A lusta diétázók nagy kedvence: rostdiéta
A rostdiétával könnyen és gyorsan fogyhatsz, miközben normalizálod emésztésed, és a méregtelenítésről is gondoskodsz.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj, ha ezekkel ápolod: látható lesz a különbség (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

Extra turmix 4 összetevőből: kisepri a méreganyagokat »

Így készülhet rólad gyönyörű fotó, a karácsonyi fények között »

5 tornagyakorlat, amitől visszakerül a feneked a helyére »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A rostok fontos szerepet játszanak az emésztőrendszer egészséges folyamatainak biztosításában. A bélrendszerben megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztása mellett megduzzadnak, ezáltal amellett, hogy eltelítenek, hozzájárulnak az optimális bélmozgások fenntartásához, amivel számos, a rostszegény táplálkozással összefüggő betegség kialakulását megakadályozzák.

Rostokkal az egészséges emésztésért

A legsúlyosabb ilyen jellegű problémák közé tartozik a bélfal kiöblösödése - a divertikulózis -, mely a székrekedés következménye, továbbá a cukorbetegség, a magas koleszterinszint, a vérzsírszint emelkedése, illetve további anyagcsere-betegségek, többek között az elhízás.

A rostokban gazdag diéta azonban képes megelőzni, illetve enyhíteni előbbiek tüneteit, sőt, a bélrendszeri daganatos megbetegedéseknek is elejét veheted segítségével.

Fontos, hogy sok rostban gazdag gyümölcsöt, zöldséget és gabonát fogyassz, ha azonban úgy érzed, sürgős segítségre van szükséged, egy intenzív rostkúrát is beiktathatsz mindennapjaidba, mellyel normalizálhatod emésztésed működését, mindemellett pedig a felgyülemlett salakanyagokat is kisöpörheted bélrendszeredből.

A rostdiéta nagy előnyének számít továbbá az is, hogy követése nem bonyolult, és speciális élelmiszerek beszerzését épp úgy nem igényli, mint ahogy diétás fogásokat sem kell főznöd. Ellenben egy héten át annyi nyers, friss zöldséggel kell kiegészítened étrendedet, amennyivel csak tudod.

Diéta nyers ételekkel

A nyers ételek az elsődlegesen hozzáférhető biológiai táplálékforrást jelentik. A nyers állapotban maradó ételben - elsősorban zöldségekben, gyümölcsökben - nemcsak, hogy rengeteg rost található, de épen megmaradnak bennük az egészségmegőrzésben szerepet játszó enzimek, ezek fogyasztásával pedig látványos élettani változásokat érhetsz el.

Ezek közé tartozik, hogy megnő az energiaszinted, helyreáll érzelmi egyensúlyod, késlelteted az öregedési folyamatot, normalizálod a testsúlyodat, serkented az emésztést, méregteleníted szervezetedet, erősíted az immunrendszeredet, valamint csökkented szervezeted triglicerid- és koleszterinszintjét. A zöldségeket és gyümölcsöket feldolgozatlanul fogyaszd, ellenben a különböző gabonákat, olajos magvakat, magokat és hüvelyeseket fogyasztás előtt be kell áztatnod, hogy aktivizáld az alvó enzimeket, egyúttal megemésztésüket is megkönnyítsd.

A nyers ételek könnyen emészthetőek, így a diéta tisztítja az emésztőrendszert. A nagyobb mennyiségű gyümölcs és zöldség rost-, víz-, vitamin- és ásványianyag-tartalmánál fogva segíti az egészség megőrzését, ráadásul mindezt kevés kalória- és zsírtartalom mellett teszi. A nyers koszt mellett mindemellett nehéz túlságosan sokat enni, mert anélkül okoz teltségérzetet, hogy túl nagy mennyiségben juttatnál kalóriát a szervezetbe.

Még több tény a rostokról

Ha szeretnéd tudni, még miben segítik a rostok a fogyást, illetve egészséged megőrzését, nézd meg videónkat, melyben dietetikus szakértőnk lát el tanácsokkal.

Mintanap

Reggeli: tetszőleges mennyiségű vegyes gyümölcssaláta, melyhez fogyaszthatsz egy kis doboz zsírszegény, natúr joghurtot, egy csepp mézet, és megszórhatod fahéjjal.
Tízórai: két-három szál sárgarépa.
Ebéd: 20 dkg grillezett, sovány hús - szárnyas vagy hal -, tetszőleges mennyiségű vegyes zöldségsaláta - minél többféle zöldségből -, növényi magvakkal megszórva, egy-két evőkanál extra szűz olívaolajjal.
Uzsonna: tetszőleges mennyiségű turmix zöldségből vagy gyümölcsből, egy-két szelet teljes kiőrlésű kenyér.
Vacsora: tetszőleges mennyiségű párolt zöldség vagy zöldségleves.

A diétát egy hétig tarthatod, melynek ideje alatt a nap folyamán az étkezéseken kívül is fogyaszthatsz nyers zöldséget vagy zöldség- és gyümölcsleveket, folyadékot, ha megéheznél. Az egyhetes időtartam alatt a salakanyagok és a felesleges víz kiürülésének köszönhetően akár három-négy kilót is leadhatsz.

Cikkünk elkészítésében Judith C. Rodiguez A nagy diétaválasztó című könyve segített.

OLVASD EL EZT IS!

zabkasa fahejjal
  • zabpehely
  • villámdiéták

Naponta 1 kiló mínusz

citromos viz
  • villámdiéták
  • karcsúsító ital

Adj le heti 1 kilót citromlével!

Blog.hu ajánló