Hullik a hajad, álmos vagy, és fogyni sem tudsz? Ebből kellene többet enned!
Sokan nem is sejtik, hogy ezek is hiánytünetek lehetnek.

Dia

	A kalcium létfontosságú az egészséges csontok szempontjából, mint ahogy a szervezet más komplex folyamatai számára is, legyen szó az izmok, az idegrendszer, a hormonális vagy a vérképző rendszer működéséről. A szervezet igyekszik fenntartani a megfelelő kalciumszintet, ha azonban nincs meg a kellő mennyiség, számos jellegzetes és kevésbé ismert hiánytünet felléphet. Ilyen lehet a csontritkulás, a haj- és bőrtünetek - száraz haj, hajhullás -, a fáradékonyság, az izomgörcs, a zavartság és a koncentráció gyengülése. Amellett, hogy ilyenkor persze mindenképpen ki kell vizsgáltatni a problémát, érdemes a táplálkozásnak is nagyobb figyelmet szentelni, például nagyobb mennyiségben fogyasztani zöld leveles zöldségeket, melyek amellett, hogy gazdagok kalciumban, számos értékes vitamint és más ásványi anyagot is jócskán tartalmaznak.

A kalcium létfontosságú az egészséges csontok szempontjából, mint ahogy a szervezet más komplex folyamatai számára is, legyen szó az izmok, az idegrendszer, a hormonális vagy a vérképző rendszer működéséről. A szervezet igyekszik fenntartani a megfelelő kalciumszintet, ha azonban nincs meg a kellő mennyiség, számos jellegzetes és kevésbé ismert hiánytünet felléphet. Ilyen lehet a csontritkulás, a haj- és bőrtünetek - száraz haj, hajhullás -, a fáradékonyság, az izomgörcs, a zavartság és a koncentráció gyengülése. Amellett, hogy ilyenkor persze mindenképpen ki kell vizsgáltatni a problémát, érdemes a táplálkozásnak is nagyobb figyelmet szentelni, például nagyobb mennyiségben fogyasztani zöld leveles zöldségeket, melyek amellett, hogy gazdagok kalciumban, számos értékes vitamint és más ásványi anyagot is jócskán tartalmaznak.

Dia

	A kalciumszint csökkenése számos más problémával is összefügghet, kapcsolódhat például pajzsmirigyproblémához, emésztőrendszeri betegségekhez, emellett fontos tudni, hogy a D-vitamin-hiány is okozhatja, utóbbi ugyanis segíti felszívódását és beépülését, valamint akadályozza a vizelettel való ürülését. Az őszi-téli, napfényhiányos időszakban ezért fokozottan kell ügyelni az olyan táplálékok fogyasztására, amelyek D-vitamint és kalciumot is tartalmaznak, amire tökéletes példát jelent a szardínia.

A kalciumszint csökkenése számos más problémával is összefügghet, kapcsolódhat például pajzsmirigyproblémához, emésztőrendszeri betegségekhez, emellett fontos tudni, hogy a D-vitamin-hiány is okozhatja, utóbbi ugyanis segíti felszívódását és beépülését, valamint akadályozza a vizelettel való ürülését. Az őszi-téli, napfényhiányos időszakban ezért fokozottan kell ügyelni az olyan táplálékok fogyasztására, amelyek D-vitamint és kalciumot is tartalmaznak, amire tökéletes példát jelent a szardínia.

Dia

	A megfelelő kalciumszint létrejöttét akadályozhatják bizonyos gyógyszerek is - akár epilepszia elleni szerek, akár hashajtók, de erről mindenképp konzultálj orvosoddal -, emellett a fokozott nátriumbevitel, illetve a koffein is fokozza kiürülését. Kompenzálhatod azonban a hatást például különféle növényi magvak fogyasztásával, a mandula például a kalcium egyik legjobb forrása, amennyiben nem tejtermékekről van szó.

A megfelelő kalciumszint létrejöttét akadályozhatják bizonyos gyógyszerek is - akár epilepszia elleni szerek, akár hashajtók, de erről mindenképp konzultálj orvosoddal -, emellett a fokozott nátriumbevitel, illetve a koffein is fokozza kiürülését. Kompenzálhatod azonban a hatást például különféle növényi magvak fogyasztásával, a mandula például a kalcium egyik legjobb forrása, amennyiben nem tejtermékekről van szó.

Dia

	A mandula mellett földimogyorót is érdemes fogyasztanod, vagy épp diákcsemegét - ha egy marékkal megeszel mindennap, sokat teszel azért, hogy szervezeted több kalciumhoz jusson.

A mandula mellett földimogyorót is érdemes fogyasztanod, vagy épp diákcsemegét - ha egy marékkal megeszel mindennap, sokat teszel azért, hogy szervezeted több kalciumhoz jusson.

Dia

	És ha már diákcsemege, ha kedveled az aszalt gyümölcsöket is, aszalt fügét érdemes fogyasztanod, ha gondoskodni szeretnél a fokozott kalciumbevitelről.

És ha már diákcsemege, ha kedveled az aszalt gyümölcsöket is, aszalt fügét érdemes fogyasztanod, ha gondoskodni szeretnél a fokozott kalciumbevitelről.

Dia

	Reggelire bátran fogyassz zabpelyhet vagy adalékanyagoktól és hozzáadott cukortól mentes müzlit, ezzel is jelentősebb mennyiségű kalciumot viszel be szervezetedbe. A zapehely, illetve a zabkása emellett az anyagcserét is serkenti, ami hozzájárul a fogyás elősegítéséhez, amit szintén akadályozhat, ha nincs elég kalcium szervezetedben, utóbbi ugyanis az anyagcsere optimális működéséért is felel.

Reggelire bátran fogyassz zabpelyhet vagy adalékanyagoktól és hozzáadott cukortól mentes müzlit, ezzel is jelentősebb mennyiségű kalciumot viszel be szervezetedbe. A zapehely, illetve a zabkása emellett az anyagcserét is serkenti, ami hozzájárul a fogyás elősegítéséhez, amit szintén akadályozhat, ha nincs elég kalcium szervezetedben, utóbbi ugyanis az anyagcsere optimális működéséért is felel.

Dia

	Ha vegetáriánus vagy, szerencséd van a tofuval, amennyiben kedveled, ugyanis szintén a kalciumban gazdagabb élelmiszerek közé tartozik.

Ha vegetáriánus vagy, szerencséd van a tofuval, amennyiben kedveled, ugyanis szintén a kalciumban gazdagabb élelmiszerek közé tartozik.

Dia

	Csakúgy, mint a hüvelyes zöldségek, célszerű ezért beiktatnod étrendedbe a babfélék - különösen a zöld- és a fehérbab - rendszeres fogyasztását is.

Csakúgy, mint a hüvelyes zöldségek, célszerű ezért beiktatnod étrendedbe a babfélék - különösen a zöld- és a fehérbab - rendszeres fogyasztását is.

Dia

	Bármilyen furcsának és meglepőnek tűnhet, a mák nagyon gazdag kalciumforrásnak számít, így még a hozzáadásával készült sütemények révén is nagyobb mennyiségű kalciumhoz juttathatod szervezetedet.

Bármilyen furcsának és meglepőnek tűnhet, a mák nagyon gazdag kalciumforrásnak számít, így még a hozzáadásával készült sütemények révén is nagyobb mennyiségű kalciumhoz juttathatod szervezetedet.

Blog.hu ajánló
Szerző: Árbócz Lilla
Fotó: