Ennél több vizet ne igyál naponta: veszélyes is lehet!
A szakorvos véleménye
Dr. Rosta Gábor elmondja, hogy számold ki napi vízigényedet.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj, ha ezekkel ápolod: látható lesz a különbség (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

Extra turmix 4 összetevőből: kisepri a méreganyagokat »

Így készülhet rólad gyönyörű fotó, a karácsonyi fények között »

5 tornagyakorlat, amitől visszakerül a feneked a helyére »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Különösen a nyári hónapokban rengeteget hallhatsz a megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztás szerepéről.

Elsősorban arról esik szó, hogy több vizet kellene bevinni a szervezetbe, arról már ritkábban beszélünk, hogy mi történik, ha a szükségesnél többet iszol. Dr. Rosta Gábort, a Dr. Rose Magánkórház urológusát kérdeztük a témában.

A test 63%-a víz

- Az emberi szervezet 63%-a víz, mely a folyadéktérben - sejtek, sejt- és szövetközi tér, valamint az érpályában - található. A három tartályban mindig megfelelő egyensúlynak kell lennie, és ennek legfőbb biztosítója a vese. A bevitt folyadék, a megfelelő folyadékszükséglet minden embernél minden nap más és más lehet - magyarázza az alapokat dr. Rosta Gábor.

Mennyi folyadék szükséges?

Nagyon sok dolgon múlik a napi folyadékszükséglet mennyisége: többek között az időjárás, légkondicionált helyiség, hormonális állapot, telihold, elfogyasztott ételek ásványianyag- és sótartalma, valamint mozgás függvénye. A sport, az izzadás, a sok beszéd, de még maga a légzés is folyadékveszteséggel jár. Ezért alakulhat úgy, hogy néha elég napi egy liter, máskor négy liter folyadék is kevés.

Ásványvízkérdés

Kattints az alábbi videóra, és tudd meg, milyen szempontok alapján érdemes kiválasztanod a számodra megfelelő ásványvizet.

Így számold ki, mennyi folyadékra van szükséged!

- A legfontosabb szabály: annyi folyadékot kell bevinni a szervezetbe, hogy a két vese együttesen 24 óra alatt másfél liter vizeletet termeljen. Ekkor áll be az optimális folyadék-, ásványianyag- és pH-egyensúly - tudjuk meg dr. Rosta Gábortól.

Természetesen nem arról kell szólnia az életednek, hogy mércés pohárral jársz WC-re, de abból kiindulhatsz, hogy egy átlagos vizeletürítés alkalmával körülbelül két deciliter távozik a szervezetből.

Amennyiben tehát napi hét-nyolc alkalommal szólít a természet, a veséd vélhetően megfelelően működik. Azaz nem a bevitt, hanem a kijövő folyadék határozza meg szervezet optimális vízháztartását.

A túlzott folyadékbevitel veszélye

A túl sok folyadék - tehát ha napi másfél liternél többet ürít a szervezeted - felboríthatja a szervezet sóháztartását, és a felhígulási folyamat könnyen kellemetlen tüneteket okozhat. Ilyen lehet például az izomfájdalom, a fejfájás és a rossz közérzet.

Mit igyál?

Végül fontos, hogy ne egyfajta folyadékot vigyél be a szervezetedbe. Fogyassz sok-sok vizet, ásványvizet, de a tea és a cukormentes üdítő se maradjon ki a napjaidból.

Blog.hu ajánló