5 alattomos savasító, amivel te is naponta rombolod az egészséged!
Ősszel többet eszel belőlük
A következő ételekkel vigyázz!

Dia


                        	Nyáron talán kevésbé kívántad a magyar vasárnapi ebédek egyik klasszikusát, a panírozott, olajban sült rántott húst. Ősztől azonban újra visszatérhetnek az efféle nehezebb ételek, pedig sem a fehér liszt, sem a zsemlemorzsa, sem az olaj, de maga a disznóhús sem kifejezetten ajánlott táplálék, ha odafigyelnél a sav-bázis egyensúlyodra. Jobban teszed, ha a rántott hús helyett a tepsiben vagy grillen sült halakat, szárnyasokat részesíted előnyben.

Nyáron talán kevésbé kívántad a magyar vasárnapi ebédek egyik klasszikusát, a panírozott, olajban sült rántott húst. Ősztől azonban újra visszatérhetnek az efféle nehezebb ételek, pedig sem a fehér liszt, sem a zsemlemorzsa, sem az olaj, de maga a disznóhús sem kifejezetten ajánlott táplálék, ha odafigyelnél a sav-bázis egyensúlyodra. Jobban teszed, ha a rántott hús helyett a tepsiben vagy grillen sült halakat, szárnyasokat részesíted előnyben.

Dia


                        	Míg nyáron szívesen daraboltál friss gyümölcsöt a natúr joghurtba, ősszel talán kevesebb kedved van hozzá - annak ellenére, hogy nemcsak az eper és a málna, hanem a körte és az alma is remekül passzol hozzá. Sajnos a készen kapható gyümölcsjoghurtokba legtöbbször cukrozott gyümölcspép kerül gyümölcs helyett, így fogyasztásuk nem kifejezetten az egészségedet szolgálja.

Míg nyáron szívesen daraboltál friss gyümölcsöt a natúr joghurtba, ősszel talán kevesebb kedved van hozzá - annak ellenére, hogy nemcsak az eper és a málna, hanem a körte és az alma is remekül passzol hozzá. Sajnos a készen kapható gyümölcsjoghurtokba legtöbbször cukrozott gyümölcspép kerül gyümölcs helyett, így fogyasztásuk nem kifejezetten az egészségedet szolgálja.

Dia


                        	A nyári hónapokban, a nagy melegben valószínűleg te is ritkábban kívánod meg az olyan zsíros, feldolgozott húsokat, mint a kolbászok, szalámifélék. Az ősz beköszöntével azonban a szendvicseken a friss, lúgosító hatású zöldségek helyét mindinkább átveszik a savasító húsfélék. Érdemes ügyelned arra, hogy a vörös húsok helyett a szárnyasokat - azok közül is a kevésbé feldolgozott változatokat - részesítsd előnyben ilyenkor.

A nyári hónapokban, a nagy melegben valószínűleg te is ritkábban kívánod meg az olyan zsíros, feldolgozott húsokat, mint a kolbászok, szalámifélék. Az ősz beköszöntével azonban a szendvicseken a friss, lúgosító hatású zöldségek helyét mindinkább átveszik a savasító húsfélék. Érdemes ügyelned arra, hogy a vörös húsok helyett a szárnyasokat - azok közül is a kevésbé feldolgozott változatokat - részesítsd előnyben ilyenkor.

Dia


                        	Amint kicsit hűvösebbre fordul az idő, ismét felkerülnek az étlapra az olyan melegebb italok, mint a kakaó. A nem túl jó minőségű, cukrozott kakaóporból, illetve a gyakran támadott tehéntejből készült ital azonban nem kifejezetten tesz jót a sav-bázis egyensúlyodnak.

Amint kicsit hűvösebbre fordul az idő, ismét felkerülnek az étlapra az olyan melegebb italok, mint a kakaó. A nem túl jó minőségű, cukrozott kakaóporból, illetve a gyakran támadott tehéntejből készült ital azonban nem kifejezetten tesz jót a sav-bázis egyensúlyodnak.

Dia


                        	Ki tud várni a nyár eleji gyümölcsökből készült lekvárokkal télig? A legtöbben már az őszi hónapokban szívesen falatoznak egy kis eper-, ribizli- vagy meggylekvárt. Ám egyrészt ezeknek a konzervált ételeknek a vitamintartalma messze elmarad a friss gyümölcsökétől, másfelől tartósítószert és nem kevés cukrot is tartalmaznak, amiből adódóan savasítják a szervezetet. Ha lehet, részesítsd előnyben a házilag készült - esetleg nyírfacukorral eltett - lekvárokat.

Ki tud várni a nyár eleji gyümölcsökből készült lekvárokkal télig? A legtöbben már az őszi hónapokban szívesen falatoznak egy kis eper-, ribizli- vagy meggylekvárt. Ám egyrészt ezeknek a konzervált ételeknek a vitamintartalma messze elmarad a friss gyümölcsökétől, másfelől tartósítószert és nem kevés cukrot is tartalmaznak, amiből adódóan savasítják a szervezetet. Ha lehet, részesítsd előnyben a házilag készült - esetleg nyírfacukorral eltett - lekvárokat.

Blog.hu ajánló
Fotó: