Friss kutatás! 13%-kal csökkenti a mellrákkockázatot a hétköznapi tevékenység
A fizikai aktivitás akár házimunka formájában is csökkenti rákrizikót.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Kiegyensúlyozott otthonod lehet egyetlen kiegészítőtől - A titok a színben és mintában van (x)

16 ezer magnókazettát gyűjtöttek, és valami elképesztőt csinálnak belőle – Ettől leesik az állad! (x)

Tökéletesen hullámos hajad lesz 15 perc alatt, ha így göndöríted be (x)

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

beauty and style

Karcsúbb derékfazon varrás nélkül: így viseld nőiesen a bő inget »

6 könnyen kezelhető frizura, aminél előny, ha egy kicsit hullámos a hajad »

5 divatos kabátfazon, ami karcsúsít, és elfedi a pocakot »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Valószínűleg veled is előfordult már, hogy sikítani lett volna kedved, amikor egy fárasztó nap végén hazaérve azzal szembesültél, hogy a lakásod romokban hever. Talán nem rajongsz a házimunkáért, de éppen ezzel kapcsolatosan van egy jó hírünk.

Egy új kutatás szerint a házimunka csökkenti a mellrák kockázatát - írja a brit DailyMail.

Így csökkenti a házimunka a mellrák kockázatát

Külföldi kutatók szerint azoknak a nőknek, akik napi hat órát töltenek házimunkával, lendületes gyaloglással, esetleg kertészkedéssel, 13%-kal kisebb az esélyük a mellrák kialakulására.

Azoknál a nőknél, akik mindössze napi két és fél órán keresztül végeznek házimunkát, 8%-os kockázatcsökkenést mutattak ki.

Már kevés mozgással is csökken a mellrákrizikó

A Tim Key, a Cancer Research UK professzora által vezetett kutatás eredménye az International Journal of Cancer Researchers szaklapban jelent meg. A szakértők több mint nyolcezer mellrákos nő étrendjét és aktivitási szintjét vizsgálták.

Azt találták, hogy már viszonylag kevés, ám rendszeres mozgás is bizonyos fokú rákmegelőző hatással bírhat.

Mennyit kellene mozogni hetente?

Tehát nem csupán házimunkával lehet megelőzni a mellrák kialakulását - úgysem takarítasz napi hat órában -, a dolog nyitja a rendszeres fizikai aktivitásban rejlik.

A brit és a magyar egészségügyi ajánlások szerint hetente legalább 150 percet kellene mozogni a betegségek megelőzése érdekében. Ennek azonban Nagy-Britanniában mindössze a nők 29%-a és a férfiak 39%-a tesz eleget. Korábbi kutatások becslései szerint az Egyesült Királyságban a mellrákok legalább 3%-a, a vastagbélrákok 5%-a, valamint a méhrákok 4%-a köthető a mozgásszegény életmódhoz.

Mozogj többet!

Mint Sara Hiom, a Cancer Research UK egészségügyi információs igazgatója elmondta, bár az emlőrák kialakulását elsősorban az egészséges testsúly megtartásával és az alkoholfogyasztás mérséklésével lehet megelőzni, a mozgás is sokat segít.

Bizonyára te is olvastad a plakátokat vagy láttad a TV-reklámokat, melyek a rendszeres mozgást népszerűsítik. Hallgass Szilágyi Áronra, Pulai Imrére, és sportolj legalább heti háromszor egy órát! Ha nincs kedved takarítani.

Blog.hu ajánló