60 és 70 kiló között vagy? Így égethetsz el 700 kalóriát 1 óra alatt!
Szakembert kérdeztünk, hogyan eddz hatékonyan a kellő kalóriamennyiség elégetéséhez. (x)

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a BBC GoodFood gasztromagazinra, és ismerd meg a baconös brownie receptjét! (x)

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Édes, gyümölcsös, és alig van benne kalória, így bűntudat nélkül fogyaszthatod ezt az italt (x)

Nyerd meg az 50x200 ezer forint egyikét gyermeked osztályának! (x)

Mitől alakulhat ki a mellrák, és hogyan előzhető meg? A szakértő tanácsai (x)

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

beauty and style

Csodásan bánik a testével a ducinak tartott balerina »

Skótkockás őszi körmök egyszerűen, 3 hétköznapi színnel »

Magas sarkú cipő pamutzoknival: egyre többen hordják így »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Egy futó 55-65 kilogramm, egy triatlonista inkább 65-75 kilogramm között van. Egy szenior triatlonista pedig még 5-10 kilóval feljebb. Pedig a triatlonhoz is jó lenne a 65 kilogramm alatti súly, ezért kell csínján bánni az izomépítéssel is a sportolóknak, mert nem csak a zsír a túlsúly - tudtuk meg Kropkó Pétertől, az extrém triatlon, az IRONMAN hazai legendájától.

Bár a túlsúly a hölgyek körében kevésbé jelentkezik többletizomzat formájában, inkább az úszógumi jelenti a problémát, amitől mindenki szeretne megszabadulni, Kropkó Pétertől most azt is megtudhatod, hogyan lehet hatékonyan kalóriákat égetni, miközben az izomtónusod csak feszesebb lesz, nem pedig túlzottan nagy, ami szélesítheti mondjuk a csípődet, válladat.

- Milyen érveket tudsz felsorolni a futás, az úszás és a biciklizés mellett?

- A legegészségesebb sportok az evezés és a sífutás, és bár az előbbit számos helyen lehet űzni Magyarországon, sokat kell utazni hozzá, az utóbbihoz pedig lassan a Spitzbergákra kell menni, és ott is már csak a téli szünetben van hó.

A triatlon három száma nemcsak kiegyensúlyozott terhelést ad szervezetünknek, egész évben időjárástól és évszaktól függetlenül űzhetőek, de változatos szórakozást is jelent, aminek a vége garantált sikerélmény. Az úszás felfejleszti a keringési rendszerünket, és többnyire más sportokban szerzett sérülés esetén is űzhető. A futás pedig az egyik legalapvetőbb kardió mozgás. Ami a kerékpárt illeti, hadd idézzem Csomor Tamás barátomat: A kerékpár olyan, mint a motorozás: szabadság, csavargás, felszabadultság - amíg ülsz a gépen. Viszont kerékpározás után ez az érzés, már csak élettani okokból is, de még sokáig megmarad!

- Melyik égeti el a legtöbb kalóriát?

- Természetesen a kerékpár. Persze időarányosan kevesebbet, mint a többi, de mégis ezt lehet órákon át űzni. Futással és úszással 60 perc alatt nagyjából 700 kalóriát éget el egy 60-70 kilós nő, ehhez azonban egy intenzívebb, legalább középerős tempó szükségeltetik, amit 60 percen keresztül egy kevésbé edzett szervezet nem biztos, hogy végig tud csinálni - legalábbis, amíg hozzá nem szokik a test. Ezzel szemben egy közepes tempót 90 percig szinte bárki tud tekerni, amivel máris megvan ugyanez a kalóriamennyiség. Egy teljes távú IRONMAN teljesítése során egyébként 10-12.000 kalóriát lehet elégetni, ami egy kezdő sportoló esetében körülbelül 700 kcal-t jelent.

- Különböző testalkatok szerint változik, hogy kinek melyiket érdemes elkezdenie a három sportág közül?

- Az úszásnál érdemes kezdeni, mert ott majdnem büntetlenül lehet emelni a terhelést, a sérülés kockázata elenyésző. Emellett télen alapozásnál is könnyebb űzni, mint a többit, de fontos a szakmai támogatás, hogy az úszás technikai szempontból is rendben legyen.

Fokozatos terhelésemelés mellett is a futásnál van a legtöbb sérülési kockázat, ezért itt is fontos a szakember tanácsa. A kerékpár az alacsony sérülésveszély ellenére balesetveszélyes és szezonális sport, viszont tavasszal a terhelés mennyisége gyorsan emelhető, viszonylag alacsony sérülésveszéllyel. Bár könnyen tanulható, a verseny fele ez a sport, így a megfelelő információk sokat javíthatnak összteljesítményünkön, ha versenyzésen is töri valaki a fejét.

Az IRONMAN-t is támogatja a spanyol márka

A magyarországi SEAT lett az IRONMAN 70.3 Budapest nemzetközi triatlonverseny hivatalos autós partnere.

Kropkó Péter a felkészítő edzések helyszínére egy SEAT Leon X-PERIENCE-szel jut el, mely triatlonosítható, mivel kerékpár szállítója is van.
A sportágat és a SEAT-ot ugyanazok jellemzik: erő, dinamizmus, megbízhatóság, fiatalos szellemiség és gazdaságosság. Ez utóbbi igencsak fontos, hiszen a versenyzőknek háromféle sportágban kell egy személyben teljesíteniük és ehhez gazdaságosan kell bánni az erő- és energiatartalékokkal.

- Miért jó ötvözni ezt a három sportot?

- Azt mondják "irigyeink", hogy aki nem tudja igazán jól egyik diszciplínát sem, az csinálja együtt mind a hármat. De félre a tréfával: csökken a sérülés kockázata, hiszen több oldalról megdolgoztatjuk az izmainkat, amlyek az úszásnak köszönhetően pedig sokkal ruganyosabbak is maradnak. Változatos és teljes körű élettani ismeretekhez juttat rövid idő alatt, sőt, még a tudatunkat is edzi, mert nemcsak erőnlét és technika, de rengeteg kitartás is szükségeltetik hozzá.

- Van olyan technikai szempont, amire különösen érdemes figyelni a futás, úszás, biciklizés során?

- Igen, természetesen, mind a három sportágnak megvan a maga sajátossága. Az úszásnál megnyerni nem lehet a triatlonversenyt, csak elveszteni. Ez a sportág versenyszinten a legnehezebben elsajátítható, mert a mozgás rendkívül összetett, sok apróságra egyszerre kell figyelni. Ezen felül a nyíltvízi úszás kockázatos is, a baleset- és életveszély miatt javasolt társaságban, illetve a szakmai nehézségek miatt érdemes edzővel végezni ezt a bonyolult edzéstípust.

A kerékpárnál a közlekedés balesetveszélyessége miatt érdemes ügyességi feladatokat is végezni, és az edzések megtartásához megfelelő útvonalat választani. Mindig tudja valaki az útvonalunkat, illetve érkezésünk időpontját! Mobiltelefonunkat soha ne hagyjuk otthon!

A futás technikailag bonyolult, és bár sokan gondolják, hogy egyedül is fejleszthető, ez messze nem igaz. A maradandó sportsérülések többségét a három közül ebben a sportágban szerezhetjük be a legkönnyebben. Sőt, ez az a sport, ami a sportolás - idő előtti - teljes beszüntetésére kényszeríthet maradandó károsodás miatt. Így itt is szakember társaságát és támogatását javaslom, még ha csak alkalmanként is.

Blog.hu ajánló