10 kiló plusz van rajtad? Add le júniusra extra hatékony zsírégető diétával
Még két hónap van júniusig, ne halogasd tovább a fogyókúrát!

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

beauty and style

Kiszáradt a kezed? Egy házi pakolás, ami segít, mielőtt kisebesedne »

A legszebb esküvői dekorációk tökkel: őszi hangulat a javából »

Így tedd rendbe a kibolyhosodott ruhát - Olyan lesz, mint új korában »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha eleged van már a kilók elleni szélmalomharcból, ideje, hogy némi tudatosságot vigyél a diétádba. Nem az a jó megoldás, ha egyik napról a másikra minden hizlaló dologról lemondasz, vedd figyelembe szervezeted igényeit.

Tíz kiló súlyfelesleg leadása időbe telik, az alapja pedig, hogy helyreálljon az anyagcseréd. Így nem kell majd tartanod a visszahízástól sem.

Vezess étkezési naplót!

Ne akarj egyik pillanatról a másikra belevágni a diétába! A majd holnap elkezdem típusú hozzáállás általában nem a legszerencsésebb, ha fogyókúráról van szó, most azonban hasznodra válhat.

Néhány napon keresztül figyeld meg és pontosan írd fel, mit eszel, vezess étkezési naplót. Válassz átlagos napokat, és ne mondj le semmiről, amit máskor megengedsz magadnak, de ne is engedd el a szokásosnál jobban a gyeplőt.

Csökkentsd a kalóriabevitelt!

A nap végén számold össze, hogy körülbelül mennyi kalóriát fogyasztottál. Ez lesz az a mennyiség, amit fokozatosan - anélkül, hogy a szervezeted raktározásba kezdene a hirtelen tápanyagmegvonás miatt - 1300 kalóriára kell csökkentened. Ehhez naponta két-háromszáz kalóriával vidd lejjebb az adagodat.

Figyelj az arányokra!

Új étrendedet úgy állítsd össze, hogy megfelelő mennyiséget tartalmazzon rostokból, vagyis napi 30-40 grammot. A bevitt táplálékok legfeljebb 45%-át tegyék ki a szénhidrátok, 25%-a fehérjéből, 30%-a telítetlen és többszörösen telítetlen zsírból álljon.

A megfelelő anyagcseréért

Színesítsd a menüdet olyan táplálékokkal, amelyek segítik a belek és a gyomor fertőtlenítését, valamint helyreállítják a sérült bélflórát - mely lelassult emésztéshez és puffadáshoz vezet. Ilyen például a fokhagyma, a natúr joghurt vagy az aromás fűszerek. A friss zöldségek és gyümölcsök gondoskodnak a szükséges rostmennyiségről, fogyassz belőlük napi öt adagot.

A folyadékfogyasztásra is ügyelned kell annak érdekében, hogy az elfogyasztott rostmennyiség átmossa a beleket, megszabadulhass a lerakódott salakanyagoktól. A cukros üdítőket hanyagold, helyettük fogyassz szénsavmentes ásványvizet, emésztést segítő gyógyteákat.

A mozgást se feledd!

Ha fokozatosan csökkented, majd szinten tartod a bevitt kalóriamennyiséget, a megfelelő élelmiszerekkel helyreállítod az anyagcserédet, emellett pedig rendszeresen mozogsz is, az anyagcsere-javító diétával havonta tíz kilótól is megszabadulhatsz, és a jojótól sem kell tartanod. Elsősorban a kardió jellegű mozgásformák javasoltak: pattanj biciklire, fuss, járj uszodába, a konditermi gépek közül használd az ellipszis trénert is!

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: két evőkanál gabonapehely, két evőkanál zabpehely, egy pohár szójatej, egy marék aszalt szilva.
Tízórai: 5 dkg zsírszegény sajt.
Ebéd: egy bögre tonhalsaláta, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér.
Uzsonna: egy alma, puffasztott búza.
Vacsora: egy bögre cikóriasaláta.

2. nap

Reggeli: hagymás rántotta két tojásból, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, egy paradicsom, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy bögre áfonya.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, fél bögre párolt zöldborsó, fél bögre bébirépa.
Uzsonna: egy marék mandula.
Vacsora: egy bögre reteksaláta.

Szabadulj a salakanyagoktól!

Kattints az alábbi videóra, és tudd meg, milyen módszer segítségével inthetsz búcsút a salakanyagoknak!

3. nap

Reggeli: egy bögre zabkása, fél bögre bogyós gyümölcs, egy csipet fahéj, egy bögre zöld tea.
Tízórai: fél grépfrút, pár szem korpás keksz.
Ebéd: 15 dkg grillezett tengeri hal egy bögre fokhagymás uborkasalátával.
Uzsonna: egy pohár élőflórás joghurt, egy körte.
Vacsora: egy bögre mozzarellás paradicsomsaláta.

Blog.hu ajánló