Végleges fogyás, tartós karcsúság
Az 5 legfontosabb stratégia
Ha szeretnél örökre búcsút mondani a plusz kilóknak és a jojó-effektusnak, nem árt, ha megfogadod tippjeinket!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Bundás, meleg szobacsizma házilag, varrás nélkül - Imádni fogod! »

Így fertőtlenítsd a sminkecsetet: nem elég, ha meleg vízbe áztatod »

Unikornis a tortán: 2017 fura trendje már az esküvőkre is begyűrűzött »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nagyon sok fogyni vágyó fáradt már bele az örökös próbálkozásba, illetve ábrándult ki a különféle karcsúsító módszerekből amiatt, hogy a koplalással és a kalóriaszámolgatással eltöltött diéta befejezése után rekordgyorsasággal kúsztak vissza a keserves munkával leadott, túlságosan is ragaszkodó kilók. A tartós fogyás azonban nem tartozik a lehetetlen küldetések sorába: ahhoz, hogy sikerüljön elérned, ismerj meg néhány egyszerű módszert, melyek hatása tudományosan bizonyított.

1. Lassan, kis lépésekben, de biztosan!

Fontos tudnod, hogy a nagyon gyors, egy-két hét alatt bekövetkező látványos súlyvesztés esetében még nem szabad előre innod a medve bőrére, amitől ugyanis tested ilyen rövid idő alatt megszabadul, az korántsem zsír, hanem főként víz, legfeljebb - és legrosszabb esetben - izom.

Utóbbi különösen előnytelen, hiszen amellett, hogy legyengít, és veszélyezteti egészségedet, anyagcserédet is lelassítja. Ahhoz, hogy tested valóban zsírt égessen, időre és türelemre van szükség. A fokozatos és optimális súlyvesztés mértéke 1-2 kiló hetente. Azonban ezt már azzal is könnyen elérheted, ha naponta 250 kalóriát megspórolsz egy-egy kísértésbe ejtő desszerten, illetve szintén 250 kalóriát elégetsz az edzés során.

2. Nincs mese, mozogni kell!

Hiába követed a lehető legegészségesebb diétát, ha mellette nem figyelsz arra, hogy elég időt szentelj testmozgásra. Bárki bármit mond, az egészséges és tartós fogyás, illetve a feszes és arányos formák eléréséhez nélkülözhetetlen az edzés, sőt, az egyik legfontosabb tényező. Ahhoz, hogy a zsírégetés beinduljon, legalább 35-40 percet kell intenzíven mozognod egy nap, ahhoz pedig, hogy valóban látványos legyen az eredmény, hetente legalább öt alkalommal meg kell ismételned.
A legjobb, ha olyan mozgásformát választasz, amiben örömödet lelet, ami segít levezetni a stresszt, illetve energiával tölt fel. Látogass el egy közeli edzőterembe, kocogd körbe a háztömböt, biciklizz, vagy akár tegyél egy intenzívebb tempójú sétát egy barátoddal.

Hidd el, ha adsz egy esélyt a sportnak, olyan hamar fogod érezni jótékony hatásait, hogy utána már nem is tudsz szabadulni tőle.

3. A cél az egészség, nem a soványság!

A fogyókúra valódi célja nem a gyakran amúgy is alultáplált, ráadásul digitálisan is karcsúsított címlaplányokhoz való hasonlóság elérése, illetve a nem létező ideáloknak való megfelelés: az elsődleges szempont az egészség megőrzése, és ez az, ami miatt az elhízás valóban problémát jelent. Próbálj meg végig az egészségmegőrzésre fókuszálni, a nádszálvékonyság hamis illúzióját pedig felejtsd el egy időre, ellenkező esetben ugyanis könnyen frusztrálttá válhatsz, ami diétád sikertelenségéhez is vezethet.

Ha sikerül belsővé tenned az egészséges táplálkozás alapelveit és céljait, hosszútávon motivációd magától is átalakul, és egészséged megőrzésére koncentrálódik, azonban ha már korábban is rá akarsz segíteni egy kicsit, válassz ki étrended elemeiként olyan ételeket, gyümölcsöket, zöldségeket, melyek nemcsak a fogyásban segítenek, de speciális egészségvédő, például szívvédő, rákmegelőző, koleszterinszint-csökkentő hatásaikról is ismertek.

4. Tervezz, részletezz, írd le!

Sokan már azelőtt hadat üzennek a fogyókúrának, hogy elkezdenék, ugyanis úgy érzik, számukra mindez túl bonyolult és időigényes, illetve a sokszor átláthatatlannak tűnő étrendek és módszerek között kellőképp összezavarodnak. Előbbiek meglehetősen nagy százalékban vezetnek ahhoz, hogy az akaraterő és a lelkesedés idő előtt megcsappanjon, a diéta pedig kudarcba fulladjon.

Mindezt megelőzheted, ha naplót vezetsz, és még mielőtt belekezdesz a fogyókúrába, szánsz egy órát arra, hogy összeírod, mire lesz szükséged az étrend követéséhez, és bevásárlólistát készítesz minden egyes napra. A naplóba emellett rögzítheted - lehetőleg rövid távú - céljaidat, illetve a fogyókúra során észlelt érzelmi állapotaidat, éhségszintedet is. A későbbiekben a napló visszaolvasásával olyan összefüggésekre deríthetsz fényt, melyekre soha nem is gondoltál volna, továbbá segít abban is, hogy mindvégig koncentrálj, és ne felejtődjenek el a fogyókúrával kapcsolatos teendőid.

5. Kevesebb zsír, kisebb adagok, lassabb étkezés!

Az ételek és az étkezés minősége a fogyókúra egyik legfontosabb kiindulópontja. A tartós fogyáshoz vezető első lépés a zsíros ételek elhagyása, illetve lecserélése, azonban tartsd szem előtt, hogy ez nem jogosít fel arra, hogy a zsírszegény verziókból többet egyél, hiszen még ha zsírból kevesebbet is, de kalóriát ugyanúgy tartalmaznak.

Fontos, hogy ügyelj az ételek mennyiségére is: lehetőleg kistányérnyi adagokat fogyassz egyszerre, azonban legalább napi öt alkalommal - három nagyobb étkezés, illetve két kisebb csipegetés. Így biztosíthatod anyagcseréd folyamatos működését, emellett éhes sem maradsz, és egész nap energikusnak érezheted magad. Ha mindemellett arra is figyelsz, hogy lassan egyél - mivel az agynak idő kell, míg a gyomor telítettségét érzékelni tudja -, és az ételek alapos megrágása által az emésztőnedvek termelődését is serkentsd, elérheted, hogy sokkal kevesebbet egyél, és a karcsúság tartós maradjon.

OLVASD EL EZT IS!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

kivi vitamin
  • c-vitamin
  • fogyasztó praktikák

A legerősebb zsírégető vitamin

Blog.hu ajánló