10 kiló mínusz a Hilton-kúrával
Fogyj le 4 hét alatt!
A fogyókúra akkor lehet sikeres, ha optimalizálja anyagcseréd. A Hilton-diéta leszámol a túlsúllyal.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt egy felejthetetlen talkshow-ra az ország Janka nénijével! (x)

Nyerj kényeztető, masszázs-wellness élménycsomagot 2 fő részére, Bükfürdőre! (x)

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

összesen 7 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Ez már megint mi? Félig kész sminket villantanak a lányok az Instagramon »

Egy fazon, ami mindenkinek jól áll: midi szoknyák 9 ezer forint alatt »

Ez a szezon legnőiesebb lábbelije: így viseld a bársonycsizmát »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A súlycsökkenés egyik titka, ha az anyagcsere-folyamatok megfelelően zajlanak, vagyis folyamatos pörgésben tudod tartani szervezeted kalóriaégetését.

Erre jött rá Dr. Peter M. Miller is, akinek vizsgálatai bebizonyították, hogy a bevitt kalóriamennyiségnek csak a 70%-a ég el a metabolizmus során, a fennmaradó 30%-ot pedig a fizikai aktivitás során hasznosítja a test, vagyis energiát nyer belőle, és ezáltal szabadul meg tőle.

Erre a kutatási eredményre alapozta a Hilton-diétát, ami a Hilton Head Egészségügyi Intézetről kapta a nevét, melyet szintén Dr. Miller alapított még a ’70-es években.

Mit kell tudnod az anyagcseréről?

Az étrend nagyban meghatározza az anyagcsere minőségét és tempóját, de nem csupán az ételek kalória- és szénhidráttartalmától, hanem az elfogyasztott folyadékmennyiségtől, valamint a testmozgás minőségétől és gyakoriságától is függ, hogyan birkózik meg a szervezet a kalória lebontásával és átalakításával.

Tested kemencéjét leginkább fehérjékkel, zsírokkal és szénhidrátokkal tudod begyújtani, azonban ez nem azt jelenti, hogy minél többet viszel be ezekből, annál hatékonyabban számol le a felesleges kalóriákkal. Ugyanis, ha az arány felborul, hiába gyors az anyagcseréd, hízni fogsz. Zsírégető üzemmódban a szervezet testzsírt használ energiaforrásként, ilyenkor megnövekszik az energiaszint, és megszűnik a fáradtság és levertség érzése.

A szénhidrátok azonban gyors égésű üzemanyagnak számítanak, melyek kis mennyiségben lendületet adnak, ám, ha túlzásba esel fogyasztásukkal, szénhidrátégető üzemmódba kapcsol az anyagcseréd, vagyis a felesleges szénhidrátot zsírrá alakítja át, és elraktározza.

Hogy működik a Hilton-kúra?

Ez a program megváltoztatja a test kémiai folyamatait, hogy természetesen égesse a zsírt. Mindezt olyan étrenddel éri el, mely csökkenti a kalóriabevitelt, ám a szénhidrátokat egészséges mértékben engedélyezi.

Az egyszerű szénhidrátokkal, mint amilyen a cukor és a keményítő, csínján kell bánnod, ám a rostokkal - melyek a legösszetettebb szénhidrátfélék - elnézőbb lehetsz, hiszen segítik az emésztést, és tisztítják az emésztőrendszert, így hozzájárulnak a súlycsökkenés eléréséhez.

Dr. Miller azt is megfigyelte, hogy a gyakori, de kis mennyiségű táplálékfogyasztás szintén pörgésben tartja az anyagcserét, hiszen, ha hosszú idő telik el az étkezések között, a sejtek lelassítják a metabolizmus folyamatát, és raktározásba fognak. Ezért napi három főétkezést és két mellékétkezést ír elő diétájában.

Ügyelj arra, hogy az ételek hozzáadott sót ne tartalmazzanak, viszont a vitaminok és ásványi anyagok, valamint a kalcium pótlására nagy hangsúlyt kell helyezned. Az anyagcsere optimalizálásának a bőséges folyadékbevitel is fontos alapját képezi, ezért napi két liter víz fogyasztását javasolja a módszer.

Azt azonban nem árt tudnod, hogy a hideg italok nem tesznek jót az emésztésnek, a szénsavas üdítők pedig nagymértékben savasítják a szervezetet, így lassítják az emésztést, és visszatartják a Hilton-kúra anyagcserére gyakorolt jótékony hatását. A víz mellett gyógyteával vagy gyümölcsteával is pótolhatod a kívánt folyadékmennyiséget. A sejtek metabolikus folyamatait az előírt táplálkozás mellett testmozgással is fokozhatod. A csökkentett kalóriabevitel miatt Dr. Miller alacsony intenzitású sportot ajánl, mely lehet 20 perc séta napi két alkalommal, amit izomerősítő gyakorlatokkal is helyettesíthetsz, heti két-három esetben.

Tippek az egészséges anyagcseréért

Szeretnéd tudni, még mit tehetsz a megfelelő anyagcseréért? Nézd meg videónkat, melyben dietetikus szakértőnk ad biztos tippeket.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy főtt tojás, két szelet kétszersült, egy csésze zöld tea.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: egy tányér zöldséges rizottó, 15 dkg sült csirkemell, egy csésze zöldsaláta.
Uzsonna: egy müzliszelet.
Vacsora: egy szelet tonhalas szendvics teljes kiőrlésű kenyérből.

2. nap

Reggeli: egy bögre zabpehely 2 dl tejjel.
Tízórai: egy banán.
Ebéd: 15 dkg paradicsomos káposzta.
Uzsonna: 10 dkg pörkölt, sótlan földimogyoró.
Vacsora: 5 dkg pulykasonka három szelet Abonettel, egy zöldpaprikával.

Fontos!
A diétát négy hétig kövesd, az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. Ezt a módszert várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, szívbetegségben és érrendszeri, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét! Amennyiben több a súlyfelesleged 10 kilogrammnál, a négyhetes súlycsökkentő diétát toldd meg egy kéthetes súlyfenntartó étrenddel, mely alatt dúsíthatod a táplálékbevitelt plusz 200-250 kalóriával, rendszeres testmozgás mellett.

3. nap

Reggeli: 2 dl sovány joghurt, 10 dkg csirkemellsonka, egy szelet rozskenyér.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: két bögre tányér paradicsomos-tonhalas penne csipetnyi reszelt, sovány sajttal.
Uzsonna: egy szelet avokádókrémes kétszersült.
Vacsora: két bögre grillezett, vegyes zöldség.

4. nap

Reggeli: 2 dl narancslé, két szelet pirítós kevés vajjal megkenve, 5 dkg pulykasonka.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: egy tányér krémes sütőtökleves, egy tányér spenót két tükörtojással.
Uzsonna: 10 dkg pörkölt pisztácia.
Vacsora: egy fóliában sült hekk, egy bögre zöldsaláta.

5. nap

Reggeli: egy lágy tojás, egy szelet magvas kenyér, egy csésze feketekávé.
Tízórai: négy szem szilva.
Ebéd: 10 dkg roston sült pulykamell, egy bögre főtt barnarizs, egy bögre párolt zöldbab.
Uzsonna: két szelet puffasztott rizs.
Vacsora: három szem fóliában sült krumpli egy csésze céklasalátával.

6. nap

Reggeli: 10 dkg sovány sajt, három szelet Abonett, egy paradicsom.
Tízórai: két sárgarépa.
Ebéd: két bögre paradicsomos tészta.
Uzsonna: 10 dkg pörkölt, sótlan földimogyoró.
Vacsora: 10 dkg sült csirkemell négy szelet serpenyőben sült cukkinivel.

7. nap

Reggeli: egy bögre diétás tejberizs.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: 15 dkg serpenyőben sült, sovány halfilé, két bögre jégsaláta, két karika ananász.
Uzsonna: két szál nyers sárgarépa.
Vacsora: két szem héjában sült krumpli egy tányér sóskamártással.

OLVASD EL EZT IS!

lany eszik almat
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

10 kiló mínusz, végleges fogyás

zoldseg
  • +15 kiló
  • diéta a tartós fogyásért

Mínusz 15 kiló a Fit For Life-diétával

dolgozo no eszik
  • diétakörkép
  • végleges fogyás

Fogyj 5 kilót típusod szerint!

Blog.hu ajánló