Csodatévő mediterrán étrend
Idézd fel a nyaralás emlékét zöldséges finomságokkal, amelyek még a legsúlyosabb betegségek ellen is megvédenek!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Így fertőtlenítsd a sminkecsetet: nem elég, ha meleg vízbe áztatod »

Unikornis a tortán: 2017 fura trendje már az esküvőkre is begyűrűzött »

Készíts gyöngyös farmert egyszerűen - Még a szakadást is elfedi »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A könnyű paradicsomos tészták és husik egy pohárka testes vörösborral nem csak csábító romantikus vacsoraként tálalhatók, de a finom ételek segítségével számos betegség is megelőzhető.

Az alacsony zsírtartalmú, de zöldségekben és vitaminokban gazdag ételek jótékony hatása egyszerűen magyarázható. Nem véletlen, hogy a déli emberek egészségesebbek és vidámabbak, hiszen a koleszterinszegény, de rostdús étrendnek köszönhetően ezeken a területeken jóval kevesebb a túlsúlyos ember, illetve a szív- és érrendszeri megbetegedések száma is. A lehengerlő mediterrán temperamentum oka tehát nem csak a genetikában, és az üdítő délutáni sziesztában keresendő, hanem abban is, ami a kamrában található: a mediterrán diéta tehát nem csak finom, de még egészséges is.

Elhízás és szívbetegség ellen

Ha szeretnéd megőrizni karcsú vonalaidat, és szíved egészségét, nem kell feltétlenül éhezésbe fognod. A gyümölcsben gazdag reggelit követheti egy kiadós ebéd, de kedvenc csülökpecsenyéd helyett jobb, ha ezúttal paradicsomos sült csirkét tálalsz. Jó hír a húsimádóknak: a mediterrán diéta közben nem kell lemondanod kedvenc csemegédről, elég, ha a vörös húsok helyett a jövőben inkább a szárnyasok sovány húsát fogyasztod. A tengeri népek azonban sokkal több halat esznek, és valójában ez a szívvédelem kulcsa! A halak húsa ugyanis nem káros zsírokat tartalmaz, hanem kimondottan olyan összetevőket, amelyekre nagy szüksége van szervezetednek, az omega-3 zsírsavak pedig megvédenek az érelmeszesedéstől. Ha drasztikus módon szénhidrátmentes diétába kezdesz a szívbetegségek megelőzése érdekében, kimondottan ártalmas lehet az egészségedre! Inkább válts teljes kiőrlésű gabonából készült kenyérre, spagettihez pedig válassz durumtésztát, ennek ugyanis magasabb a rosttartalma, mint a hagyományos búzáé, illetve tojás sincs benne, úgyhogy kellően koleszterinszegény. A mediterrán vidékek zöld gyöngyszeme a telítetlen zsírsavakban gazdag olíva.

Míg mi többnyire a kevésbé egészséges napraforgóolajjal főzünk, délen nincs konyha olívaolaj nélkül! A telítetlen zsírsavakat könnyebben tudja hasznosítani szervezeted, és nem raktározódnak el a telített zsírsavakkal szemben, így nem csak az infarktust, de az elhízást is elkerülheted a mediterrán étrend segítségével.

A Mediterrán-diéta részletes leírását, és az egy hetes mintaétrendet
itt találod »

Felejtsd el a cukorbetegséget!

A II. típusú cukorbetegség leggyakoribb oka a helytelen étrend, és a részben ebből eredeztethető túlsúly. Ha a veszélyeztetettek közé tartozol, jobb, ha körülnézel a déli országok portáján, és ihletet merítesz konyhaművészetükből. Ugyanis a zöldségekben és gyümölcsökben, diófélékben, teljes kiőrlésű gabonában, halban és olívaolajban gazdag étrenddel hatékonyan csökkentheted a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Néhány kimondottan szélsőséges esetben ajánlott a zsiradékokat kiiktatni az étrendből, azonban, ha csupán kevés olívaolajon pirítod meg az ételeket, abból még nem lehet baj. Az erőteljesen zsírszegény, de rostban gazdag diéta segít szervezetednek az inzulinszint egyensúlyban tartásában, ugyanis bizonyos hormonális rendellenességek következtében előfordulhat, hogy túl sok termelődik a vércukor szintjét szabályozó hormonból.

Előzd meg a rákot!

A déli országokban kétszer annyi zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, mint nálunk. Emellett a nyers zöldségfogyasztás aránya is jóval magasabb, aminek köszönhetően ritkábbak a rákos megbetegedések. A zöldségeket nem csak sütve-főzve fogyaszthatod: nyers állapotukban ugyanis jóval több vitamin, antioxidánst, és rákmegelőző karotinoidokat tartalmaznak.

A legjobb, ha köretként is dús, laktató olívaolajos salátákat tálalsz, ezek ugyanis a szervezet egészséges kémhatásának megőrzésében is segítenek. A nehéz, zsíros ételek elsavasodáshoz vezethetnek, ami az állandó irritáció révén kedvez a daganatos betegségek kialakulásának. Kövesd tehát a déli trendet: előételként egy nagy adag saláta, aztán jöhet a finom husi! Koncentrálj a zöldre: minél zöldebb ugyanis egy zöldség, annál több jótékony anyagot tartalmaz, ami segít a sérült sejtek helyreállításában, és rákmegelőző hatással is bír.

OLVASD EL EZT IS!

mobil no
  • megelőzés
  • a hosszú élet titka

Mit tegyél, ha 100 évig szeretnél élni?

Blog.hu ajánló