10 kiló mínusz a New York-diétával

Fogyás, éhezés nélkül

Edd magad karcsúvá, és fogyj le izomvesztés és éhségérzet nélkül a New York-i alapdiétával!

Promóció

Nyereményjáték

Nyerj közel 160 ezer forint értékű Philips szőrtelenítőt a tartósan sima bőrért! (x)

Nyerj párkapcsolati útikalauzt! A Szexbolondok illemtana című könyvet a szabad szerelem híveinek írták

Nyerj Hírhedt diktátorok asszonyai című, szórakoztató történelmi könyvet!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Molnár Piroska igazi maffiavezér - Ilyen, amikor féltő és uralkodó férfibőrbe bújik (x)

Színezüst és -arany körömékszerek, különleges mintákkal 4500 forinttól - Gyönyörű és tartós manikűr 2 perc alatt! (x)

Folyton levert, fáradt vagy? Állandó éhség gyötör? - Candida állhat a háttérben! (x)

Emlékszel még Janikovszky Éva meséire? Most együtt élvezhetitek a gyerekeddel (x)

Ezek a színek pezsdítik fel a tavaszi-nyári szezont - Mutatjuk a legújabb sminktrendeket! (x)

beauty and style

Szőrtelenítő krém házilag: 3 hozzávaló, és eltűnnek a pihék »

Bájos, csipkés felsők nyárra - Minden alakra van belőlük egy jó fazon »

Fénylik az arcod? Kend fel ezt a pakolást, és nem ismersz a bőrödre! »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A New York-i alapdiéta 2004-ben vált közismertté, és szinte azonnal meghódította a sztárvilágot. A háromfázisú módszert egy amerikai fitneszklub-tulajdonos és életmód-tanácsadó, David Kirsch fejlesztette ki, aki egy olyan programot igyekezett felépíteni, melynek betartásával folyamatos pörgésben tarthatod az anyagcserédet. Ráadásul a végeredményt könnyűszerrel megtarthatod, hiszen a harmadik fázissal gyakorlatilag életmódváltásra ösztönöz, mellyel éhezés nélkül megőrizheted álomalakodat.

A diéta első szakasza

A nyolchetes diéta három periódusból áll, mely csak fokozatosan engedélyezi a változatos étkezést. Ebből a szempontból az első fázis a legkegyetlenebb, hiszen arra törekszik, hogy a magas fehérjebevitel mellett szigorúan lecsökkentse a szénhidráttartalmú ételek fogyasztását. Így nem csupán az édességekről, hanem a gyümölcsökről, a kenyér- és tésztafélékről, a rizsről, valamint a hüvelyesekről, illetve a cukor- és alkoholfogyasztásról is le kell mondanod ebben a kéthetes időintervallumban.

Bár első ránézésre így meglehetősen egyoldalúvá válik a táplálkozásod - hiszen csak a halakra, a sovány húsokra, a tojásfehérjére, valamint a zöldségekre redukálódik -, azért mégis megvan benne a jótékony koncepció. Ugyanis a proteinben gazdag élelmek folyamatosan mozgásban tartják az anyagcsere-működést, ezáltal sokkal több kalóriát tudsz elégetni.

Ráadásul a fehérjék az izmok építésében is nagy szerepet játszanak, és minél több izomszövettel rendelkezel, annál gyorsabb metabolizmussal bír a szervezeted. Egyes kutatások azt is bebizonyították, hogy a sovány fehérjék fogyasztásával hatékonyabban veheted fel a harcot a makacs hasi zsírpárnák ellen. A napi ötszöri étkezés pedig fenntartja az energia-egyensúlyt, melynek köszönhetően a kínzó éhségérzetről is megfeledkezhetsz, és, ha többször kevesebbet eszel, nem kezdenek őrült raktározásba a sejtjeid. 

A módszer könnyebb szakaszai

A program második fázisa még mindig az alacsony kalória- és szénhidrátbevitelre törekszik, ám az első fázis drasztikus étrendjébe némi engedményeket csempész. Ennek következtében naponta egyszer, tízóraira, ebédre vagy uzsonnára fogyaszthatsz szénhidráttartalmú ételeket, persze csak mértékkel. Ha sikeresen eljutottál idáig, jutalmul már kevés gyümölcsöt és tejterméket is ehetsz, de a minimális zsírtartalomra továbbra is kíméletlenül ügyelned kell.

A harmadik periódus gyakorlatilag négy hétre szól, ám valójában tartós életmódváltásra ösztönöz. Végre visszatérhetsz a változatos étkezéshez, de a kulcsszót továbbra sem szabad feledned, miszerint mindent csak mértékletesen fogyaszthatsz. Itt a gyümölcsök és tejtermékek mellett már a teljes kiőrlésű gabonából készült élelmiszerek sem szerepelnek a tiltólistán, persze nem mindegy, a nap melyik szakaszában fogyasztod őket.

Olykor egy pohár borral, illetve egy szelet süteménnyel is kedveskedhetsz magadnak, természetesen csak kis mennyiségben, elvétve. Ha ezt sikerül betartanod, akkor stabilizálhatod elért testsúlyodat.

Amennyiben azon kapod magad, hogy a szénhidrát beiktatásával plusz kilókra tettél szert, térj vissza a második szakasz étrendjéhez, és fokozatosan, apránként állj vissza a harmadik periódus csökkentett zsír- és kalóriatartalmú, ám változatosabb táplálékbevitelére. A magas fehérjebevitel megvalósításához David Kirsch reggelente proteinitalok fogyasztását javasolja, melyeket fitneszszaküzletekben tudsz megvásárolni turmix és por formájában.

A jó anyagcsere elengedhetetlen a fogyáshoz

A diéta sikerének alapja többek között az, hogy biztosítja a megfelelő anyagcsere-működést. Videónkból kiderül, erre miért is van szükség.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy pohár fehérjedús étkezéshelyettesítő shake.
Tízórai: tíz szem mandula.
Ebéd: két bögre párolt spenót paradicsomszósszal, két főtt tojással.
Uzsonna: két grillezett patisszon.
Vacsora: egy bögre garnélasaláta.

2. nap

Reggeli: egy pohár fehérjedús étkezéshelyettesítő shake.
Tízórai: egy bögre párolt brokkoli, egy sárgarépa.
Ebéd: 10 dkg roston sült pulykamell egy bögre grillezett gombával.
Uzsonna: tíz szem mandula.
Vacsora: két szelet paradicsomos tofu két bögre vegyes salátával.

3. nap

Reggeli: egy pohár fehérjedús étkezéshelyettesítő shake.
Tízórai: két főtt tojásfehérje, két zellerszár.
Ebéd: 25 dkg szezámmagos csirkemellsaláta.
Uzsonna: egy zöldséges szójafasírt.
Vacsora: két bögre vegyes gombasaláta.

Fontos!
A mintaétrend a diéta első szakaszára vázol fel javaslatokat, a következő két szakasz során az előírt szabályokat kell betartanod. A diétát várandós és szoptató kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben, illetve máj- és veseelégtelenségben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd, mindenképp kérd ki háziorvosod véleményét! Az adagok kiméréséhez 2 dl-es bögrét használj.

4. nap

Reggeli: egy pohár fehérjedús étkezéshelyettesítő shake.
Tízórai: két sárgarépa.
Ebéd: 10 dkg grillezett lazac, egy bögre párolt vegyes zöldség.
Uzsonna: két főtt tojásfehérje, egy paradicsom.
Vacsora: két gombafasírt két bögre zöldsalátával.

5. nap

Reggeli: egy pohár fehérjedús étkezéshelyettesítő shake.
Tízórai: egy bögre párolt kelbimbó.
Ebéd: egy tányér zöldségleves, 10 dkg roston sült csirkemell, egy bögre céklasaláta.
Uzsonna: tíz szem mandula.
Vacsora: 25 dkg zöldséges tonhalsaláta.

6. nap

Reggeli: egy pohár fehérjedús étkezéshelyettesítő shake.
Tízórai: két főtt tojásfehérje, egy paprika.
Ebéd: egy fóliában sült hekk, két bögre grillezett zöldség.
Uzsonna: néhány szál párolt spárga.
Vacsora: 20 dkg padlizsános lecsó.

7. nap

Reggeli: egy pohár fehérjedús étkezéshelyettesítő shake.
Tízórai: tíz szem mandula.
Ebéd: 10 dkg roston sült pulykamell, két bögre petrezselymes, párolt zöldség.
Uzsonna: egy főtt tojásfehérje, egy sárgarépa.
Vacsora: 10 dkg roston sült halszelet, egy bögre zöldsaláta.