7 tipp, amivel minden nap egy kicsivel több rostot eszik a gyerek
Még a válogatós gyereket is rá lehet szoktatni, hogy több rostot fogyasszon. Így csináld!

Dia


                        	Kétféle gyerek létezik: a mindenevő és a válogatós. Ha a kicsi az előbbi kategóriába tartozik, akkor a zabpehelyből készült, gyümölccsel, fahéjjal vagy kakaóporral megszórt reggelire is vevő lesz - ez a könnyebbik eset. Ha viszont nem eszik meg akármit, cselezd ki. Válassz teljes értékű gabonából készült gabonapelyheket reggelire, vagy keverj az előrecsomagolt reggelizőpelyhekbe egy kis zabpelyhet is, naponta növelve picit az adagot, hogy a gyerek hozzászokjon és megszeresse. A végén már a zabkása sem lesz kellemetlen számára.

Kétféle gyerek létezik: a mindenevő és a válogatós. Ha a kicsi az előbbi kategóriába tartozik, akkor a zabpehelyből készült, gyümölccsel, fahéjjal vagy kakaóporral megszórt reggelire is vevő lesz - ez a könnyebbik eset. Ha viszont nem eszik meg akármit, cselezd ki. Válassz teljes értékű gabonából készült gabonapelyheket reggelire, vagy keverj az előrecsomagolt reggelizőpelyhekbe egy kis zabpelyhet is, naponta növelve picit az adagot, hogy a gyerek hozzászokjon és megszeresse. A végén már a zabkása sem lesz kellemetlen számára.

Dia


                        	A fehér kenyeret is cseréld le valamilyen teljes kiőrlésű pékárura, ha igazán egészséges reggelit, tízórait készítenél a számára. Ezekben sokkal több rost és vitamin található, amelyek jó hatással vannak általánosságban nézve az egész egészségre.

A fehér kenyeret is cseréld le valamilyen teljes kiőrlésű pékárura, ha igazán egészséges reggelit, tízórait készítenél a számára. Ezekben sokkal több rost és vitamin található, amelyek jó hatással vannak általánosságban nézve az egész egészségre.

Dia


                        	Ha szendvicset készítesz neki reggelire, tízóraira vagy vacsorára, ügyelj rá, hogy némi zöldség is megbújjon a szalámi és a kenyér között. A jégsaláta, retek, paprika, paradicsom mind jó választás lehet, bár ha paradicsommal gazdagítod, akkor ne papírszalvétába csomagold a szendvicset, mert félő, hogy a zöldség elázik, és beleragad a kenyérbe.

Ha szendvicset készítesz neki reggelire, tízóraira vagy vacsorára, ügyelj rá, hogy némi zöldség is megbújjon a szalámi és a kenyér között. A jégsaláta, retek, paprika, paradicsom mind jó választás lehet, bár ha paradicsommal gazdagítod, akkor ne papírszalvétába csomagold a szendvicset, mert félő, hogy a zöldség elázik, és beleragad a kenyérbe.

Dia


                        	A gyümölcsfogyasztás általában elfelejtődik gyerekfejjel, de ezt is kiküszöbölheted. Ha egy almát megpucolsz, felszeletelsz, és a cikkeket színes, vidám dobozba rejted, amit a suliba is magával tud vinni a kicsi, akkor nagy valószínűséggel el fogja fogyasztani. De ha otthon teszed le mellé tévénézés vagy játék közben, akkor is elérheted, hogy csemegézzen belőle.

A gyümölcsfogyasztás általában elfelejtődik gyerekfejjel, de ezt is kiküszöbölheted. Ha egy almát megpucolsz, felszeletelsz, és a cikkeket színes, vidám dobozba rejted, amit a suliba is magával tud vinni a kicsi, akkor nagy valószínűséggel el fogja fogyasztani. De ha otthon teszed le mellé tévénézés vagy játék közben, akkor is elérheted, hogy csemegézzen belőle.

Dia


                        	Rengeteg olyan keksz található a boltok polcain, ami zabbal vagy más egészséges alapanyaggal készült. Ha nasizna a gyerkőc, akkor inkább ezek közül válassz, mint a csokiba mártott édességek vagy éppen cukorkák közül, sőt. Ha van egy kis időd, magad is készíthetsz zabpelyhes kekszet, az interneten számos egyszerű recept közül válogathatsz.

Rengeteg olyan keksz található a boltok polcain, ami zabbal vagy más egészséges alapanyaggal készült. Ha nasizna a gyerkőc, akkor inkább ezek közül válassz, mint a csokiba mártott édességek vagy éppen cukorkák közül, sőt. Ha van egy kis időd, magad is készíthetsz zabpelyhes kekszet, az interneten számos egyszerű recept közül válogathatsz.

Dia


                        	Nagyon fontos a példamutatás, ha azt szeretnéd, hogy gyermeked több rostot fogyasszon. Egyél te is több zöldséget, gyümölcsöt, de úgy, hogy a kicsi is lássa. Esetleg készíts olyan köretet a hétvégi ebédhez, ami felpörgeti az anyagcserét, a barna rizs, a köles például finom, és rengeteg rostot tartalmaz, de a zöldsalátával se foghatsz mellé. Ha tudod, vond is be a gyerkőcöt a főzésbe, hogy lássa, egészséges alapanyagból is lehet finomat főzni.

Nagyon fontos a példamutatás, ha azt szeretnéd, hogy gyermeked több rostot fogyasszon. Egyél te is több zöldséget, gyümölcsöt, de úgy, hogy a kicsi is lássa. Esetleg készíts olyan köretet a hétvégi ebédhez, ami felpörgeti az anyagcserét, a barna rizs, a köles például finom, és rengeteg rostot tartalmaz, de a zöldsalátával se foghatsz mellé. Ha tudod, vond is be a gyerkőcöt a főzésbe, hogy lássa, egészséges alapanyagból is lehet finomat főzni.

Dia


                        	Ha szeretnéd a rostbevitelt növelni, azt a folyadékfogyasztással is megteheted. A cukrozott gyümölcslevek helyett válaszd a szűretlen, 100%-os gyümölcs- és zöldségleveket, ezek sem drágábbak, mint ha minden nap megvennél annyi alapanyagot, amiből egy pohárnyi friss levet ki lehet facsarni a kicsi számára.

Ha szeretnéd a rostbevitelt növelni, azt a folyadékfogyasztással is megteheted. A cukrozott gyümölcslevek helyett válaszd a szűretlen, 100%-os gyümölcs- és zöldségleveket, ezek sem drágábbak, mint ha minden nap megvennél annyi alapanyagot, amiből egy pohárnyi friss levet ki lehet facsarni a kicsi számára.

Blog.hu ajánló
Fotó: