Melyik típusba tartozol?
Duzzogó, passzív vagy félénk?
Vannak emberek, akik minden helyzetben meg tudják védeni magukat. Te hogy állsz a kérdéssel?

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a BBC GoodFood gasztromagazinra, és ismerd meg a baconös brownie receptjét! (x)

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Édes, gyümölcsös, és alig van benne kalória, így bűntudat nélkül fogyaszthatod ezt az italt (x)

Nyerd meg az 50 x 200 000 Ft egyikét gyermeked osztályának! (x)

Mitől alakulhat ki a mellrák, és hogyan előzhető meg? A szakértő tanácsai (x)

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

beauty and style

Már megint egy idióta farmer, amiben csak felfázni lehet »

Disney-hercegnőnek öltözhet az ara, nemcsak annak érezheti magát »

Csodásan bánik a testével a ducinak tartott balerina »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nagyon rokonszenves, ha mindig udvarias és barátságos vagy, de ha ezt kötelességednek érzed, előfordul, hogy elmulasztasz kiállni saját érdekeid mellett. Nézzük csak, melyik típusba tartozol, és milyen tippek lehetnek segítségedre, ha érdekeid megvédéséről van szó!

1. típus: A gyerekes duzzogó

Szituáció: a pékségben már jó ideje arra vársz, hogy kiszolgáljanak. Már rég sorra kellett volna kerülnöd, de valaki mindig eléd tolakszik.

Reakció: megbántva érzed magad, és ennek jeleként idegesen fintorogsz. Megpróbálsz szemkontaktust keresni a többi vevővel és az eladónővel, hogy felfigyeljenek rád.

Háttér: hajlamos vagy mások udvariatlan viselkedését személyedre irányuló támadásnak értékelni. Nem szívesen mutatod ki megbántottságod. Megpróbálod duzzogással, sírással és zsörtölődéssel felhívni magadra a figyelmet, remélve, hogy mások megvédenek.

Tipp: szokj le róla, hogy mások udvariatlan viselkedését személyedre irányuló támadásnak tekinted. Inkább kérdezd meg önmagadtól, hogy valóban fontos-e, hogy az ilyen udvariatlan emberek szeressenek? Próbáld ki, milyen az, amikor egyértelműen hangot adsz érdekeidnek és rosszkedvednek. Egyértelműen és nyíltan jelezd környezetednek az igényeid.

Lehetőségek: vess jelentőségteljes pillantást a vevőre és az eladóra. Félreérthetetlenül határozott hangon hívd fel rá a figyelmüket, hogy most te következel. Még jobb, ha képes vagy az egészet humorosan megközelíteni: "Mindig azt hittem, hogy elég feltűnő vagyok. De lehet, hogy ma terepszínű ruhát választottam. Sajnálom, de most én következem!"

2. típus: A passzív

Szituáció: moziban vagy. A mögötted lévő sorban két hölgy egyfolytában beszélget.

Reakció: megpróbálod mindennek ellenére követni a filmet. Ezúttal peches vagy, hogy éppen ide szól a jegyed.

Háttér: próbálod mások udvariatlan viselkedését zokszó nélkül elviselni. Elfogadod a sorsod.

Tipp: egyszer írd fel, melyek igazi személyes igényeid, érdekeid és nézeteid. Milyen kívánságaid és elképzeléseid vannak az embertársi kapcsolatokban. Írd le pozitív tulajdonságaid, és tartsd ezeket mindig szem előtt. Elemezd ki az érzelmeidet. Konkrét szituációkban tedd fel magadnak a kérdést: hogy érzem most magam? Mi váltja ki belőlem ezt a viselkedést?

Lehetőségek: először is gondolkozz el rajta, mennyire fontos, hogy zavartalanul nézhesd a filmet. Mit érzel? Fordulj oda a zavarókhoz, és világosan, egyértelműen tájékoztasd őket érzelmeidről: "Megértem, hogy sok a mesélnivalójuk, de én nagyon örültem ennek a filmnek, és ugye megértik, hogy zavartalanul szeretném élvezni. Nem tudnák a film után folytatni a beszélgetést?"

Tipp: ha megértést mutatsz mások iránt, nagyobb az esélye, hogy meghallgatnak, és elsimítható a vita.

3. típus: A kitérő

Szituáció: vonaton utazol, kihasználnád a lehetőséget, és lazítanál. Üres fülkét keresel. Egy idő után beül egy másik utas is, és elkezdi üzleti ügyeit bonyolítani a mobilján.

Reakció: úgy érzed, nyugalmadnak vége. Mivel nem tudod, mennyi ideig tart még a telefonálás, rosszkedvűen összepakolod a csomagod. Borús arccal távozol a fülkéből, keresel egy másikat.

Háttér: habár mérges és csalódott vagy, lenyeled az érzelmeid, és inkább elhagyod a kellemetlen szituációt. Visszariadsz a konfliktushelyzettől, és attól, hogy saját érdekeidnek megfelelően cselekedj, mert rendkívül kellemetlennek érzed a konfliktusokat.

Tipp: vége annak, hogy mindent magadba zárj! Szokj hozzá, hogy értelmes szavakba öntsd kívánságaid, érzelmeid. Lehet, hogy ez kezdetben nehéz, gyakorold baráti körben. Képzeld el, milyen következményekkel járna magabiztos reagálásod. Mi történhet legrosszabb esetben? Készülj fel rá lelkileg. Általában úgyis sokkal kevésbé sül el rosszul a dolog, mint gondolnád!

Lehetőségek: miután az utastárs befejezte a telefonálást, ezzel egyértelműen megmutatja, hogy tekintetbe veszi a másikat, hívd fel rá a figyelmét, hogy zavar: "Elnézést, de pihenni szeretnék. Lenne szíves a folyosón folytatni a telefonálást?" A humor mindig bejön: ha például sikerül elérned, hogy kisugárzásodat érezze az utastárs - "Randevúm van ma este, és sürgősen szükségem van egy kis szépítő alvásra!" -, az valószínűleg megteszi hatását.

4. típus: A félénk

Szituáció: a kasszánál állsz. Hátulról egy vevő egyre közelebb tolja hozzád a bevásárlókocsiját.

Reakció: hátrafordulsz, és mosolyogva kéred, kicsit menjen távolabb. Közben nem is igazán nézel rá a vevőre, és gyorsan visszafordulsz.

Háttér: gyakran átélted, hogy nem veszik figyelembe a kéréseidet. Ha egyszer-egyszer megpróbálod mások tudomására hozni kívánságaid és véleményed, az általában vonakodva és óvatosan történik. Nagyon fontosnak tartod az udvariasságot. Ezért gyakran visszafogod magad, hogy kicsi legyen a sértés kockázata.

Tipp: tartsd fontosabbnak magad! Írd össze pozitív tulajdonságaid és erősségeid. Véleményed mindig hangosan és egyértelműen nyilatkoztasd ki: ügyelj rá, hogy időnként szemkontaktusban legyél beszélgetőpartnereddel. Az új magatartást először könnyű szituációkban próbáld ki, ismerős környezetben. Kérj meg valakit, akiben bízol, hogy őszintén mondja el a véleményét viselkedésedről. Ez segít, hogy saját magad is jobban megítélhesd magatartásod.

Lehetőségek: fordulj meg, és nézz a hátad mögött álló vásárló szemébe. Mondd hangosan és határozottan: "Már többször nekem jött a bevásárlókocsijával. Legyen kedves, figyeljen oda rá, hogy kicsit távolabb álljon." Ha eleinte még gátlásos vagy, iróniával is megpróbálhatod. Fordulj hátra, nézz az illető szemébe, és mosolyogva köszönd meg a támadásokat: "Köszönöm az ingyenes térdhajlatmasszázst!"

Ha szeretnél még több érdekes személyiségtípusról olvasni, valamint érdekelnek egyéb emberi természettel és ezotériával foglalkozó témák is, akkor mindenképpen látogass el az InforMed oldalára!

OLVASD EL EZT IS!

kezfogas
  • párkapcsolat
  • tenyérjóslás

Kaland lesz, vagy társ?

Blog.hu ajánló