Nagy vitaminkörkép női problémák ellen

A tipikus női betegségeket kezelheted a legtermészetesebb módon is: vitaminokkal! Szüntesd meg a hiányállapotot!

Nyereményjáték

Nyerj Magyarország természeti csodái című könyvet, és ismerd meg hazánk legértékesebb kincseit!

Nyerd meg a Juno mesél című tündéres mesekönyvet! Minden kislány kedvence lesz

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

2 perc alatt lett éles a látása Katának, ma már nem is tudja, milyen volt szemüvegesnek lenni (x)

Észbontó programsorozat igen neves hazai és külföldi előadókkal, amiből 300 előadás és koncert ingyenes! (x)

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

beauty and style

Káprázatos anyagokkal várja az őszt az olasz divatház »

Zsírégetés futás nélkül: intenzív edzés, amiből napi 10 perc is elég »

Körömlakkot kent a papírra: gyönyörű rajzok lettek belőle »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A civilizált életmód melléktermékeként számtalan olyan betegséggel kell szembenézned, mely a helytelen táplálkozás következménye. Ha odafigyelsz arra, hogy megfelelő mennyiségű ásványi anyag és vitamin jusson a szervezetedbe, megfeledkezhetsz olyan problémákról, mint a hajhullás vagy a rendszertelen menstruáció.

Biotin – életelixír a bőrnek és a hajnak

A 20. század elején az élesztőgombák szaporodásához nélkülözhetetlen, de akkor még ismeretlen hatóanyagot boisnak – vagyis életfontosságú tényezőnek – hívták. A biotin funkciója - mely a B-vitamin-család egy tagja - nem más, mint a széndioxid szállítása a szervezetben.

Ha nincs elegendő széndioxid a vérben, a szervezet anyagcsere-funkciói nem működhetnek megfelelően. Ráadásul a biotin számtalan egyéb folyamatban is fontos szerepet játszik. Így például nélkülözhetetlen a fehérjebontás során képződő különböző aminosavak lebontásához is. Mindennek következtében a biotin rendkívül fontos a vér, az idegek, a bőr, illetve a haj növekedéséhez, valamint megújulásához.

Hiánybetegségei

  • Bőrgyulladás.
  • Hajhullás.
  • Depresszió.
  • Fáradékonyság.
  • Izomfájdalmak.

Természetes forrásai

A biotint a szervezetben található mikroorganizmusok állítják elő, valamint szinte minden élelmiszer tartalmazza ezt a vitamint. Leggazdagabb forrásai azonban a máj, a karfiol, a dió- és mogyorófélék. Ha tehát bőrproblémákkal és hajhullással küzdesz, érdemes többet fogyasztanod ezekből az élelmiszerekből. Napi ajánlott mennyisége 50-100 mikrogramm – ez körülbelül 100 gramm májnak felel meg. A túladagolástól nem kell tartanod, mert a biotin vízben oldódó vitamin, így a felesleg nem szívódhat fel, hanem egyszerűen távozik a szervezetből.

B12-vitamin – az egészséges vérképzésért

Ha sápadt, fáradékony és vérszegény vagy, könnyen előfordulhat, hogy szervezeted B12-vitamin-szintje nem megfelelő. Ez a létfontosságú anyag szükséges ahhoz, hogy a csontvelőben a vörösvérsejtek megfelelően fejlődjenek. Hiányában zavart szenved a növekedés – ezért a gyermekek megfelelő B12-vitamin-ellátására különös gondot kell fordítani. De ugyanilyen fontos e vitamin jelenléte ott, ahol rövid időn belül sok sejtnek kell regenerálódnia: ilyen például az idegrendszer, ahol a B12-vitamin az idegszövet képzésében vesz részt.

Hiánybetegségei

  • Vérszegénység.
  • Sápadt bőr.
  • Fáradékonyság.
  • Rossz közérzet.

Természetes forrásai

A legjobb B12-vitamin-források az állati eredetű élelmiszerek: a máj, a vese, valamint a velő. De sok található belőle a tejtermékekben, a tojásban, a sörben, a savanyú káposztában, valamint a halfélékben. A főzés során azonban az élelmiszerekben található vitaminok nagy része tönkremegy.

Ezenkívül azt sem árt tudnod, hogy a fogamzásgátló tabletta csökkenti a vérben a B12-vitamin szintjét. A felnőttek számára ajánlott napi mennyiség 5 mikrogramm – ami körülbelül 150 gramm camambert sajtnak felel meg. Ha esetleg szigorú vegetáriánus étrendet követsz, rendkívül fontos, hogy táplálékkiegészítő formájában pótold a B12-vitamint.

E-vitamin – a kiegyensúlyozott ciklusért

A hormonháztartásra gyakorolt pozitív hatásának köszönhetően az E-vitamin segít abban, hogy ciklusod harmonikusabbá váljon, valamint bizonyos esetekben még a meddőségben szenvedő nőknek is segítséget nyújthat. Ezenkívül antioxidáns tulajdonságokkal bír – így védelmet biztosít a sejtfalnak és a sejtmembránoknak. Az E-vitamin hatástalanítja a környezeti mérgekből származó szabadgyököket, melyek a sejtöregedés, valamint a daganatos megbetegedések előidézői.

Hiánybetegségei

  • Rendszertelen menzesz.
  • Meddőség.
  • Izomgyengeség.
  • Zavart reflexműködés.
  • Csökkent libidó.
  • Bőrproblémák.

Természetes forrásai

A növényi zsírok és olajok – például a margarin, az olíva-, a napraforgó- és a szójaolaj – valóságos E-vitamin-bombák. De a diófélék, a paraj, a zeller, valamint a különböző gabonacsírák szintén gazdagok E-vitaminban.

A napi ajánlott mennyiség 12 milligramm – ami egy evőkanál búzacsíra-olajnak felel meg. Mivel zsírban oldódó vitaminról van szó, vigyázz, ne adagold túl!

Cikkünk a Fitten, szépen, egészségesen - Vitaminok című könyv alapján készült.

Ajánljuk neked ezt a könyvet, ha érdekel az egészséges életmód, ha szeretnéd megőrizni jó közérzetedet, ha kíváncsi vagy, hogyan hatnak rád a vitaminok, és mennyit igényel belőlük a szervezeted. A kötet számos hasznos tanácsot ad az élelmiszerek vásárlásához, tárolásához és elkészítéséhez. Rendkívül hasznos ötletekkel szolgálhat számodra a könyv, hiszen a vitaminban gazdag táplálkozás elsődleges egészséged megőrzése szempontjából.

Kiadja a Holló és Társa Kiadó.
Ára 1790 Forint.
A könyvről itt rendelheted meg »

OLVASD EL EZT IS!

no tanul
  • tanulás
  • táplálkozás

Ezeket edd vizsgaidőszakban!

Blog.hu ajánló