Rákellenes, szívvédő, látásjavító
Mi az?
Őrizd meg egészségedet, és kerüld el a legsúlyosabb betegségeket három vitaminban gazdag zöldség segítségével.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Tökéletesíti a bőrt, fent tartja a festéket: sminkalap készítése pár lépésben »

Így csomózd meg a vékony övet, ha túl hosszú! Bájosabbá teszi a ruhát »

Így grimaszolj, ha későbbre akarod tolni a ráncosodást! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A zöldségek nem véletlenül ajánlott kiegészítői a napi étkezésnek. A vitaminban gazdag ételek számos betegségtől megvédhetnek, emellett pedig serkentik szervezeted általános ellenálló-képességét is. Az egészséges élet záloga tehát a természetben keresendő: gyógyszertár helyett járj inkább zöldségeshez!

Articsóka

Ez a nemes zöldségféle számos egészségvédő anyagot tartalmaz. Már az ókorban is ismerték emésztést elősegítő és májműködést javító hatását, a legújabb kutatások szerint azonban a koleszterinszintet is képes csökkenteni. Az articsóka cinarintartalma fokozza az édes ízt érzékelő ízlelőbimbók működését, ezért fordulhat elő, hogy fogyasztása után minden ételt édesebbnek érzel.

Antioxidánsként védelmet nyújt a környezeti méreganyagok, például a füst és más légszennyező anyagok ellen. Mivel elősegíti az epe áramlását, megakadályozva ezáltal, hogy a zsírok lerakódjanak a májban, erre a szervre is kedvező hatással van. A zöldségben található luteolin egy bizonyos flavonoid, ami csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát, megakadályozva a koleszterin oxidációját.
Bár az áruházakban leginkább konzerv formájában juthatsz articsókához, előnyeit legjobban friss formájában tudod hasznosítani. Megéri azonban utánajárni, ha pedig sikerült articsókát szerezned, már csak párolni kell! Ha főzés helyett ezzel a módszerrel készíted el, többet megőriz értékes tápanyagaiból.

Spenót

Popeye, a tengerész kedvence valójában nem sok vasat tartalmaz, de gazdag karotinoidokban és más fitovegyületekben, melyek a vitaminokkal együtt védenek a rák, a magas koleszterinszint és egyes szembetegségek ellen.

Emellett azonban magas folsavtartalma segíti a vas felszívódását, ami a B-vitaminnal együtt véd a vérszegénység, illetve a szívinfarktus ellen is. Annak érdekében, hogy a spenótlevelek értékes tápanyagai a lehető legnagyobb koncentrációban megmaradjanak, ne főzd túl sokáig. Legjobb, ha gőzön párolod, vagy keverve sütöd, hogy a B-vitaminok ne oldódjanak ki belőle.

A főzéssel azonban más értékes tápanyagokat tehetsz hatékonyabbá: a benne található fehérjét, luteint és béta-karotint szervezeted így könnyebben tudja hasznosítani.

Paradicsom

Élvezd a fitovegyületekben gazdag paradicsom jótékony hatását! A benne található tápanyagok védenek a rák egyes típusaitól, az érelmeszesedéstől és bizonyos bőrbetegségektől. Béta-karotin-tartalma segít megelőzni az aknét, a gyomor- és a hasnyálmirigyrákot, valamint a vakságot. C-vitamin-tartalma főként a kocsonyás részre koncentrálódik, ami megvéd a szív- és érrendszeri betegségektől, valamint a bőrrák megelőzésében is hasznos lehet.
A frissen szedett paradicsomban található klorogénsav az olyan rákkeltő anyagok káros hatását is mérsékli, mint a cigarettafüstben található nitrózaminok, likopintartalma pedig remek antioxidáns.

Ez a vegyület még a béta-karotinnál is hatékonyabban védi a sejteket a szabadgyökök okozta károsodással szemben, így csökkenti a rák és a szívinfarktus kialakulásának kockázatát. A likopin legkönnyebben a koncentrált paradicsomkészítményekből, a paradicsompüréből, -léből, -mártásból, -levesből szívódik fel.

Cikkünk a Reader's Digest Orvosság a konyhából című könyve alapján készült.

Blog.hu ajánló