Alvás éjfél előtt: tényleg ez a legpihentetőbb?
Utánajártunk
Vajon miért érdemes este tízkor lefeküdnöd? Egyáltalán: érdemes korán ágyba bújnod?

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Tökéletesíti a bőrt, fent tartja a festéket: sminkalap készítése pár lépésben »

Így csomózd meg a vékony övet, ha túl hosszú! Bájosabbá teszi a ruhát »

Így grimaszolj, ha későbbre akarod tolni a ráncosodást! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az egészséges felnőtt szervezet számára napi hét-nyolc óra alvást javasolnak a szakemberek. Sokak szerint azonban nem csupán az alvás mennyisége a fontos, hanem az is lényeges, hogy mikor hajtod álomra a fejedet.

Ha hallottad már, hogy éjfél előtt kell lefeküdnöd, valószínűleg benned is megfogalmazódott már a kérdés, hogy miért is?

Tényleg le kell feküdnöd éjfél előtt?

Az éjfél előtti alvás mellett voksolók arra hivatkoznak, hogy a regenerálódáshoz szükséges hormonok éjfél előtt, az alvás kezdeti szakaszában termelődnek igazán intenzíven. Az alvás kezdeti szakasza azonban lehet éjjel egykor is, a hangsúly nem az időponton, sokkal inkább a sötétségen van.

A tobozmirigy ugyanis sötétben választja ki tested természetes altatóhormonját, a melatonint. Ez a hormon ahhoz szükséges, hogy az alvás nyugodt, kellően pihentető legyen.

Ahogy azonban közeledik a hajnal, a melatonintermelés alábbhagy, és a fény hatására kortizolt termel helyette a szervezet, amely élénkítő hatású, felkészíti a testet a reggeli ébredésre.

Tehát azt mondhatjuk, hogy az éjfél előtti lefekvés jelentősége nem abban a pár órában rejlik, amit éjfélt megelőzően alszol - ezt talán csak a szülők találták ki, írja a Centre of Integrated Research and Understanding of Sleep. Azért fontos, hogy minél több időt aludj sötétben, ne zavard össze szervezeted melatonintermelését, így minél kipihentebb lehess.

Aludj a hosszú életért!

Ha szeretnéd egészségedet minél tovább megőrizni, a helyes táplálkozás és a rendszeres mozgás mellett fontos a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás is. Meg még néhány dolog. Lapozd át az alábbi galériát!

Blog.hu ajánló