Immunerősítő, agypörgető, szívvédő
Mi az?
Szeretnél minél egészségesebben táplálkozni? Az omega-3 zsírsavakat egyszerűen nem hagyhatod ki.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

beauty and style

A legszebb esküvői dekorációk tökkel: őszi hangulat a javából »

Így tedd rendbe a kibolyhosodott ruhát - Olyan lesz, mint új korában »

Egy szemöldöke van a modellnek, de így is imádja a szakma - Neked is tetszeni fog »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nem minden zsír káros az egészségedre. Az omega-3 zsírsavak jótékony egészségügyi hatásait folyamatosan vizsgálják a kutatók, és egyre több pozitívum derül ki róla.

Többek között erősíti az immunrendszert, serkenti a gondolkodást, valamint védi a keringési rendszert.

Erősítsd az immunrendszered!

Az ötvenes években Johanna Budwig biokémikus és a rákkutató Max Gerson egymástól függetlenül fedezték fel az omega-3 zsírsavak előnyeit a rákbetegségek gyógyításában. Kísérleteik során rájöttek, hogy a vegyület erősíti a sejthártyát, minek köszönhetően a daganatos sejtek kialakulásának sebessége csökken. Az omega-3 zsírsavak fogyasztása tehát immunerősítő hatásuk miatt javasolt a rossz ellenálló képességgel összefüggő degeneratív betegségek kezelése esetén. De akkor is vegyél magadhoz többet, ha megfázással küzdesz, vagy egyszerűen kimerült vagy!

Pörgesd a gondolatokat!

Az omega-3 zsírsavak két legfontosabb összetevője az EPA – eikoza-pentaénsav – és a DHA – dokoza-hexaénsav. A DHA létfontosságú az agy fejlődése és növekedése szempontjából, hatással van a tanulási képességre.

Egyes kutatások szerint az agy DHA-tartalmának 50%-a magzati állapotban keletkezik, a fennmaradó 50% a születés utáni első évben gyűlik össze. Orvosi tanulmányok kimutatták, hogy az anyatej megfelelő DHA-forrás lehet a csecsemő számára, míg a felnőttek DHA-szintjét legsebesebben halhús vagy halolaj fogyasztásával lehet emelni.

Védd a szíved!

Magyarországon a felnőtt lakosság körülbelül 16-20%-a szenved magas vérnyomástól. Ennek hátterében az egészségtelen táplálkozás, a dohányzás, a fokozott alkoholfogyasztás áll. A hipertónia gyakori következménye az agyvérzés és a szívinfarktus is.

Az omega-3 zsírsavak rendszeres fogyasztásával kiküszöbölhetők a magasvérnyomás-problémák, mivel mérséklik a vér viszkozitását, csökkentik a lipidszintet és a rögképződés esélyét. Ráadásul segítenek az ischaemia – helyi vértelenség által előidézett szövetkárosodás – megelőzésében is. Fogyassz minél gyakrabban omega-3 zsírsavakban bővelkedő élelmiszereket – és iktass be a napirendedbe némi sportot –, így elkerülheted a szívproblémák kialakulását!

A legbiztosabb források

Halak és halolaj

A legtöbb omega-3 zsírsavat a lazac, a makréla és a szardínia tartalmazza, de a hering, a szardella, valamint a tonhal is remek választás. Már heti 18-25 dkg halhús fogyasztásával is sokat tehetsz az egészségedért. Ha nem szereted a halat, táplálékkiegészítő formájában is magadhoz veheted az omega-3 zsírsavakat, ebből napi 1000-2000 milligrammot érdemes fogyasztanod.

Növényi táplálékok

Az alfa-linolénsav, ez a bizonyos növényekben található zsírsav szintén jó omega-3-forrás. A növényi olajok előnye, hogy akkor is fogyaszthatod őket, ha vegetáriánus vagy, ráadásul általában kevesebb bennük a szennyeződés, míg a halolajoknak sokszor veszélyesen magas a rovarirtó szer és a PCB – polikloro-bifenil – szintje. Hátrányuk viszont, hogy a szervezet nehezebben hasznosítja őket, mint az állati eredetű táplálékokat.

Ajánlott alfa-linolénsav-forrás a lenmag – olajának 53%-a alfa-linolénsavból áll –, a tökmag, mely 15%-ot tartalmaz, továbbá a szójabab, valamint a belőle készített élelmiszerek, például a tofu, mely 8%-ot tartalmaz. A sötétzöld színű zöldségekben – kelben, mángoldban, petrezselyemben, gabonafüvekben – szintén sok van belőle.

Cikkünk Paul Pitchford Gyógyító táplálkozás című könyve alapján készült.

Az étel mindig megfelelően működik, bár a hatása kevésbé markáns, sokkal gyengédebb, mint a gyógynövényeké és más gyógyszereké. Ugyan lassabban fejti ki a hatását, de sokkal alaposabban befolyásolja a test valamennyi rendszerét. Ezen elgondolás szellemében íródott a könyv, a kínai orvoslás és a táplálkozástudomány hagyományait társítva a növényi étrend gyógyító hatásaival foglalkozó modern nyugati kutatásokkal.

Kiadja az Édesvíz Kiadó.
Ára 7990 forint.
A könyvet itt rendelheted meg.»
Blog.hu ajánló