A kalciumhiány tünetei

Töredező körmök, szuvas fogak, izomgörcs

Ha időben felfigyelsz a kalciumhiány figyelmeztető jeleire, több súlyos betegségtől is megkímélheted magad.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a Skanzenbe: 3 darabot sorsolunk ki!

Nyerj képes enciklopédiát, és ismerjétek meg együtt a világ titkait!

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Nem kell többé macerázni a gluténmentes étrenddel - Bármilyen diétát követsz, innen tudsz rendelni (x)

Újabb előrelépés a rákgyógyításban – Még inkább személyre szabott lehet a kezelés (x)

Alföldi Róbert gondolatai a vágyról - Ő sem mindig tudja, mit higgyen szerelemről (x)

A legyegyszerűbb frizurák, ha nyári esküvőre vagy hivatalos - Ékszerekkel mutatjuk

Jellegzetes folyás, viszketés is lehet a tünete - Mit mond a nőgyógyász a Candidáról?

beauty and style

Csak fújni kell az új körömlakkot - Nem lehet elrontani a manikűrt! »

Nincsenek pigmentjeik: elképesztően gyönyörű fotók albínókról »

Felcsavarta, megkötötte: elképesztően dögös lett a sima fehér póló »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Bizonyára te is nagyon jól tudod, hogy csontozatod csak akkor marad erős és strapabíró, ha elegendő mennyiségű kalciumot viszel a szervezetedbe.

Valószínűleg az sem újdonság, hogy a kalciumhiány idővel csontritkuláshoz vezethet. Annak ellenére, hogy a legtöbben tisztában vannak ezzel az evidenciával, egy friss kutatás szerint sem a nők, sem a férfiak nem vesznek magukhoz elegendő mennyiségű kalciumot.

Több kellene belőle

A legutóbbi, 2003-as, az Országos Lakossági Egészségfelmérés keretében elvégzett vizsgálat eredményei rámutattak arra, hogy a 19 évnél idősebb nők átlagosan 656, míg a férfiak 717 milligramm kalciumot fogyasztanak el egy nap alatt. Ez azért aggasztó, mert a nemzetközi ajánlások ennél jóval többet, 1000-1300 milligramm fogyasztását javasolják. Azért is érdemes elegendő kalciumot magadhoz venned, mert egyes feltételezések szerint a megfelelő mennyiségű kalciumbevitel csökkenti a túlsúly, az elhízás, a cukorbetegség, valamint a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázatát.

A kalciumhiány korai jelei

  • Izomgörcsök.
  • Szuvas fogak.
  • Töredező körmök.
  • Gyakori csonttörések.
  • Emésztési problémák.

Hiánybetegség kialakulásához vezethet

A testednek lételeme a kalcium. A mindennapi élethez szükséges szervetlen vegyület nélkülözhetetlen bizonyos enzimek működéséhez, de fontos szerep hárul rá a véralvadásnál vagy az izmok működtetésénél is. A kalcium legfőbb alkotórésze a csontnak és a fogaknak, de szerepet játszik az idegműködésben is.

A többi alapvető vitaminhoz, ásványi anyaghoz hasonlóan a nem megfelelő mennyiségben bevitt kalcium is súlyos vagy kevésbé súlyos hiánybetegségek kialakulásához vezethet. A törpenövés, az angolkór - olyan betegség, melyben a csontok és a test más kemény részei nem növekszenek megfelelően - és a már említett csontritkulás is következménye lehet az elégtelen kalciumbevitelnek.

A csontritkulásról

Normális esetben a csontszövet állománya 25-30 éves korig gyarapszik, ezután a csont tömege fokozatosan elkezd fogyni.

Amennyiben ez a folyamat az átlagosnál gyorsabb, akkor csökken a csontok mésztartalma, és könnyebben, esetleg spontán törnek. Ebben az esetben oszteoporózisról, más néven csontritkulásról beszélünk. A nők körében négyszer olyan gyakran előforduló betegség túlnyomó részben az öregedéssel, illetve hormonális okokkal, ösztrogénhiánnyal hozható összefüggésbe.

A viszonylag ritkább, fiatalkori csontritkulást öröklött, alkati tényezők is befolyásolhatják, de a túlzott fizikai megterhelés, a súlyos táplálkozási zavarok vagy a korai változókor is okozhatja a rendellenességet. A csontritkulás egy másik alapbetegség következményeként is kialakulhat. A pajzsmirigyműködés zavara, az alkoholizmus vagy ízületi betegségek is hozzájárulhatnak a csontvesztéshez.

Kalciumzabáló szokások

A súlyos hiánybetegség elkerülése érdekében sokat tehetsz, ha nap mint nap odafigyelsz arra, hogy elegendő mennyiségű kalciumot egyél, de rengeteget számít a helyes életmód is. Vannak ugyanis bizonyos szokások, melyek megzavarhatják a testedet megtámasztó és védő erős, belső váz működését. A rendszeres kávéfogyasztás például tipikusan ilyen kalciumgyilkos szokás.

A kávé ugyanis rontja bizonyos - a csontépítéshez nélkülözhetetlen - nyomelemek felszívódását, de nem tesz jót az állandó és egyoldalú fogyókúra sem, melynek következtében egész egyszerűen nem jut elegendő mennyiségű kalcium a szervezetedbe.

Nem szerencsés a szénsavas italok gyakori fogyasztása sem, mivel a szénsav megakadályozhatja a fontos ásványi elem felszívódását - hasonlóan az alkoholhoz és a dohányzáshoz. A káros szenvedélyek miatt a szervezet több kalciumot használ fel, emellett alaposan megnehezítik annak felszívódását is.

Pótold a hiányosságot!

A napi szükségletet tejtermékek, zöldségfélék, tengeri ételek és különböző olajos magvak rendszeres fogyasztásával is magadhoz veheted. Ezeket javasolt a déli, délután órákban vagy este enni, mert az ilyenkor magadhoz vett kalcium intenzívebben fejti ki hatását. Sokat segíthet még a különböző táplálékkiegészítők alkalmazása is.

Ne adagold túl!

Ha csak mesterséges formában tudod magadhoz venni a napi kalciumadagodat, akkor ügyelj arra, hogy a szükséges mennyiségnél semmi esetre se egyél többet, hiszen a túlzott kalciumbevitel vesekövet okozhat.

OLVASD EL EZT IS!

mobil no
  • megelőzés
  • a hosszú élet titka

Mit tegyél, ha 100 évig szeretnél élni?

Blog.hu ajánló