4 hasznos táplálkozási tanács rák ellen magyar szakértőktől
Néhány egyszerű táplálkozási szabály betartásával jelentősen csökkentheted a rákkockázatot.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Készíts gyöngyös farmert egyszerűen - Még a szakadást is elfedi »

A világ legjobb esküvői fotói: nem hagyományosak, de tele vannak élettel »

A leggyakoribb sminkhibák magyar bloggertől - Kerüld el a maszkhatást! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Hazánkban a halálozások háromnegyed részéért életmóddal, illetve táplálkozással összefüggésbe hozható betegségek felelnek: elsősorban szív- és érrendszeri, másodsorban daganatos megbetegedések.

Egészséges táplálkozással és életmóddal a betegségek jelentős része megelőzhető volna. Ismerj meg néhány, magyar szakértők által, a hazai felnőtt lakosság számára kidolgozott rákellenes táplálkozási ajánlást.

Válassz teljes kiőrlésű gabonaféléket!

Az egészséges táplálkozás a gabonafélék rendszeres fogyasztására épül. Egyél naponta többször gabonafélékből készült táplálékot, de a boltokban keresd a teljes kiőrlésű, korpát és magvakat is tartalmazó termékeket.

A fehér lisztet is tanácsos lecserélned teljes kiőrlésűre. Igyekezz megőrizni a gabonafélékből készült ételek értékét, és az elkészítés során ne adj hozzá zsiradékot, sót - vagy csak kis mennyiségben.

Zöldség, gyümölcs naponta ötször

Az egészséges táplálkozás további nélkülözhetetlen elemét képezi a rendszeres zöldség-, főzelék- és gyümölcsfogyasztás. Egyél legalább napi öt alkalommal rostban gazdag - lehetőleg friss - zöldséget, gyümölcsöt. Ezekkel nemcsak vitaminraktáraidat töltheted fel, de segítik az anyagcserédet, csökkentik az emésztőrendszeri daganatok kialakulásának valószínűségét.

Egyél minél gyakrabban sötétzöld leveles főzelékféléket, citrusféléket, rákellenes likopinban gazdag paradicsomot, illetve hüvelyesekből készült főzelékeket - ezekben bőségesen vannak karotinoidok, C-vitamin és folsav.

Fogyassz savanyított tejterméket!

A tej és tejtermékek csoportja ugyancsak fontos része az egészséges táplálkozásnak, fogyassz belőlük minden nap három-négy alkalommal. Válassz minél gyakrabban savanyított, élőflórás tejtermékeket - kefirt, natúr joghurtot, aludttejet. Egyél rendszeresen sovány sajtot, sovány vagy félzsíros túrót.

A probiotikus tejtermékek nemcsak a kiegyensúlyozott emésztést segítik elő, de hozzájárulnak ahhoz, hogy a bélrendszeren belüli egészséges egyensúly fennmaradjon. Támogatják az itt élő hasznos baktériumok - így például a Lactobacillus- és a Streptococcus-törzsek - tevékenységét, aminek köszönhetően tested védekezőrendszere hibátlanul működhet. Antibiotikum-kúra idején is sokat segíthet az élőflórás joghurtok, kefirek fogyasztása - erről bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben.

Méhnyakrákszűrés évente

Amellett, hogy odafigyelsz a táplálkozásra, fontos, hogy ne feledkezz meg a rendszeres szűrővizsgálatokról se. Hallgasd meg nőgyógyász szakértőnket a méhnyakrákszűrésről!

Egyél halat legalább hetente egyszer!

Nem kell kizárnod étrendedből a húsféléket, de ügyelj arra, hogy a zsírosabb helyett sovány szárnyashús kerüljön az asztalra. Az egészséges táplálkozás fontos eleme még a hal is, melyből hazánkban a jóval kevesebb fogy, mint ajánlott lenne.
A táplálkozási szakemberek szerint legalább hetente egyszer kellene halat enni.

Elsősorban a tengeri halak - például tonhal, hering, makréla - bővelkednek omega-3 zsírsavakban. Ezek a vegyületek nem csupán a kognitív képességek fejlődésére vannak pozitív hatással, de gátolják a daganatos sejtek növekedését, valamint gyulladásgátló tulajdonsággal is bírnak.

Cikkünk megírásához dr. Cornides Ágnes: Ami rajtunk múlik - Hogyan csökkentsük a rák kialakulásának kockázatát? című könyve nyújtott segítséget.

Blog.hu ajánló