A meleg is öregíti a testet: sokan nem gondolják, hogy erre a testrészre is hatással van
Jobb megelőzni a bajt, mert a kialakult betegség kellemetlen, és kezelést igényel.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Kiegyensúlyozott otthonod lehet egyetlen kiegészítőtől - A titok a színben és mintában van (x)

16 ezer magnókazettát gyűjtöttek, és valami elképesztőt csinálnak belőle – Ettől leesik az állad! (x)

Tökéletesen hullámos hajad lesz 15 perc alatt, ha így göndöríted be (x)

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

beauty and style

Hullahoppozd magad karcsúra: centikben is érezni fogod a hatását »

Nagy a feneke, de így tökéletes: milliók rajonganak a 26 éves lányért »

Karcsúbb derékfazon varrás nélkül: így viseld nőiesen a bő inget »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A nyári melegben és magas páratartalomban a szervezet számos veszélynek van kitéve, amely ellen sokszor nem is lehet megfelelően védekezni. A magas hőmérsékletben a vénák kitágulnak, a lábak pedig elnehezülnek, éjszaka görcsölnek. 

Dr. Szabó Attila PhD. érsebész, visszérspecialista szerint a vénák megtámasztása kompressziós kezeléssel átmeneti megoldást jelenthet a panaszok csökkentésére.

A meleg öregíti az ereket, a visszereket

A nagy melegben fokozódik a bőr vérellátása, a vénák pedig kitágulnak. Jelentős a szerepe a vénáknak, vagyis a visszereknek, mert ezeken keresztül áramlik vissza a vér a végtagokból a szív felé. Ezt a folyamatot a vénák falában lévő billentyűzet és az izomműködés pumpafunkciója biztosítja. Amikor a billentyűzet nem zár jól, a véráramlás lelassul, a vénák fala pedig kitágul. Ezt a köznyelv helytelenül visszerességnek nevez. Visszere ugyanis mindenkinek van, visszértágulata azonban csak a lakosság 30-35%-ának. 

A nagy melegben a vénák kitágulása miatt elnehezedő, fájdalmas láb alakul ki, amely akár zsibbadhat és viszkethet is. Nem elég azt hinni, hogy a hőmérséklet csökkenésével majd a panaszok is elmúlnak. A kitáguló vénák miatt létrejött visszértágulatok idővel tartós vénás elégtelenséget, lábszárfekélyt, trombózist, az erek elöregedését és súlyos esetben tüdőembóliát is okozhatnak. 35 év felett mindenkinek tanácsos lenne részt venni egy érsebészeti szűrővizsgálaton, amely ultrahanggal történik, fájdalom- és kockázatmentes.

Vannak olyan helyek, amelyek adottságuknál fogva, illetve az emberek természetesen életmódja miatt alkalmasak a hosszú és egészséges életre. Nézd meg, melyik ez a hely!

A kompressziós terápia sokat segíthet

A visszértágulatok állapotától függően megoldást jelenthet a műtét, de akár a gyógyszeres, illetve kompressziós kezelés is, amely az egyik leghatékonyabb terápia a visszérgyógyászatban. A vénák megtámasztása és összenyomása jóvoltából csökken a pangó vérmennyiség, elősegíthető a nyirokkeringés fokozása és a duzzanat csökkentése, illetve a szöveti vérellátás fokozása. 

A kompressziós terápiával szűkíthetőek a vénák falai, ezért javul a vénabillentyűk működése, majd javul a vér áramlási sebessége is. A kezelés során kompressziós zoknit vagy harisnyát alkalmaznak, amelyek vékony légáteresztő anyagból készülnek, így viselésük kényelmes. Belső ezüstfelületüknek köszönhetően pedig meggátolják a kórokozók elszaporodását. 

Ezt teheted megelőzésként

Az erek elöregedése és a láb egészsége érdekében sportolj és mozogj rendszeresen. Fogyassz magnéziumot tartalmazó ételeket, például spenótot, kelkáposztát, olajos magvakat, teljes kiőrlésű gabonaféléket, hüvelyeseket, banánt, lazacot vagy tonhalat. Ne viselj olyan ruhaneműket, amelyek szorítják a lábfejet és a lábszárat. Ne lógasd hosszasan a lábadat, ha egy helyben ülsz sokáig, hanem bizonyos időközönként mozgasd át végtagjaidat.

Blog.hu ajánló