Fogyókúrás rémálmok! Vagy mégsem?
6 meglepően egészséges étel
Pizza, krumpli, marhahús… Eddig azt hitted, hogy egészség- és diétagyilkos ételek? Akkor van egy meglepetésünk!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Kiegyensúlyozott otthonod lehet egyetlen kiegészítőtől - A titok a színben és mintában van (x)

16 ezer magnókazettát gyűjtöttek, és valami elképesztőt csinálnak belőle – Ettől leesik az állad! (x)

Tökéletesen hullámos hajad lesz 15 perc alatt, ha így göndöríted be (x)

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

beauty and style

3 frufrufazon vágás nélkül: próbáld ki mindet, mielőtt fodrászhoz mész! »

Hullahoppozd magad karcsúra: centikben is érezni fogod a hatását »

Nagy a feneke, de így tökéletes: milliók rajonganak a 26 éves lányért »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A népszerű és hagyományos ételek közül nagyon sok kap negatív minősítést, holott nem érdemli azt ki. Ezek az ételek sokkal jobbak, mint gondolnád, ugyanis nagyon sokat tehetnek egészségedért és fogyókúrádért is. Szupernagyijaink is vöröshagymás zsíroskenyéren nevelkedtek fel – egészségesen, azonban századunk számos olyan eljárást hozott magával, melyek mellett ezek az ételek egészségkárosítóvá váltak. A finom ételek is lehetnek azonban egészségesek, és fogyókúrádban is kaphatnak kiemelt helyet, ha néhány dologra odafigyelsz.

1. Tojás

Félelem: tojás magas koleszterintartalommal rendelkezik, ami a vér koleszterinszintjét is megemeli.

Miért egészséges?

A táplálkozástudományi szakértők ma már tudják, hogy a gyakorlatilag minden ételben megtalálható koleszterin mennyisége csak kisebb mértékben befolyásolja a vér koleszterinszintjét. A zsírok más típusai, például a transz-zsírok és a telített zsírsavak ellenben könnyen megemelhetik azt. Egy tojás mindössze 75 kalóriát tartalmaz, viszont annál több értékes anyagot, köztük magas minőségű és könnyen emészthető fehérjét, a memória élességét és a koncentrációs képességet elősegítő kolint, valamint E-vitamint, vasat, cinket, a lutein nevű antioxidánst és az egészséges látáshoz nélkülözhetetlen karotint.

Mire figyelj?

Minél természetesebb állapotában fogyasztod a tojást, annál egészségesebb. Fogyókúragyilkos, ha szalonnával, sajttal, majonézes salátába keverve fogyasztod, viszont a főtt, buggyantott vagy lágy tojás jótékony hatású. Párosítsd teljes kiőrlésű lisztből készült pirítóssal és sok zöldséggel.

2. Fehér krumpli

Félelem: a krumpli csak egy szegényes gyorséttermi étel, tele szénhidráttal.

Miért egészséges?

A fenti állítás a gyorséttermi krumplira valóban igaz, de a krumplira önmagában nem. Kis mennyiségű szénhidrátra a szervezetednek szüksége van, különösen az agynak és az energiaközpontnak. A krumpli emellett 25%-át tartalmazza a napi ideális C-vitamin bevitelnek, rengeteg B-vitamin található benne, magas a rosttartalma, illetve előnye, hogy hosszú ideig nem leszel éhes, miután akár csak egy krumplit is elfogyasztottál.

Mire figyelj?

Ha a krumplit például sajttal, babbal vagy különféle szószokkal – majonéz, ketchup – fogyasztod, akkor könnyen fegyverré, de legalábbis a táplálékok nehézsúlyú pankrátor-világbajnokává válhat. Nagyon egészséges viszont, ha olívaolajjal meglocsolva, gyógyfüvekkel és zsírégető fűszerekkel meghintve fogyasztod.

3. Pizza? Pizza!

Félelem: a pizza rengeteg szénhidrátot és zsírt tartalmaz.

Miért egészséges?

A pizza a táplálkozástudomány kaméleonja: egyszerre lehet a zsírok betyártanyája, valamint egészséges, vitaminban gazdag, számos diéta alapkövét jelentő étel.

Egy szelet pizza rengeteg fontos tápanyagot tartalmaz: a teljes kiőrlésű lisztből készült tészta gazdag antioxidánsokban, a paradicsom tele van béta-karotinnal, C-vitaminnal és likopinnal, a mozzarella pedig kalciummal. Emellett számos magas tápértékű és vitamintartalmú zöldséget tehetsz rá, például piroshúsú paprikát, gombát, hagymát, brokkolit vagy spenótot.

Mire figyelj?

Az alap a pizzaalap, vagyis a tészta készüljön mindig teljes kiőrlésű lisztből. Amikor megszórod sajttal és sonkával, csak néhány laza mozdulatot végezz, viszont mikor a paradicsomra és a zöldségekre kerül a sor, adj bele apait-anyait!

4. Marhahús

Félelem: a marhahúsnak nagyon magas a zsírtartalma - különösen telített zsírokban gazdag.

Miért egészséges?

Egy vékony szelet marhahús 50%-át tartalmazza az ideális napi fehérjebevitelnek, illetve 40%-át az ideális napi cink- és B12-vitamin szükségletnek. Emellett rengeteg vasat, B6-vitamint és szelént tartalmaz, ami csökkenti rák kialakulásának kockázatát.

Mire figyelj?

Semmiképp sem akarunk arra buzdítani, hogy egészséged érdekében falj fel egy egész marhát. Mindenképp csak kis adagot egyél a marhahúsból, lehetőleg színhúst, és távolíts el róla minden látható zsírt. Pácold ízletes, fűszeres, de alacsony zsírtartalmú páclével vagy szósszal, és a legjobb, ha grillezed.

5. Cukrozott gabonapehely

Félelem: a müzli magas cukortartalma és a benne található kalóriák károsak az egészségre és a diétára is.

Miért egészséges?

A gabonapelyhek 15-100%-át tartalmazzák a napi vitamin- és ásványi anyag szükségletnek, például rengeteg D-vitamin, E-vitamin, magnézium, kalcium és rost található bennük.

Mire figyelj?

Először is, egy tányér müzli bőven elég egy napra. Mielőtt megveszed, nézd meg alaposan a dobozon, hogy pontosan mit is tartalmaz. Készüljön teljes kiőrlésű gabonából, a cukortartalma ne legyen több 8-10 grammnál, és adagonként legalább 3 gramm rostot tartalmazzon. A legjobb, ha tiszta gabonapelyhet veszel, és otthon adsz hozzá nyers gyümölcsöt. Ha tejjel eszed, idd meg azt a tejet is, ami a müzlis-tál alján marad, ugyanis a tápanyagok kioldódhatnak a tejbe.

6. Konzervgyümölcsök és -zöldségek

Félelem: a konzerv-élelmiszerek sokkal kevesebb tápanyagot tartalmaznak, mint a friss termékek.

Miért egészséges?

A gyümölcsöt és a zöldséget a konzerv készítésekor gyors kifőzés után még viszonylag friss és lágy állapotban teszik el, és ügyelnek arra, hogy a tápanyagok ne vesszenek el.
Számos tanulmány mutatja azt, hogy a konzervek vitamintartalma a friss gyümölcsökéhez hasonló: a paradicsom például frissen és konzervként is toplistás, a konzervbab rostjai pedig a melegítő eljárásoknak köszönhetően jobban oldódnak és hasznosabbak a szervezet számára. Emellett míg egy nyers zöldség C-vitamin tartalma pár nap alatt elenyészik, addig egy konzerv akár két évig is megtarthatja azt.

Mire figyelj?

Tartsd a konzervet hűvös és száraz helyen, valamint válassz olyat, melyben a gyümölcsöt saját levébe rakták el, illetve ami nem tartalmaz mesterséges adalékanyagot. A konzervből származó szódium nagy részét pedig el tudod távolítani, ha felhasználáskor vízzel öblíted át a konzerv tartalmát.

OLVASD EL EZT IS!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

kivi vitamin
  • c-vitamin
  • fogyasztó praktikák

A legerősebb zsírégető vitamin

Blog.hu ajánló