Nem reggelizel?

3 súlyos betegség, ami gyorsan utolér

A hajnali rohanás miatt vagy a reggeli lustálkodásért cserébe lemondasz a reggeliről? Nem jó megoldás!

Nyereményjáték

Nyerj párkapcsolati útikalauzt! A Szexbolondok illemtana című könyvet a szabad szerelem híveinek írták

Nyerj Hírhedt diktátorok asszonyai című történelmi könyvet!

összesen 2 db játék

Ez is érdekelhet

Ilyen most a jó öreg Csillebérci Szabadidő Központ – Elképesztő, hogy felújították! (x)

Így lásd el szakszerűen a sebet vagy horzsolást a gyereken - Hihetetlenül egyszerű (x)

Apró trükkök a tökéletes szelfiért - Híres női bloggereket kérdeztünk a legegyszerűbb praktikákról (x)

Az ország legjobb luxushotelje megfizethető áron a Mátrában - Nyáron kivételesen gyönyörű a táj (x)

Ilyenkor ingyenes nyáron az ország legjobb játszóparkja a kísérőknek! - Hőségben is tökéletes választás (x)

beauty and style

Unalmas pólóból divatos, gyöngyös felső - Így készítsd el »

3 cuki, dinnyés körömminta az egyszerűbb fajtából »

Ez a 3 szemüvegkeret most a legdivatosabb »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Mivel éjszaka jellemzően nem nyitogatod a hűtőszekrény ajtaját, a reggeli ébredéskor szervezeted már körülbelül 10 órája táplálék nélkül tengődik. Ha ebbe belegondolsz, máris világossá válik, miért olyan fontos a reggeli. Ráadásul a test a délelőtti órákban a legaktívabb, így, ha a napirendedből kimarad a reggeli, nem lesz elegendő energiája sem a fizikai, sem a szellemi feladatok elvégzéséhez.

Tested rendszeres kiéheztetése pedig az évek múlásával számos betegség rizikóját növeli.

Nem csupán az elhízás és a koncentrációs zavarok, de a daganatos betegségek, valamint a szív- és érrendszeri problémák kialakulása is szoros összefüggésben áll a táplálkozási szokásokkal, a reggeli elmulasztásával.

A kutatások tükrében

Reggelizz úgy, mint egy király - tartja a mondás. Noha a táplálkozástudományi szakemberek régóta hangsúlyozzák a reggeli étkezés fontosságát, az időhiányra hivatkozva hazánkban több mint 800 ezren éhgyomorral vágnak neki a napnak. A McReggeli Gyorsjelentése szerint a felnőttek 30%-a egyáltalán nem, illetve nem mindennap szokott reggelizni.

Emésztőrendszeri betegségek

Szinte bármilyen gyomor- és bélrendszeri betegség kialakulásának nagyobb a kockázata, ha kihagyod a reggeli étkezést. Emésztésed lelassul, ha reggel nem jut táplálékhoz, elegendő rostmennyiséghez. Ennek pedig egyenes következménye lehet a székrekedés.

Emellett, ha az ebéd az első alkalom, amikor táplálékot veszel magadhoz, gyakran tapasztalhatsz kellemetlen gyomorfájást, idővel pedig könnyebben alakulhat ki gyomorfekélyed.

Emésztőrendszeri daganatok

A statisztikai adatok szerint azokat az embereket, akik reggelire rendszeresen teljes kiőrlésű gabonaféléket fogyasztanak, kisebb valószínűséggel érik utol az emésztőrendszeri daganatos megbetegedések. Ha azonban már megindult a rákos sejtburjánzás, a teljes kiőrlésű gabonatermékek daganatellenes hatása már minimális mértékű.

Túlsúly és cukorbetegség

Ha szeretnél megszabadulni néhány kilótól, a legrosszabb, amit tehetsz, hogy kihagyod a reggelit. A londoni Imperial College kutatócsoportja arra az eredményre jutott, hogy a reggeli elmaradása arra készteti az agyat, hogy kalóriadús, vagyis hizlaló ételeket válasszon a nap további részében.

Ha azonban bőségesen megreggelizel, a szervezetednek elegendő energiája lesz a déli órákig. Ráadásul a kalóriákat nem kell számolgatnod reggel hat-hét óra tájban, hiszen a nap folyamán úgyis ledolgozod.

Talán különösen hangzik, de a birminghami Alabama Egyetem kutatói kimondottan a szénhidrátban gazdag élelmiszerek fogyasztását tartják egészségesnek. A vizsgálatokat vezető Dr. Martin Young szerint az adott napi anyagcserét a reggeli étkezés határozza meg. Kísérleteik tanulságai szerint amennyiben reggel nehezebb ételeket - például húsféléket - fogyasztasz, ám az ebéd és a vacsora könnyebb fogásokból áll, kisebb lesz a cukorbetegség kialakulásának kockázata.

Előzd meg a szívrohamot!

Európában hazánk vezeti a szív- és érrendszeri betegségekkel összefüggő halálozási statisztikát. Körülbelül 2,5 millió ember szenved magas vérnyomásban, a lakosság fele túlsúlyos, egymillióan pedig cukorbetegek. Természetesen a kardiológiai problémák megelőzéséhez az első lépés a dohányzás elhagyása, a rendszeres testmozgás beiktatása a napirendbe, illetve az alkoholfogyasztás mérséklése lenne.

Ugyanakkor a rendszeres reggelivel is csökkentheted a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát. Ezt egy érdekes tudományos kutatás is alátámasztotta, mely szerint a szívrohamok jelentős hányada reggel 7 és 12 óra között következik be.

A vérlemezkék ugyanis a reggeli órákban hajlamosabbak az összetapadásra, a vérrögképződésre - ami szívrohamot válthat ki. A vizsgálat eredményei szerint a reggelizés kevésbé tapadóssá teszi a vérlemezkéket, minek köszönhetően csökken a reggeli szívroham rizikója.

OLVASD EL EZT IS!

reggeli etel
  • zsírégető táplálék
  • fogyasztó praktikák

Az 5 leghatékonyabb zsírégető reggeli

Blog.hu ajánló