A 6 leghatékonyabb tápanyag rák ellen
A változatos, egészséges táplálkozás nemcsak az alakod miatt fontos, hanem azért is, mert így életmentő anyagokhoz juttathatod a szervezeted.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Készíts gyöngyös farmert egyszerűen - Még a szakadást is elfedi »

A világ legjobb esküvői fotói: nem hagyományosak, de tele vannak élettel »

A leggyakoribb sminkhibák magyar bloggertől - Kerüld el a maszkhatást! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Gyógyszerészekből és szakorvosokból álló munkacsoportok világszerte és hazánkban is vizsgálják, hogy a természetes eredetű készítmények milyen hatással vannak a daganatos betegségekre.

Több évtized is eltelik, míg egészséges sejtből daganatos sejt keletkezik. E hosszú időszak alatt vírusos, sugárzásos, kémiai ártalmak hatnak a sejtre. Nagy jelentősége van a daganatok kialakulásában az egészségtelen táplálkozásnak, a dohányzásnak és az alkoholfogyasztásnak. A pszichés ártalmak - mint a szorongás vagy a depresszió - szintén fontos tényezők.

Tudományos bizonyítékok támasztják alá a táplálkozás és a rák kialakulásának szoros kapcsolatát. Túlsúlyos embereknél gyakoribb az emlő-, a méh-, a vastagbél- és a prosztatarák. Az erősen sózott ételek növelik a nyelőcső- és a gyomorrák kockázatát. Az alkohol szerepe pedig igazolódott a szájüregi-, a nyelőcső-, a máj- és az emlőrák kialakulásában.

Egészséged megőrzése érdekében figyelj oda, hogy a táplálékok többsége legyen növényi eredetű, szorítsd vissza a zsírban gazdag ételek fogyasztását, mozogj sokat - legalább napi harminc percet -, az alkoholfogyasztást pedig csökkentsd a lehető legalacsonyabb szintre.

Melyek a daganatellenes táplálkozási faktorok?

A C-vitamin sok szempontból kapcsolódik a sejt anyagcseréjéhez. Gyorsítja a véralvadást, elősegíti a csontosodást, gátolja az emésztőrendszeri daganatok kialakulását. Napi ajánlott mennyisége 100-500 mg. Zöldségekben, gyümölcsökben megtalálható. Nagy mennyiségben található a citrusfélékben, valamint a csipkebogyóban.

Az E-vitamin zsírban oldódik. Ajánlott napi mennyisége 400-800 mg. Gabonacsírákban, májban, húsban, tojásban fordul elő nagyobb mennyiségben. A vitamin további előnye, hogy nem csupán a rákellenes küzdelemben hasznos, de arcbőrödet is szebbé varázsolja.

A béta-karotin nem csupán a megelőzésben, de a rák kifejlődésének korai szakaszában is hat. Zöld levelű növényekben, főzelékekben, vajban, tojássárgájában és a tejszínben fordul elő a legnagyobb mennyiségben.



A kalcium jól ismert a csontok erősítésében játszott igen fontos szerepéről. Ám nem pusztán a fejlődő vagy éppen az idősödő szervezetnek van rá nagy szüksége. Ez az ásványi anyag ugyanis igen hatékonyan csökkenti a vastagbéldaganat kialakulási valószínűségét. A kalcium legbiztosabb forrásai a tejtermékek.

A ligninek is igen fontos szerepet játszanak a megelőzésben. Ezek a jótékony hatású vegyületek legkönnyebben hántolatlan magvakkal – például tönkölybúzával – vihetők be a szervezetbe. A ligninek a bélbaktériumok együttműködésével képesek fellépni a daganatos betegségek ellen.

A szójaalapú étrend bőven tartalmaz izoflavonoidokat. De ezek a jótékony hatású vegyületek az eperben, szederben, piros ribizliben, dióban és bizonyos szőlőfélékben is megtalálhatóak. Ugyanakkor a szójában lévő szaponinok sejtölő és növekedésgátló hatással is bírnak.

És még néhány tipp egészséged védelmében

A brokkoli, a kelbimbó, a kelkáposzta, a karfiol, valamint a fehérrépa tartalmaz olyan anyagokat, melyek képesek eltávolítani a rákkeltő anyagokat a bélhuzamból. De ezeken kívül jótékony hatású lehet a paradicsom, a zöldpaprika, a sárgarépa és az ananász is. A zöld tea védőhatását pedig antioxidáns képességével magyarázzák.

Ha további cikkeket olvasnál az egészséges életmóddal és táplálkozással kapcsolatban, látogass el az InforMed oldalára.
Blog.hu ajánló