A 4 legjobb fogyókúrás módszer
Nem hiszel abban, hogy sikerül? Ismerj meg 4 olyan módszert, melyekkel nemcsak fogyhatsz, de a negatív érzéseket is leküzdheted.

Nyereményjáték

Nyerj platinával díszített Angyalszárny nyakláncot fehér finomporcelánból! (x)

Nyerd meg otthoni gyógyításhoz az 5 db aromaterápiás csomag egyikét közel 45 000 Ft értékben! (x)

Nyerj egy éves előfizetést a BBC GoodFood gasztromagazinra, és ismerd meg az egyik legjobb olasz kaja receptjét! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Ezek a természetes kivonatok és olajok vasalják ki legkönnyebben a ráncokat (x)

Azonnali orvosi segítséget kaphatsz egyetlen mobilapplikációval: egy gombnyomással érhető el otthonról (x)

Feszesednek az izmok, eltűnik a narancsbőr és a zsír ettől a keringésjavító billenőmozgástól - Orvos ajánlja (x)

Beindulnak a test öngyógyító folyamatai ettől a stresszoldó masszázstól - Próbáld ki! (x)

A magyar színésznő különös dologgal oldja a feszültséget - Te kipróbálnád? (x)

beauty and style

Kicsi a melled? Akkor ezt a 8 trükköt neked is ismerned kell »

A 44 éves Vanessa Paradis nincs túl jó formában: retusálatlanul egész másképp néz ki »

Így viseld a parkakabátot, hogy nőies legyen - Imádjuk a katonai stílust! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Minden ok nélkül haragszol munkatársaidra? Ha egy vékonyabb barátod desszertet rendel, mérhetetlenül keserűnek érzed magad? Dühösnek, idegesnek és gyengének érzed magad, a fogyást pedig sikertelennek és lehetetlennek? A diagnózis: fogyókúrás stressz.

Az a hatás, amit a fogyókúra a lelkedre és kedélyállapotodra gyakorol, könnyen megingathatja akaraterődet.

A diéta elvileg arról szól, hogy jobban, energikusabban és egészségesebben érezd magad, azonban sokaknál krónikus stresszt vált ki. Ez egyáltalán nem elfogadható állapot, az oka általában abban keresendő, hogy valamit nem jól csinálsz. Vannak azonban olyan módszerek, melyek segíthetnek, melyekkel nemcsak a stresszt küzdheted le, de a fogyást is beindíthatod.

1. Reális célokat tűzz ki magad elé!

Tünet: ha már egy kicsit is korod a gyomrod, azon nyomban rádtör az elkeseredettség, majd a bűntudat érzése.

Az ok: olyan célokat állítottál fel, melyek nem reálisak. Túl magasak az elvárásaid, ha például 20 kilót szeretnél leadni egy hónap alatt, vagy eldöntötted, hogy soha többé nem eszel csokoládét.

A megoldás

Tűzz ki magad elé reális és elérhető célokat, és fokozatosan haladj a nagyobb elvárások felé. Ha sok kis célt tűzöl ki magad elé, minden esélyed megvan arra, hogy folyamatos sikerélményeid legyenek, és ne kelljen feladnod. Például határozd el, hogy két hónap alatt leadsz 10 kilót, kerülöd a munkahelyi csokiautomatát, illetve fokozatosan egészségesebbre cserélsz le mindent, amit megeszel, illetve megiszol. Ha sikerélményeid vannak, egyre jobban hiszel majd abban, hogy le tudsz fogyni, és ha hiszel benne, valóban sokkal nagyobb esélyed lesz rá.

2. Ne csináld egyedül!

Tünet: nincs különösebb hajtás a munkahelyeden, azonban a stressz-szinted a plafonhoz közelít.

Az ok: egyedül fogyókúrázol. Egy angliai kutatás szerint azokat a fogyókúrázókat, akik nem kapnak „bajtársaiktól”, illetve szervezett fogyókúrás csoportoktól megfelelő támogatást, lényegesen több stressz éri a diéta miatt, mint azokat, akik speciális diétás programokban vesznek részt. Az irányítás és az empátia hiánya, valamint a nagyobb felelősség ugyanis sokkal súlyosabb terhet ró a diétázóra. A kutatások szerint azonban azok, akik nem egyedül fogyókúráznak, sokkal gyorsabban és nagyobb mértékben adják le a plusz kilókat.

A megoldás

Ha vannak túlsúlyos ismerőseid, barátaid, akik már régóta rá akarják szánni magukat a fogyókúrára, kellő motivációt adhattok egymásnak, ha közösen vágtok bele. Írjátok össze együtt, hogy miért fontos, hogy lefogyjatok, hozzatok fel gyakorlati példákat azzal kapcsolatban, hogy mi fog megváltozni az életetekben, és miért lesz jobb úgy. Ha azon kevesek közé tartozol, akiknek nincsenek ducibb ismerősei, kereshetsz az interneten is diétás fórumokat, ahol tanácsokkal látnak el, illetve minden nap megoszthatjátok egymással tapasztalataitokat, problémáitokat és sikerélményeiteket.

3. Ne vond meg magadtól a tápanyagokat!

Tünet: azon kapod magad, hogy mindenkivel ellenséges vagy, ok nélkül idegeskedsz, és legszívesebben még a vadidegeneknek is tennél egy-két nem túl kedves megjegyzést.

Az ok: a lényeges tápanyagok megvonása. Ha diétád során olyan fontos tápanyagokat vonsz meg magadtól, mint a szénhidrátok, az könnyen összezavarodott és feszült idegállapothoz vezethet, hosszútávon pedig akár depresszióhoz is. A testednek ugyanis szénhidrátokra van szüksége ahhoz, hogy szerotonin hormont termeljen, ami pedig nélkülözhetetlen a jókedvhez, a pozitív érzelmekhez, illetve a pihentető alváshoz. Ha azonban tested nem tud megfelelő mértékben boldogsághormont termelni, kevésbé tudod kontrollálni negatív érzelmeidet. A lelki kiegyensúlyozatlanság és a hangulatingadozás oka lehet továbbá az omega-3 zsírsavak, valamint a B6- és a B12-vitamin, illetve a kalcium hiánya is.

A megoldás

Ha azt érzed, hogy már nem bírod, és legszívesebben sírva fakadnál, vagy elgáncsolnád a feltűnően karcsú és jókedvű járókelőket, orvosold a problémát egy magas szénhidráttartalmú nassolnivalóval, például teljes kiőrlésű pirítóssal vagy pattogatott kukoricával – a cél a napi minimum 130 gramm szénhidrát bevitele.

4. Gondolkodj hosszútávon!

Tünet: bármerre jársz, csábító ételeket veszel észre, és alig bírod visszatartani magad. A kísértés állandó, és sosem érzel megkönnyebbülést.

Az ok: az állandósult egészséges étkezési szokások helyett csak az időleges változásokig jutottál el diétádban. Ha úgy állsz neki a diétának, hogy „két hétig csak sárgarépa-darabokat eszem, de aztán szabad és karcsú nő leszek”, elkerülhetetlen, hogy folyton arra gondolj, amit ezidő alatt nélkülöznöd kell. Így az is valószínűbbé válik, hogy nem leszel elég kitartó ahhoz, hogy véghezvidd céljaidat.

A megoldás

Először is, kezdd olyan apró változtatásokkal, melyekről tudod, hogy akár egy életen át is képes lennél betartani őket. Határozd el például, hogy a délutáni csipszet gyümölcsre, vagy a fehér kenyeret teljes kiőrlésűre cseréled, több folyadékot iszol, beiktatsz napi egy csésze zöldteát, illetve a jövőben hanyagolod a gyorséttermeket. Egy idő után megérzed az egészséges életmód felé vezető szokások jótékony hatásait, és szervezeted igényli majd a folytatást. Nem is hinnéd, hogy az apró és egyszerű trükköknek idővel milyen látványos eredményük lehet. A lényeg - mint mindig - a türelem.

OLVASD EL EZT IS!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

kivi vitamin
  • c-vitamin
  • fogyasztó praktikák

A legerősebb zsírégető vitamin

Blog.hu ajánló