Ezeket edd a rák ellen!
Így előzheted meg a daganatos betegségeket!
Pár étrendbeli változtatással sokat tehetsz a rák kialakulása ellen, és sokáig megőrizheted egészségedet.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Kiegyensúlyozott otthonod lehet egyetlen kiegészítőtől - A titok a színben és mintában van (x)

16 ezer magnókazettát gyűjtöttek, és valami elképesztőt csinálnak belőle – Ettől leesik az állad! (x)

Tökéletesen hullámos hajad lesz 15 perc alatt, ha így göndöríted be (x)

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

beauty and style

5 divatos kabátfazon, ami karcsúsít, és elfedi a pocakot »

Tüntesd el a mitesszereket egy fogkefével - Gyors és hatásos trükk »

Bundás, meleg szobacsizma házilag, varrás nélkül - Imádni fogod! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az immunrendszer megerősítése, a stressz megfelelő kezelése, az egészséges környezet, valamint a megfelelő ételek fogyasztása egyaránt csökkentheti a rákos megbetegedések előfordulásának veszélyét. Az elmúlt húsz évben egyértelművé vált a táplálkozás és a rák kialakulása közötti összefüggés. Becslések szerint az összes daganatos megbetegedés 30-40%-a köthető a táplálkozáshoz, illetve a beteg életmódjához.

Hasznos összetevők

Némely táplálék-összetevő - mint például a szójában található izoflavon - a hormonokhoz hasonló hatást vált ki. Ennek köszönhetően pedig védelmet nyújthat az olyan hormonfüggő daganatos megbetegedésekkel szemben, mint például a petefészek- vagy a méhtestrák.

Felfedezték azt is, hogy más tápanyagok - mint például a brokkoliban található szulforafán - elősegítik bizonyos védőenzimek termelését a szervezetben. Ezek az enzimek segítenek a rákkeltő anyagok kiválasztásában, és megelőzik a rákhoz vezető sejtkárosodást. De más keresztesvirágzatú zöldségek - mint például a káposzta, a karfiol vagy a kelbimbó – is hasonló tulajdonságokkal rendelkeznek.

A szójabab és a mellrák

A flavonoidokban és ligninben – növényi magvak héjában megtalálható rostok – gazdag étrend 35%-kal csökkentheti az emlőrák kialakulásának veszélyét. Erre a megállapításra jutottak az Észak-Karolinai Egyetem munkatársai egy közel 1500 emlőrákos nőt vizsgáló kutatás során. Ezek az anyagok főleg a menopauza utáni időszakban képesek kifejteni jótékony hatásukat. Fontos, hogy a szóját természetes úton – tej- vagy szójaalapú joghurt formájában – vedd magadhoz. Az étrend-kiegészítők formájában szedett izoflavonok ugyanis károsak lehetnek.

Rostokban gazdag étrend

A rostokban, ásványi anyagokban és vitaminokban gazdag, teljes értékű gabonafélék joggal keltik fel a kutatók érdeklődését. Tanulmányok bizonyítják, hogy ezek az anyagok képesek csökkenteni a cukorbetegség, a vastag-, illetve végbélrák kialakulásának veszélyét. Mindemellett a hormonfüggő daganatos megbetegedések – például a méhrák – ellen is bizonyítottan védelmet jelentenek. A felnőttek számára javasolt napi rostmennyiség legalább 25 gramm.

Jó hírek a kávéról

A kávé több összetevője - a koffein, az antioxidánsok, a cafestol és a kaweol - a tudományos kutatások eredményei alapján véd néhány specifikus daganatos megbetegedéssel szemben. Így például a máj- vagy vastagbélrák ellen. 2007-ben a Gastroentreology és Hepatology szaklapokban közölt kutatási eredmények szerint napi két csésze kávé elfogyasztása 30%-kal csökkenti a májrák kialakulásának veszélyét.

Mindamellett az említett tanulmányok csak a kapcsolatot jelzik a kávéfogyasztás és a daganatos megbetegedések veszélyének csökkenése között, ok-okozati összefüggést nem mutattak ki. Mindenesetre a táplálkozási ajánlások szerint napi kétszáz-háromszáz milligramm koffein elfogyasztása engedhető meg felnőttek számára – ez két-három csésze eszpresszónak megfelelő mennyiség.

Rossz hírek az alkoholról

Az Oxford Textbook of Medicine becslése szerint az Egyesült Királyságban a rákos megbetegedések okozta halálesetek 6%-áért a túlzott alkoholfogyasztás a felelős. Ez ugyanis növeli a száj- és nyelőcsőrák, a májrák, az emlőrák, továbbá a bélrák kialakulásának veszélyét.

A tudósok nem teljesen biztosak abban, hogyan is okoz daganatos megbetegedést a túlzott alkoholfogyasztás. Ám egy széles körben elterjedt nézet szerint a másnaposságért is felelős acetaldehid károsíthatja a DNS szerkezetét.

Más elméletek szerint az alkohol azért hozható szoros összefüggésbe a rák kialakulásával, mert túlságosan megnöveli a szervezet ösztrogénszintjét. Ez a szokatlanul magas ösztrogénszint pedig emlőrákhoz vezethet.

Megint más tézisek szerint az alkohol egyszerűen megkönnyíti más méreganyagok bejutását a szervezetbe. Ugyanakkor azt is feltételezik, hogy csökkenti az új DNS korrekt előállításához szükséges folsav mennyiségét a vérben.

Blog.hu ajánló