8 egyszerű trükk, amivel megúszod az influenzaszezont
Tudd meg, milyen apró lépéseket tehetsz a megelőzésért.

Dia

 	C-vitamin  	Az első és legfontosabb dolog a C-vitamin pótlása. Erősítsd az immunrendszeredet a legbiztosabb forrásokkal! Fogyassz minél több citrusfélét, zöldpaprikát, csipkebogyót, savanyú káposztát!  	Kapcsolódó kvíz: 	Teszteld a tudásod! Miben van több C-vitamin? »

C-vitamin

Az első és legfontosabb dolog a C-vitamin pótlása. Erősítsd az immunrendszeredet a legbiztosabb forrásokkal! Fogyassz minél több citrusfélét, zöldpaprikát, csipkebogyót, savanyú káposztát!

Kapcsolódó kvíz:
Teszteld a tudásod! Miben van több C-vitamin? »

Dia

 	Ki a szabadba!  	Régóta tartja magát a tévhit, miszerint a téli megbetegedések első számú oka a hideg időjárás. Valójában a legtöbb megfázás és vírusos megbetegedés éppen annak köszönhető, hogy a levegőtlen, bezárt terekben az emberek egymásnak adják át a fertőzésket. A hétvégéken érdemes beiktatni egy-egy rövidebb téli kirándulást.  	Kapcsolódó cikk: 	3 orvosi tévhit, ami máig tartja magát »

Ki a szabadba!

Régóta tartja magát a tévhit, miszerint a téli megbetegedések első számú oka a hideg időjárás. Valójában a legtöbb megfázás és vírusos megbetegedés éppen annak köszönhető, hogy a levegőtlen, bezárt terekben az emberek egymásnak adják át a fertőzésket. A hétvégéken érdemes beiktatni egy-egy rövidebb téli kirándulást.

Kapcsolódó cikk:
3 orvosi tévhit, ami máig tartja magát »

Dia

 	Probiotikumok  	A probiotikumok olyan jótékony baktériumok, melyek nem csupán az emésztést javítják, de immunerősítő hatásúak is. A legbiztasabb probiotikum források a tejtermékek, elsősorban az aludttej, az élőflórás kefírek és joghurtok. Érdemes a téli időszakban többet fogyasztanod belőlük.  	Kapcsolódó cikk: 	7 probiotikus élelmiszer antibiotikum-kúrához »

Probiotikumok

A probiotikumok olyan jótékony baktériumok, melyek nem csupán az emésztést javítják, de immunerősítő hatásúak is. A legbiztasabb probiotikum források a tejtermékek, elsősorban az aludttej, az élőflórás kefírek és joghurtok. Érdemes a téli időszakban többet fogyasztanod belőlük.

Kapcsolódó cikk:
7 probiotikus élelmiszer antibiotikum-kúrához »

Dia

 	Kézfertőtlenítés  	A tömegközlekedési eszközök fogantyúi, a kilincsek, illetve minden olyan tárgy melyet naponta száz és száz kéz érint, hemzsegnek a baktériumoktól. Figyelj rá, hogy napközben minél ritkábban érintsd az arcodat, és amilyen gyakran csak lehet moss kezet, illetve legyen a táskádban antibakteriális kézfertőtlenítő.  	Kapcsolódó galéria: 	10 veszélyes hely, ahol hemzsegnek a kórokozók »

Kézfertőtlenítés

A tömegközlekedési eszközök fogantyúi, a kilincsek, illetve minden olyan tárgy melyet naponta száz és száz kéz érint, hemzsegnek a baktériumoktól. Figyelj rá, hogy napközben minél ritkábban érintsd az arcodat, és amilyen gyakran csak lehet moss kezet, illetve legyen a táskádban antibakteriális kézfertőtlenítő.

Kapcsolódó galéria:
10 veszélyes hely, ahol hemzsegnek a kórokozók »

Dia

 	Szauna  	Legyen szó akármelyik szaunatípusról, mindegyikben közös, hogy az immunrendszer megerősítése mellett elsődleges funkciójuk a test méregtelenítése, a káros anyagoktól az izzadás által való megszabadítása. Az őszi-téli hónapokban iktasd be az életedbe a hagyományos finn szaunát vagy az infraszaunát!

Szauna

Legyen szó akármelyik szaunatípusról, mindegyikben közös, hogy az immunrendszer megerősítése mellett elsődleges funkciójuk a test méregtelenítése, a káros anyagoktól az izzadás által való megszabadítása. Az őszi-téli hónapokban iktasd be az életedbe a hagyományos finn szaunát vagy az infraszaunát!

Dia

 	Hagymafélék  	A vörös-, a lila-, illetve a fokhagyma fogyasztása egyaránt ajánlott a hidegebb hónapokban. A vöröshagyma baktériumölő vegyületeinek köszöhetően kiváló természetes köhögéscsillapító, a fokhagyma pedig a vírusok és gombák elleni védekezésben is segít.  	Kapcsolódó cikk: 	Így készítsd a hagymateát köhögés és influenza ellen! »

Hagymafélék

A vörös-, a lila-, illetve a fokhagyma fogyasztása egyaránt ajánlott a hidegebb hónapokban. A vöröshagyma baktériumölő vegyületeinek köszöhetően kiváló természetes köhögéscsillapító, a fokhagyma pedig a vírusok és gombák elleni védekezésben is segít.

Kapcsolódó cikk:
Így készítsd a hagymateát köhögés és influenza ellen! »

Dia

 	Méregtelenítő tea  	Ősz végén és télen már nem érdemes drasztikusabb méregtelenítő kúrába fognod - hiszen szervezeted átmeneti legyengülésével épp az ellenkező hatást érheted el. Ugyanakkor érdemes naponta meginnod egy-egy csésze méregtelenítő teát. A csalán, a pitypang vagy a zöld tea egyaránt jó választás!  	Kapcsolódó cikk: 	Napi egy pohár zöld tea tüdőrák ellen - Így készítsd el! »

Méregtelenítő tea

Ősz végén és télen már nem érdemes drasztikusabb méregtelenítő kúrába fognod - hiszen szervezeted átmeneti legyengülésével épp az ellenkező hatást érheted el. Ugyanakkor érdemes naponta meginnod egy-egy csésze méregtelenítő teát. A csalán, a pitypang vagy a zöld tea egyaránt jó választás!

Kapcsolódó cikk:
Napi egy pohár zöld tea tüdőrák ellen - Így készítsd el! »

Dia

 	Csípős paprika  	A paprika erős ízéért felelős természetes vegyület a kapszaicin. Ez az anyag ingerli a nyálkahártyáját, serkenti a vérkeringést, serkenti az anyagcserét, baktérium és vírusölő hatású. Fogyassz minél több pepperonit, chilit az őszi-téli időszakban és előzd meg az influenzát.

Csípős paprika

A paprika erős ízéért felelős természetes vegyület a kapszaicin. Ez az anyag ingerli a nyálkahártyáját, serkenti a vérkeringést, serkenti az anyagcserét, baktérium és vírusölő hatású. Fogyassz minél több pepperonit, chilit az őszi-téli időszakban és előzd meg az influenzát.

Blog.hu ajánló
Fotó: