és kevergetve pirítsd, míg pattogni nem kezd. Add hozzá a káposztát, a fokhagymát, és süsd addig, míg a levelek meg nem fonnyadnak, majd rakd bele a kókuszt és a citromlevet. Kevergetve süsd egy percig, majd sózd meg.

Zöldbab

A ropogós zöldbab gazdag vitaminokban és ásványi anyagokban, emellett más hüvelyes növényekhez hasonlóan alacsony zsírtartalommal rendelkezik. Igen gazdag rostokban, melynek révén csökkenti a koleszterinszintet, továbbá serkenti az emésztést, gyorsítja az anyagcserét, illetve elősegíti a méreganyagok kiürítését a szervezetből. Nagyon sok B-vitamint tartalmaz, ami létfontosságú a szervezetet védő fagocita-sejtek fejlődéséhez - ezek semmisítik meg a nem kívánt betolakodókat.

A növény tartalmaz továbbá béta-karotint is, melyet a szervezet rákmegelőző A-vitaminná alakít. A zöldbab jó mangánforrás is, mely kiváló vírusölő anyag. Ha zöldbabot vásárolsz, válassz olyat, ami friss és kemény, ugyanis ebben van a legtöbb tápanyag.

Rizses zöldbabsaláta

Hozzávalók: 250 g főtt barnarizs, 150 g zöldbab, 1 köteg spárga, 200 g konzerv zöldbab, 1 piros paprika, 20 szem olajbogyó, 3 evőkanál friss petrezselyem, 3 evőkanál friss menta, 5 szál zöldhagyma, 3 evőkanál fehérborecet, 2 evőkanál olívaolaj.

Aprítsd fel a zöldségeket. Párold meg a zöldbabot és a spárgát, de csak annyira, hogy még ropogósak maradjanak. Hagyd kihűlni, és tedd egy tálba a rizzsel. Jól keverd össze, majd add hozzá a maradék alapanyagokat. Keverd össze, és hagyd állni egy órát.

Cikkünk Charlotte Haigh 100 természetes immunerősítő című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

ananasz enzim
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

Add le végleg túlsúlyodat!

izpont
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

6 hét, 10 kiló - Add le teljes túlsúlyod az Ízpont-diétával!

kaposztas
  • káposzta
  • villámdiéták

6 nap, 3 kiló

Blog.hu ajánló