Ülőmunkát végzel? Ennyi kalóriát fogyassz reggelire, hogy ne hízz el
Pontos számítás!
Ha súlyproblémáid vannak, figyelj a napi kalóriaelosztásra!

Nyereményjáték

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

Nyerj platinával díszített Angyalszárny nyakláncot fehér finomporcelánból! (x)

Nyerd meg otthoni gyógyításhoz az 5 db aromaterápiás csomag egyikét közel 45 000 Ft értékben! (x)

összesen 5 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Így tüntesd el magadról a parfüm illatát: egy mozdulat, és nyoma sem lesz »

Mintás, meleg pulcsik 6 ezer forint alatt - Csinos és kényelmes mind »

A legszebb körömminták ősz végére, tél elejére: magadnak is elkészítheted »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fogyókúra matematikai oldalról megközelítve nem más, mint hogy a napi kalóriabevitelnek kevesebbnek kell lennie, mint a napi energiafelhasználás.

Ezt kétféleképpen lehet elérni: egyrészt csökkentened kell a kalóriabevitelt, másrészt növelned a fizikai aktivitást. Ha ülőmunkát végzel, kicsit lassabban fog menni a fogyás, de megfelelő tervvel elérhető a cél.

Egy kiegyensúlyozott reggeli a család minden tagja számára elengedhetetlenül fontos, de különösen a gyerekek megfelelő fejlődéséhez. A közös családi reggeli remek alkalom a napi feladatok átbeszélésére, így nemcsak testileg, de lelkileg is feltölthetjük magunkat közben. A helyes táplálkozáshoz és kiegyensúlyozott életmódhoz hasznos tippeket, inspirációt találtok a www.igyteljesazelet.hu oldalon.

Az sem mindegy azonban, hogy oszlik el a napi kalóriaadagod.

Mennyi lehet a napi kalóriabevitel?

Ha kiegyensúlyozott és tartós fogyásra vágysz, fontos, hogy a napi kalóriabeviteled körülbelül 1200-1600 kcal között legyen. Ennél pontosabb eredményt is kaphatsz a következő képlet segítségével:

Napi kalóriaadag: (700 + 7) x testsúlykilogramm.

Férfiak esetében nem 700-zal, hanem 900-zal kell számolni. Az így kapott eredményt mindkét nem esetében meg kell szorozni 1,2-vel, ha ülő életmódod folytatsz, 1,4-gyel, ha közepesen vagy aktív, illetve fizikai munkát végzők esetében 1,8-cal kell szorozni. Tehát egy 70 kilós, ülő életmódot folytató nő esetében ez a következőt jelenti: (700 + 7) x 70 x 1,2 = 1428 kalória. Vagyis a napi kalóriaadag 1400-1500 között kell, hogy mozogjon.

Így oszd el a napi kalóriaadagodat!

A napi kalóriabevitelt természetesen okosan kell elosztani nap során. Azzal nyilván tisztában vagy, hogy este viheted be a legkevesebb kalóriát, míg a nap első felében bátrabban falatozhatsz.

Reggelire mennyit egyél?

A reggeli a napi kalóriabeviteled körülbelül 20%-át kell, hogy kitegye, tehát az előbbi példánál maradva: 285 kalória. Ez körülbelül egy adag zabkását jelent - 50 gramm zabpehelyből, 50 gramm reszelt almából, tejjel felfőzve -, de a két tojásból készült hagymás rántotta, egy szelet teljes kiőrlésű pirítóssal is nagyjából ennyit tesz ki.

A továbbiakban

A tízóraid a napi kalóriabeviteled 10-15%-át jelenti, ebédre pedig a 25%-át kell elfogyasztanod. Az uzsonna során a napi adagot 12-15%-át érdemes megenned, vacsorára pedig marad a 7-10%. Ha ragaszkodsz ehhez az elosztáshoz, ügyelsz rá, hogy teljes kiőrlésű gabonaféléket fogyassz a fehér liszttel készültek helyett, illetve napi legalább öt adag zöldség-gyümölcs is szerepeljen az étrendedben, a heti fél-egy kilogrammos fogyás komolyabb nehézségek nélkül megy majd.

Blog.hu ajánló