6 biztos tipp a tökéletes fogyókúrához
Mindenképp fogyni akarsz, de összezavar a rengeteg módszer és vélemény? Ismerj meg hat biztos szabályt!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Beindul a D-vitamin-termelődés, és javítja a közérzetet: töltődj fel bioszoláriummal télen is! (x)

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Így fesd ki a szemed, ha lelógó szemhéjad van - Nem tűnsz többé morcosnak »

A 79 éves Jane Fonda retus nélkül mutatta meg magát - Most is gyönyörű »

Képeken a H&M Erdem kollekciója! Csodás dizájner darabok »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

„Ha azt teszed, amit mindig is tettél, azt kapod, amit mindig is kaptál” - az elsőre kicsit nyakatekert mondat arra utal, hogy először neked kell változtatnod, ha szeretnéd, hogy a dolgok jobban alakuljanak. De pontosan miben rejlik a maradandó, egészséges fogyás titka? Csodák nincsenek, de néhány alapvető szabály betartásával visszanyerheted szervezeted számára az ideális súlyt, anélkül, hogy az egészséged megsínylené azt.

1. Mozgás

Ígérhetnek bármit a divatos diéták, rendszeres mozgás nélkül nincs maradandó fogyás. Heti háromszori kardioedzéssel felgyorsul az anyagcsere, ami által a nyugalmi kalória-felhasználás is megnő.

Ráadásul elősegíti a méregtelenítési folyamatot, ami ilyenkor különösen fontos, hiszen a zsírszövetek tárolják a méreganyagokat, és a zsírbontáskor azok a véráramba kerülnek. A kardio mellé súlyzós edzéseket is érdemes végezni minden másnap, ez biztosítja, hogy feszessé váljon a tested, és mivel növeli az izomtömeget, gyorsítja a fogyást is.

2. Gyakori étkezés

Az egyik legjobb trükk az anyagcsere gyorsítására az, ha háromóránként eszel valamit. Ez legyen egy kiadós reggeli, rendes ebéd és vacsora, és az étkezések között valamilyen nass – olajos magok, sajt, gyümölcs vagy zöldség. A gyakori evés egyrészt megóv az éhezéstől, másrészt kiegyenlítetten tartja a vércukorszintet, aminek számos előnyös hatása van az egészségre.

3. Kell a zsiradék

A zsírszegény diéták halmozottan károsak, mivel a zsiradékra szüksége van a szervezetnek bizonyos vitaminok hasznosulásához. Ráadásul az energiát is onnan nyeri a szervezet - a fehérjéken kívül -, így ha nem szeretnél éhezni, figyelj oda, hogy elegendő egészséges zsiradékot tartalmazzon az étrend. És melyek az egészséges zsiradékok? Elsősorban a hidegen sajtolt növényi olajak, például az olíva-, tökmag-, lenmag- és kókuszolaj. Kerüld a margarint, a finomított étolajakat és a bő zsírban sütést.

Ha a sütéshez zsiradékra van szükséged, használj inkább egy kevés vajat vagy mangalicazsírt, ezek nem károsodnak hő hatására, és sokkal jobbak, mint a margarin vagy az étolaj.

4. Okosan a szénhidrátokkal!

A leghatékonyabb módszer a fogyásra az, ha a finomított szénhidrátokat kiiktatod az étrendedből. Kerüld a cukrot, a fehérlisztből készült ételeket, és amíg fogyni szeretnél, lehetőleg a rizst, a burgonyát, a céklát és a kukoricát is. Gabonákat csak módjával fogyassz, mindig teljes kiőrlésű vagy egész szemes formában, és a hüvelyesek mennyiségét is csökkentsd heti két adagra. A szénhidrátokat rost formájában vedd magadhoz rengeteg zöldségből és kevés gyümölcsből.

5. Az italok

Megoszlanak a vélemények arról, hogy a kávé elősegíti, vagy gátolja-e a fogyást, ezért a legjobb, ha megfigyeled, a te szervezeted hogyan reagál rá. Az biztos, hogy kávé nélkül egészségesebb az élet, helyette akár a méregtelenítést, anyagcserét segítő gyógyteákat is ihatsz. Mindenképp fogyassz sok tiszta vizet - 2–4 litert naponta testsúlytól és folyadékvesztéstől függően -, ez elősegíti a méregtelenítést, hidratálja a sejteket, segíti a visszatartott víz kiürülését, és számos más jótékony egészségügyi hatása is van. A cukros üdítőitalokat - a rostosakat is - értelemszerűen nem szabad fogyasztani.

A hozzáadott cukor nélkül készült gyümölcslevek attól még rengeteg cukrot tartalmaznak, jobb megenni magát a gyümölcsöt, akkor a rostokhoz és egyéb értékes tápanyagokhoz is hozzájutsz.

6. Vitaminok, ásványok

Bármilyen kiegyensúlyozottan is táplálkozol, szembe kell nézned azzal a ténnyel, hogy az élelmiszerek jóval kevesebb mikrotápanyagot tartalmaznak, mint régen. Ezért nagyon fontos az étrend-kiegészítők fogyasztása, leginkább a természetes koncentrátumok képesek valóban felszívódni. Fontos, hogy a vitaminokat kiegyensúlyozott, egymáshoz képest megfelelő arányban szedd, ezenkívül ásványi anyagokat, nyomelemeket és omega-3 zsírsavat kell napi szinten magadhoz venned az egészséges fogyás érdekében.

Cikkünk az Ideál Magazin írása alapján készült.

Blog.hu ajánló