A boldogság 5 kulcsa

Irányítsd a tested!

A megfelelő trükkök ismeretében irányíthatod tested, hogy milyen anyagokat termeljen. Így aktív, boldog és elégedett életet élhetsz.

Nyereményjáték

Nyerj 20 000 forint értékű családi belépőt a Sobri Jóska Élményparkba! (x)

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 2 db játék

Ez is érdekelhet

Furcsa igényeik vannak a fesztiválokon fellépő sztároknak - Ezeket kérték a VOLT fellépői! (x)

Jól jönne egy nagyobb mobilcsomag? Komoly havidíj- és készülékvásárlási kedvezmények a Telekomtól! (x)

Fesztivál az ezerarcú városban, ahová családostul is bátran mehetsz – Szuper programok várnak! (x)

Teljesen más oldalát mutatta meg Hosszú Katinka - Ilyennek látta a fotós munka közben (x)

Mit és mennyit kell inni nyáron, hogy éber és fitt maradj? Nem csak a cukormentesség a fontos! (x)

beauty and style

5 gyakorlat, ami lefaragja a külső combokra rakódott makacs zsírt »

Apró, cuki és megvédhet a bőrráktól: itthon is hozzájuthatsz »

Megőrül a néniért az internet, és te is imádni fogod a sminkjét »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha szeretsz kocogni vagy nyújtózkodni a meleg napsütésben, ismered a jelenséget: a hangulat hirtelen emelkedik, az ember pedig szinte szárnyakat kap. Miért? Mert az agyból a külső ingerek hatására boldogsághormonok áramlanak ki. Szerencsére ezt a folyamatot nem kell a véletlenre bízni. Az alábbi speciális gyakorlatokkal a legkülönfélébb anyagokat mozgósíthatod szervezetedben.

Lelkesedés és fájdalomcsillapítás - endorfin

Mozogj minden megerőltetés nélkül! Például forogj lassan körbe egy helyben 5 percig – ha szédülsz, változtass irányt! Vagy álló helyzetben lélegezz gyorsan, mélyeket 10 percig, nyújtott karral – ez ugyanazt a célt szolgálja. Vagy utánozd a hinta mozgását – ugyanúgy fogod magad érezni, mintha hintaszékben ülnél.

De endorfintermelő hatása van a fűszeres ételeknek és a szexnek is. Sőt, még a félelmetes filmek közben is endorfin szabadul fel a szervezetben, ezért okoznak élvezetet a horror filmek.

Belső harmónia és elégedettség - szerotonin

Képzelj el néhány percre intenzíven egy bizonyos színt, vagy a tenger zúgását! Máris nyugodtabbnak és elégedettebbnek érzed magad. Meglepő, de hasonló hatást vált ki, ha az ember hétvégén egy éjszakát átvirraszt. Ilyenkor jön igazán lendületbe a hírvivő anyag.

Nagy teljesítmény és összpontosítás - acetilkolin

Az agytorna mozgásba hozza a hírvivő anyagot: hunyd be szemed, képzeld magad elé a 9888-as számot, és oszd el mindig kettővel! Ez mobilizálja az acetilkolint – és végül más dolgokra is jobban tudsz majd koncentrálni. Stresszleépítés és érvényesülési erő – noradrenalin és adrenalin.

Ennél a gyakorlatnál egyedül csak a képzelőerődre van szükség. Képzeld magad egy színész helyébe, akinek jó kedvet kell eljátszania! Ez automatikusan beindítja a noradrenalin termelődését. Ennek agresszív testvérét, az adrenalint akkor érdemes működésbe hozni, ha feltétlenül el akarsz érni valamit. Képzeld el, hogy valakit hangosan szidsz. Ez igazi erőt ad!

Ha nem hasznosítod a vizsgák vagy egyéb, izgatottságot okozó események előtt termelődő adrenalint, akkor az gátolja majd az agyműködésed és leblokkolsz, amikor meg kellene szólalnod. Ezt úgy tudod elkerülni, hogy könnyed kis tornába kezdesz, amikor azt érzed, hogy izgulsz. Végezz gyors karkörzéseket és guggolásokat, így az adrenalin nem az agyadban zsúfolódik, hanem szétáramlik a testedben, és fokozza a teljesítőképességed.

Fantázia és kreativitás - dopamin

Gondolatban képzelj el egy harangot, de ne csak a kongását, hanem az illatát és az ízét is! Minél abszurdabbak a gondolataid, annál több dopamin áramlik majd a szervezetedbe. Az ujjgyakorlat is erre szolgál: mozgasd gyorsan az ujjaid, mintha zongoráznál vagy gitároznál!

OLVASD EL EZT IS!

no szomor
  • menstruáció
  • női egészség

A menstruációs panaszok lelki háttere

Blog.hu ajánló