5 kiló mínusz egy hónap alatt, éhezés nélkül
Ha már csak pár kiló van rajtad
A tudományosan megalapozott módszert pofonegyszerű követni, és még a jojótól sem kell tartanod.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Beindul a D-vitamin-termelődés, és javítja a közérzetet: töltődj fel bioszoláriummal télen is! (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Csodás őszi esküvői dekorok erdei bogyókkal - Ez is lehet romantikus »

4 tipikus vásárlási hiba, amitől tele a szekrény, még sincs mit felvenned »

Széles csípő, nagy popsi: így öltözz ősszel, ha nőies körte alakod van »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha csak pár kiló maradt rajtad, de már eleged van az állandó koplalásból, szabadulj meg az utolsó fölösleges kilóktól egy éhezés nélküli, tudományos alapokon nyugvó diétával!

Fogyókúra-szakértők, táplálkozáskutatók és egyetemi tudósok dolgoztak együtt azért, hogy kidolgozzák a koplalás nélküli, kiegyensúlyozott és egészséges diétát, melynek köszönhetően sem a levertségtől, sem a jojó-effektustól nem kell tartanod.

Fogyókúra vidáman?

A legtöbb diéta szigorú koplalást és kalóriaszámlálást ír elő, ám hosszútávon képtelenség így gyötörnöd a testedet: ha a gyomrod kiürül, állandó üzeneteket küld az agyadba, újabb adag ételt követelve, a nyomásnak pedig előbb-utóbb engedned kell, addig azonban komoly csatát vívnak az ösztöneid és a kitartásod.

Kutatások bebizonyították, hogy a jóllakottság érzetéért egy leptin nevű hormon felelős, míg az éhségérzetről egy grelin nevű hormon küld jeleket az agyba.

Ha a gyomrod tele van, a fala pedig megfeszül, alig termelődik grelin a szervezetedben. Ha azonban kiürül, a gyomorfalból grelin áramlik a vérbe, ami evésre sarkall - ha pedig megvonod magadtól a tested által követelt táplálékot, rosszkedvű és ingerlékeny leszel.

Végeredményben vagy feladod a diétát, vagy, ha végig is szenveded, minden öröm és vidámság nélkül teszed azt. További rossz hír, hogy fogyókúra után a test véráramában a grelin száma magasabb - ez a tény magyarázatul szolgálhat arra, miért olyan nehéz önkontrollt gyakorolni diéta után.

Kevés kalóriával, jóllakottan

Ahhoz, hogy fogyókúrád sikeres és mégis könnyen tartható legyen, olyan ételeket kell enned, melyek hosszú időre kitöltik a gyomrodat, ugyanakkor kalóriatartalmuk alacsony, így könnyen el is égetheted a belőlük származó energiát.

A Sydney-i Egyetem, az Adelaide-i Egyetem, a Cincinatti Egyetem és a Notthingami Egyetem tudósai is végeztek kutatásokat a témában, és arra jutottak, hogy a rostban és fehérjében gazdag ételek okoznak jóllakottságérzetet a leghosszabb távon.

Így fogyasztanak a rostok

A zöldségek és gyümölcsök fogyasztásával gyomrod hosszú időre megtelik, így nem termelődik nassolásra sarkalló grelin, ám magas víztartalmuk miatt kalóriatartalmuk csak igen csekély.

Salaktalanító táplálékok
Nem csupán a zöldségek és a gyümölcsök, de bizonyos gyógynövények is segíthetnek emésztésed javításában. Böngészd lexikonunkat, és ismerj meg minél többet!

A rostban gazdag ételek jó tulajdonsága, hogy amellett, hogy hosszú időre eltelítenek, átmossák a bélrendszert, és fokozzák az anyagcserét, ráadásul jobban meg kell rágnod őket, ami pedig hozzájárul a jóllakottságérzet kialakításához.

Az étvágyad csökkentéséért sokat tehetsz, ha evés előtt megiszol egy pohár vizet - megtölti a gyomrodat, és nincs benne kalória sem. Ugyanakkor az önmagában elfogyasztott víz gyorsan távozik a testedből, így csak átmeneti megoldást jelent. Ha a vizet leves formájában, más táplálékokkal együtt veszed magadhoz, tovább a szervezetedben marad, és hosszabb ideig biztosítja a jóllakottság kellemes érzetét.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: két evőkanál gabonapehely, egy evőkanál zabpehely, egy pohár tej.
Tízórai: egy marék aszalt szilva.
Ebéd: egy bögre gombaleves.
Uzsonna: egy magvas zsemle.
Vacsora: egy bögre paradicsomsaláta.

Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

2. nap

Reggeli: egy bögre gyümölcssaláta egy marék napraforgómaggal.
Tízórai: egy marék aszalt sárgabarack.
Ebéd: egy bögre borsóleves, 10 dkg grillezett csirkemell egy bögre párolt répával.
Uzsonna: fél grépfrút.
Vacsora: egy bögre céklasaláta.

3. nap

Reggeli: egy bögre zabkása egy marék áfonyával.
Tízórai: egy marék dió.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell egy bögre nyers zöldsalátával.
Uzsonna: egy zellerszár.
Vacsora: egy bögre húsleves.

4. nap

Reggeli: két evőkanál gabonapehely, egy evőkanál zabpehely, egy kis poharas natúr joghurt.
Tízórai: fél grépfrút.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal egy bögre párolt spenóttal.
Uzsonna: egy bögre babsaláta.
Vacsora: egy bögre uborkaleves.

5. nap

Reggeli: rántotta két tojásból, egy szelet teljes kiőrlésű rozskenyér, egy paradicsom, 10 dkg uborka.
Tízórai: két répa.
Ebéd: egy bögre zellerkrémleves, egy bögre Cézár-saláta.
Uzsonna: egy alma.
Vacsora: egy bögre paradicsomleves.

Cikkünk Jill Fullerton Smith Amivel etetnek című könyve alapján készült, mely a Partvonal Kiadó gondozásában jelent meg.

OLVASD EL EZT IS!

Blog.hu ajánló