Rákmegelőző, energetizál, és még finom is: ismerd meg a skandináv étrendet
Az északon élő népek a legegészségesebbek Európában.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Beindul a D-vitamin-termelődés, és javítja a közérzetet: töltődj fel bioszoláriummal télen is! (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Csodás őszi esküvői dekorok erdei bogyókkal - Ez is lehet romantikus »

4 tipikus vásárlási hiba, amitől tele a szekrény, még sincs mit felvenned »

Széles csípő, nagy popsi: így öltözz ősszel, ha nőies körte alakod van »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A skandináv diéta hatékonyságát nem lehet kétségbe vonni, mert az északi népek egészségi állapotával kapcsolatos statisztikák megerősítik azt. Amíg Dániában, Svédországban vagy a finneknél a népesség 10%-a túlsúlyos, ez a szám Magyarországon 25-30%-ra tehető.

Az északi népek étrendje nem egy aszkétikus fogyókúrás étkezésnek felel meg, mivel teljesen természetes, mértéktartó és éhségérzetet nem generáló fogásokról van szó benne. A skandináv étrend eleve egy tudatosabb és metódusában módosult étkezést jelent, mint drasztikus diétát.

Hal, zöldség és gyümölcs természetesen

A húsételek jórészt halból állnak, vagy vadhúsból. Alapszabály az, hogy a zöldségeket és a gyümölcsöket leginkább a szezonjukban próbálják fogyasztani. A piros bogyós, közismerten antioxidáns vegyületeket tartalmazó gyümölcsök szinte minden fogásban megtalálhatóak. Ilyen az áfonya, a szeder vagy a málna.

Ez kerülhet a natúr húsok mellé szósz formájában, és a reggeli vagy vacsora során tálalt joghurtba vagy túrókrémbe. Az északon jobbára honos gabonafélék, a zab és a rozs a péksütemények alapja. Ezek magas rosttartalmuk révén kedvező bioaktív élettani hatással vannak a szervezetre. Desszertnek nem a magas szénhidráttartalmú édességeket fogyasztják, hanem gyümölcsöt vagy sajtféléket.

Kevésbé fűszeres ételek

A skandináv konyha nem viszi túlzásba a só és paprika használatát. A fűszerezést is mérsékli, a mesterséges ízesítés helyett a jótékony hatású és természetes zöldfűszereket használja. Ilyen a petrezselyem, a kapor, a kakukkfű vagy a snidling.

A sült fogások kevésbé jellemzőek az északi konyhára, a húsokat és a zöldségeket is inkább párolják. A sütés nem olajban vagy zsiradékban történik, hanem inkább roston vagy vajban. Az északiak által preferált húsfélék omega-3 telítetlen zsírsavakat tartalmaznak, amelyek mérséklik a vér koleszterinszintjét, gátat szabva ezzel a szervezet elzsírosodásának.

Nemcsak a skandinávok egészségesebbek, de például az Ikaria szigetén élők is, sőt, volt, aki itt gyógyult meg a rákból. Bézd meg a képeket, és olvasd el a történetet!

Megelőzi a rákot, és energikussá tesz

Ez a fajta természetes diéta csak a súlycsökkenést eredményez, hanem rákmegelőző jellege is van. Az étrend olyan ételekből áll, amelynek jótékony élettani hatásai vannak a szív- és érrendszerre. A halételek és friss zöldségek garantálják a bőr, haj és köröm regenerálódását.

A szezonjukban fogyasztott, magas flavonoid- és vitamintartalmú gyümölcsök gondoskodnak az immunrendszer folyamatos támogatásáról. Az alacsony zsírtartalmú, rosttal teli gabonafélék és teljes kiőrlésű péksütemények biztosítják az emésztőrendszer problémamentes működését. A teljes diétára jellemző a proteingazdagság, ami energikussá teszi az embert.

Ilyen egy napi menü északon

A skandináv étrend alapelvei egyszerűek, inkább az alapanyagok megválasztásában és elkészítésük módjában térnek el a hagyományos étkezéstől. A tápértéket leginkább megőrző főzési és sütési technológiák sokat emelnek a diéta hatékonyságán. A fogásokba mindig kerül alacsony energiatartalmú, de vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag étel.

Reggeli: tojásrántotta zöldségekkel, két szelet teljes kiőrlésű rozsos pirítóssal.
Tízórai: natúr joghurt félmaroknyi piros bogyós gyümölccsel és zabpehellyel megszórva.
Ebéd: paradicsomleves, zelleres sült tőkehal párolt burgonyával és kaporszósszal.
Uzsonna: zabkorpás keksz natúr túrókrémmel, 5 dkg aszalt áfonya nassolásként.
Vacsora: 10 dkg párolt csirkemell édesköményes párolt répával, céklakrémmel és két szelet rozskenyérrel.

Blog.hu ajánló