Csodatévő mediterrán étrend
Idézd fel a nyaralás emlékét zöldséges finomságokkal, amelyek még a legsúlyosabb betegségek ellen is megvédenek!

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj, ha ezekkel ápolod: látható lesz a különbség (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

11 divatos frizura félhosszú hajból: csak néhány hullámcsat kell hozzá! »

Néhány gyöngy, és új fényében ragyog a régi, megunt pulóver »

4 eszköz, amivel mindig tökéletes tusvonalat húzhatsz, ha nincs kéznél sablon »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A könnyű paradicsomos tészták és husik egy pohárka testes vörösborral nem csak csábító romantikus vacsoraként tálalhatók, de a finom ételek segítségével számos betegség is megelőzhető.

Az alacsony zsírtartalmú, de zöldségekben és vitaminokban gazdag ételek jótékony hatása egyszerűen magyarázható. Nem véletlen, hogy a déli emberek egészségesebbek és vidámabbak, hiszen a koleszterinszegény, de rostdús étrendnek köszönhetően ezeken a területeken jóval kevesebb a túlsúlyos ember, illetve a szív- és érrendszeri megbetegedések száma is. A lehengerlő mediterrán temperamentum oka tehát nem csak a genetikában, és az üdítő délutáni sziesztában keresendő, hanem abban is, ami a kamrában található: a mediterrán diéta tehát nem csak finom, de még egészséges is.

Elhízás és szívbetegség ellen

Ha szeretnéd megőrizni karcsú vonalaidat, és szíved egészségét, nem kell feltétlenül éhezésbe fognod. A gyümölcsben gazdag reggelit követheti egy kiadós ebéd, de kedvenc csülökpecsenyéd helyett jobb, ha ezúttal paradicsomos sült csirkét tálalsz. Jó hír a húsimádóknak: a mediterrán diéta közben nem kell lemondanod kedvenc csemegédről, elég, ha a vörös húsok helyett a jövőben inkább a szárnyasok sovány húsát fogyasztod. A tengeri népek azonban sokkal több halat esznek, és valójában ez a szívvédelem kulcsa! A halak húsa ugyanis nem káros zsírokat tartalmaz, hanem kimondottan olyan összetevőket, amelyekre nagy szüksége van szervezetednek, az omega-3 zsírsavak pedig megvédenek az érelmeszesedéstől. Ha drasztikus módon szénhidrátmentes diétába kezdesz a szívbetegségek megelőzése érdekében, kimondottan ártalmas lehet az egészségedre! Inkább válts teljes kiőrlésű gabonából készült kenyérre, spagettihez pedig válassz durumtésztát, ennek ugyanis magasabb a rosttartalma, mint a hagyományos búzáé, illetve tojás sincs benne, úgyhogy kellően koleszterinszegény. A mediterrán vidékek zöld gyöngyszeme a telítetlen zsírsavakban gazdag olíva.

Míg mi többnyire a kevésbé egészséges napraforgóolajjal főzünk, délen nincs konyha olívaolaj nélkül! A telítetlen zsírsavakat könnyebben tudja hasznosítani szervezeted, és nem raktározódnak el a telített zsírsavakkal szemben, így nem csak az infarktust, de az elhízást is elkerülheted a mediterrán étrend segítségével.

A Mediterrán-diéta részletes leírását, és az egy hetes mintaétrendet
itt találod »

Felejtsd el a cukorbetegséget!

A II. típusú cukorbetegség leggyakoribb oka a helytelen étrend, és a részben ebből eredeztethető túlsúly. Ha a veszélyeztetettek közé tartozol, jobb, ha körülnézel a déli országok portáján, és ihletet merítesz konyhaművészetükből. Ugyanis a zöldségekben és gyümölcsökben, diófélékben, teljes kiőrlésű gabonában, halban és olívaolajban gazdag étrenddel hatékonyan csökkentheted a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Néhány kimondottan szélsőséges esetben ajánlott a zsiradékokat kiiktatni az étrendből, azonban, ha csupán kevés olívaolajon pirítod meg az ételeket, abból még nem lehet baj. Az erőteljesen zsírszegény, de rostban gazdag diéta segít szervezetednek az inzulinszint egyensúlyban tartásában, ugyanis bizonyos hormonális rendellenességek következtében előfordulhat, hogy túl sok termelődik a vércukor szintjét szabályozó hormonból.

Előzd meg a rákot!

A déli országokban kétszer annyi zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, mint nálunk. Emellett a nyers zöldségfogyasztás aránya is jóval magasabb, aminek köszönhetően ritkábbak a rákos megbetegedések. A zöldségeket nem csak sütve-főzve fogyaszthatod: nyers állapotukban ugyanis jóval több vitamin, antioxidánst, és rákmegelőző karotinoidokat tartalmaznak.

A legjobb, ha köretként is dús, laktató olívaolajos salátákat tálalsz, ezek ugyanis a szervezet egészséges kémhatásának megőrzésében is segítenek. A nehéz, zsíros ételek elsavasodáshoz vezethetnek, ami az állandó irritáció révén kedvez a daganatos betegségek kialakulásának. Kövesd tehát a déli trendet: előételként egy nagy adag saláta, aztán jöhet a finom husi! Koncentrálj a zöldre: minél zöldebb ugyanis egy zöldség, annál több jótékony anyagot tartalmaz, ami segít a sérült sejtek helyreállításában, és rákmegelőző hatással is bír.

OLVASD EL EZT IS!

mobil no
  • megelőzés
  • a hosszú élet titka

Mit tegyél, ha 100 évig szeretnél élni?

Blog.hu ajánló