Az 5 legfontosabb rákellenes fogyókúrás élelmiszer

Az elhízás növeli a rák kockázatát, ezért egyél olyan ételeket, melyek mindkét problémán segítenek.

Nyereményjáték

Nyerj Magyarország természeti csodái című könyvet, és ismerd meg hazánk legértékesebb kincseit!

Nyerd meg a Juno mesél című tündéres mesekönyvet! Minden kislány kedvence lesz

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

2 perc alatt lett éles a látása Katának, ma már nem is tudja, milyen volt szemüvegesnek lenni (x)

Észbontó programsorozat igen neves hazai és külföldi előadókkal, amiből 300 előadás és koncert ingyenes! (x)

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

beauty and style

Nadrág a ruha alatt: sokkal csinosabb, mint gondolnád »

Idd ezt lefekvés előtt, és garantált a 8 óra alvás »

Szuper recept zsírosodó hajra: friss, puha tincsek, gyakori mosás nélkül »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A túlsúly nemcsak esztétikailag előnytelen, hanem bizonyítottan növeli bizonyos rákos megbetegedések kockázatát, ezért törekedj arra, hogy megtartsd ideális testsúlyodat. A kutatók azt is bebizonyították, hogy az egészséges életmóddal - melynek alapja a teljes értékű élelmiszerek fogyasztása és a sportolás - csökkenthető a rákos sejtek kialakulásának lehetősége.

A legtöbb zöldség és gyümölcs tartalmaz szabadgyököket megkötő antioxidánsokat, és magas rosttartalma miatt hatásos például a vastagbélrák ellen. De vannak olyan zöldségek és gyümölcsök, melyek fogyasztása azért is ajánlott, mert más értékes, rákellenes összetevőket tartalmaznak. Ezen összetevők mennyisége főzés után legtöbbször csökken, ezért a következő gyümölcsöket és zöldségeket érdemes nyersen fogyasztani!

1. Paradicsom

Így csökkenti a rák kockázatát

A paradicsomban számos olyan növényi anyag található, ami hatásosan veszi fel a küzdelmet a rákos sejtek kialakulásával szemben.  Ilyen savak például a kumarin és a klorogén, ami megakadályozza, hogy bizonyos mesterséges színező és ízesítő anyagok a szervezetbe jutva rákkeltővé váljanak. A másik nagyon fontos összetevő a paradicsom színét adó likopin, ami óvja a sejteket a szabadgyökökkel szemben, és kutatások bizonyítják, hogy segítségével megelőzhető a prosztatarák is.

Így fogyaszt

A saláták elmaradhatatlan alapanyaga, de érdemes kipróbálni sütve vagy grillezve is, és ha olaszos tésztát kívánnál meg, akkor is egészségesebb friss paradicsomból készítened a mártást, mint az előre elkészített, boltban kapható változatát vásárolnod. Magas C-vitamin tartalma miatt erősíti a kötőszövetet, segíti a máj méregtelenítő folyamatait - ezért hatásos másnaposság ellen is. Mivel tartalmaz káliumot, enyhén vízhajtó hatású. Sok vizet, viszont kevés kalóriát tartalmaz, és alacsony a glikémiás indexe is.

2. Brokkoli

Így csökkenti a rák kockázatát

Ennek a zöldségnek a fogyasztása csak pár éve terjedt el hazánkban. Közeli rokona a karfiol, a brokkoli azonban nemcsak ízletesebb, hanem sokkal egészségesebb is, hiszen több vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Mindkét zöldségben megtalálható azonban egy nagyon fontos anyag, a szulforafám, amiről amerikai tudósok bebizonyították, hogy képes meggátolni a rákos sejtek terjedését, ezért csökkenti például a leukémia kockázatát. A brokkoli másik összetevője, az indol is antioxidáns, ezért véd a rákos megbetegedések ellen. A glükozinola és a klorofill pedig többek között a méregtelenítő folyamatokat segíti.

Így fogyaszt

A brokkolinál fokozottan figyelj arra, hogy inkább párold, mint főzd, mert magas hő hatására veszít hatóanyagaiból.

Komplex szénhidrátokat tartalmaz, melyek lassabban emésztődnek meg, és szívódnak fel, mint az egyszerű szénhidrátok, például a cukor, így lassabban emeli meg a vércukorszintet, később leszel éhes. Magas rosttartalma miatt segíti az emésztést. Mivel multivitamin- és ásványianyag-bomba, akár egy hetes diétát is lehet rá építeni.

3. Fokhagyma

Így csökkenti a rák kockázatát

A fokhagyma nagy népszerűségnek örvend az egész világon - kevés olyan nemzeti konyha van, melynek nem nélkülözhetetlen hozzávalója, így a magyar ételekre is jellemző. Már az ókoriak is felismerték, hogy fogyasztásával megőrizhetik erejüket és egészségüket. A benne található egyes szulfidok elősegítik a méregtelenítő enzimek termelését. Véd a szabadgyökök ellen, különösen hatásos a gyomorrák megelőzésében. Másik fontos hatóanyaga a szelén, ami csökkenti többek között a tüdőrák, a méh- és petefészekrák kockázatát.

Így fogyaszt

Sok fogyókúra azért sikertelen, mert a diétázók ízetlennek érzik a zöldségeket, hiányolják a mesterséges ízesítő anyagokat. Ezért diétád során ízesítsd ételeidet fokhagymával, hiszen számos vitamin és ásványi anyag található benne, és segíti a méregtelenítő folyamatokat is. Kiváló öntetekbe, salátákba, húsokhoz, bázikus kémiai hatású élelmiszer révén jól egyensúlyozza a savas ételeket.

4. Szőlő

Így csökkenti a rák kockázatát

A piros szőlőnek bár magasabb a kalóriatartalma, érdemes ezt fogyasztani, hiszen egészségesebb, mivel több vitamint tartalmaz, mint a fehér. A benne található ellagsav miatt nagyon hatásos a rák elleni küzdelemben. Ez a vegyület ugyanis semlegesíti a rákkeltő anyagokat. Más polifenolok pedig védik a szervezetet a szabadgyököktől, és gátolják a rákos sejtek szaporodását.

Így fogyaszt

Ha szeretnéd salaktalanítani szervezeted, akkor kiváló eredményt hozhat az egynapos szőlőkúra, mely során nem kell mást tenned, csak egész nap másfél kiló szőlőt elcsipegetned, hiszen serkenti a kiválasztó rendszerek működését. Mind a friss szőlő, mind a mazsola egészséges nassolnivaló, mivel magas szőlőcukor-tartalma miatt könnyen enyhíthető vele az édesség utáni vágy.

5. Citrom

Így csökkenti a rák kockázatát

Azt mindenki tudja, hogy a megfázás ellen a leghatásosabb gyümölcs, hiszen rengeteg C-vitamint tartalmaz, ami nemcsak immunerősítő, de az egyik legjobb antioxidáns is. De azt is bebizonyították, hogy a citrom fogyasztásával csökkenthető a nyelőcsőrák kockázata. A benne található fenolsavak pedig megakadályozzák számos rákkeltő anyag keletkezését.

Így fogyaszt

A citrom univerzális felhasználhatóságát mutatja, hogy minden villámdiéta elmaradhatatlan alapanyaga. Minden reggel egy pohár citromos víz, és olvadnak a kilók. Serkenti az emésztést, és méregtelenítő hatása van.

Nem beszélve arról, hogy a benne található C-vitamin véd a stressz ellen, és erősíti a kötőszöveteket, azaz fogyasztásával kiküszöbölhető a narancsbőr kialakulásának két oka.

OLVASD EL EZT IS!

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

Blog.hu ajánló