Szapora szívverés, fejfájás, alvászavar
A szorongás 5 biztos jele
Már jó ideje ismeretlen eredetű görcs kínoz a gyomrod tájékán, és alvászavarral küzdesz?

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Beindul a D-vitamin-termelődés, és javítja a közérzetet: töltődj fel bioszoláriummal télen is! (x)

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Így fesd ki a szemed, ha lelógó szemhéjad van - Nem tűnsz többé morcosnak »

A 79 éves Jane Fonda retus nélkül mutatta meg magát - Most is gyönyörű »

Képeken a H&M Erdem kollekciója! Csodás dizájner darabok »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szorongás világszerte a leggyakoribb pszichés betegségek közé tartozik. A probléma látszólag ártalmatlannak tűnik, hiszen egy normális stresszreakcióról van szó, ha azonban túl gyakorivá válik, folyamatosan hatással van a mindennapi életedre, komoly gondot okozhat. Figyelj oda az első jelekre, mert a szorongás idővel súlyosbodhat.

Mivel a betegség erősíti önmagát, az érintett idővel már amiatt aggódik, hogy szorong, ez pedig tovább fokozza a szorongást. Mindez előbb-utóbb olyan súlyos kórképek kialakulásához vezethet, mint a depresszió, a pánikbetegség vagy a különböző fóbiák.

A szorongás leggyakoribb jelei

Fontos, hogy figyelj a testi, illetve a lelki tünetekre, hiszen ezek alapján diagnosztizálható a betegség. A szorongásra utaló jelek előfordulhatnak időszakosan, rohamok formájában, de tartósan, krónikusan is fennállhatnak. Természetesen a pár héten át tartó feszült idegállapot a vizsgaidőszakban, vagy az álláskereséssel, esetleg családi konfliktushelyzettel járó nyugtalanság még nem minősül szorongásnak. Ahhoz, hogy diagnosztizálható legyen a betegség, a kínzó tüneteknek legalább hat hónapon át kell tartaniuk. Emellett pedig fontos, hogy alapos orvosi vizsgálat alapján kizárjanak olyan testi betegségeket, melyek a szorongáshoz hasonló tüneteket produkálnak - így például a szív- és érrendszeri problémák.

Alvászavar

Ha rendszeresen nehezen alszol el, többször felébredsz éjszaka, vagy reggel a szokásosnál jóval korábban kelsz, akkor az utalhat szorongásra. Az alvászavar következtében előbb-utóbb romlik a teljesítményed, valamint idővel komoly fizikai betegségek is kialakulhatnak. Ha alvászavarral küzdesz, nem az altató tabletta vagy a következő nap során elfogyasztott több csésze kávé jelenti a legjobb megoldást. Inkább gondold végig, hogy mi állhat a kellemetlen szituáció mögött. Ha nem ittál aznap a kelleténél több energiaitalt, vagy semmilyen komolyabb stresszhelyzetbe nem kerültél, az álmatlanság mögött meghúzódhat szorongás is.

Félelemérzet, pesszimizmus

A szorongás vezető tünete a folyamatos aggodalom, illetve a negatív gondolatok sora. Kezdetben még csak bizonyos félelmet keltő szituációkkal kapcsolatban tapasztalható a nyugtalanság, később azonban előfordulhat, hogy tárgytól függetlenül jelentkezik a szorongás. Ekkor már nem szükséges vizsgaszituáció vagy állásinterjú ahhoz, hogy feszültnek és idegesnek érezd magad. A szorongás előbb-utóbb életed minden területét megkeserítheti, és szinte állandóvá válik a megmagyarázhatatlan - ok nélküli - félelem, valamint a pesszimista gondolatok sora.

Túlérzékenység vagy ingerlékenység

Észrevetted, hogy egy ideje a szokásosnál érzékenyebb vagy, feszülten reagálsz a téged ért eseményekre? Esetleg nem is neked tűnt fel, hanem a környezetedtől hallod egyre gyakrabban? Ne törődj bele a helyzetbe, inkább gondold végig, hogy van-e okod a túlérzékenységre. Amennyiben nem találod az állapot előidézőjét, érdemes kivenned egy hét szabadságot, vagy valami olyasmit csinálnod, amiről tudod, hogy megnyugtat. Amennyiben nem változik a helyzet, esetleg a szorongás más tüneteit is észleled magadon, fordulj szakemberhez.

Szapora szívverés, fejfájás

A szorongás leggyakoribb fizikai tünete a felgyorsult szívverés és a verejtékezés. Mindez a felfokozott lelkiállapot következménye: ilyenkor az agy üzen a testnek, hogy intenzívebb munkára van szükség. Ha azonban az állapot nem csupán azokban a helyzetekben jelentkezik, amikor valóban szükséges - például komoly szellemi vagy fizikai munkát igénylő szituációban -, esetleg fejfájással, szédüléssel párosul, az hosszabb távon kimerítheti a szervezet erőtartalékait.

Gyomorpanaszok

A szapora szívverés és a fejfájás mellett szintén gyakran előfordul, hogy ok nélkül gombócot, feszülést érzel a gyomrodban, esetleg emésztési bántalmak - székrekedés vagy a hasmenés - gyötörnek. Ilyenkor ne törődj bele a dologba, járj utána a tünetnek. Ha nem találod a gyomorpanaszok okát, valószínűleg a szorongás okozza a kellemetlen testi jeleket. Mivel a pszichés betegség gyakran fokozottabb gyomorsavtermelésre készteti a testedet, akár gyomorfekély is kialakulhat.

Kezelési lehetőségek

Házi trükkök

Amennyiben rövid ideje tapasztalod a tüneteket, próbálkozhatsz néhány házi praktikával, mellyel oldhatod a szorongást. Remek módszer lehet a testmozgás. Szinte bármilyen sportot űzhetsz, a lényeg, hogy élvezd, és kiengedd a felgyülemlett feszültséget. Jó módszer a nyugtató hatású teakeverékek - például édeskömény, borsmenta vagy kamilla - fogyasztása is.

Fordulj szakemberhez!

Ne szégyellj felkeresni egy kineziológus vagy pszichológus szakembert a problémáddal. Segítségükkel oldhatod a szervezetben blokkolt, felgyülemlett stresszt, így csökken feszültség, valamint leáshatsz a szorongás gyökeréhez. Hosszútávon mindkét megoldás hatékony lehet, ha ugyanis tisztában vagy azzal, mi okozza a szorongást, nagyobb eséllyel nézhetsz szembe vele.

OLVASD EL EZT IS!

Blog.hu ajánló