Tedd meg, és 6 évvel tovább fogsz élni: meglepő eredményt hozott egy új kutatás
Már a heti egyszeri kocogásnak is komoly egészségügyi hatása van.

Nyereményjáték

Nyerj kényeztető, masszázs-wellness élménycsomagot 2 fő részére, Bükfürdőre! (x)

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

Nyerj platinával díszített Angyalszárny nyakláncot fehér finomporcelánból! (x)

összesen 6 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Minden idők leghülyébb sminktrendjei, amiket ne próbálj ki soha az életben »

Így tisztítsd és ápold a velúrcsizmát, hogy sokáig újszerű maradjon »

Így hordd télen a nőies, élénk színeket: mindenki felfigyel rá, ha nem szürkében vagy! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A koppenhágai Bispebjerg Egyetemi Kórház kutatója, dr. Peter Schnohr nemrégiben meglepő kutatási eredményre jutott. Vizsgálatai szerint a rendszeres - akár csak heti egyszeri - kocogás akár hat évvel is meghosszabbíthatja az emberi életet.

Dr. Schnohr eredményeit a 2012-es Európai Kardiológus Társaság dublini konferenciáján tette közzé.

Hosszabbítsd meg az életed!

A vizsgálatokba dr. Peter Schnohr kardiológus 20 ezer, 20-93 év közötti nőt és férfit vont be. A kutatás során arra a kérdésre kerestek választ, hogy a rendszeres, nem túl megerőltető kocogás milyen hatással van az egészségi állapotra, illetve a várható élettartamra.

A kocogás egészségügyi előnyei

  • Javítja a szívműködést.
  • Javítja az oxigénfelvételt.
  • Fokozza az állóképességet.
  • Segít megelőzni az elhízást.
  • Hosszabb távon csökkenti a vérnyomást.
  • Támogatja az immunrendszer működését.

A kutatás eredménye

A vizsgálatok során a szakemberek arra a megállapításra jutottak, hogy a rendszeres kocogás - még akkor is, ha csak heti egy-két órát szánsz rá - növeli a várható élettartamot. Ez a pozitív hatás mindkét nem esetében megfigyelhető volt: míg a nőknél 5,6 évet, addig a férfiaknál 6,2 pluszévet jelent.

Ezt a mozgásformát korábban nem javasolták a szív- és érrendszeri betegségekben szenvedőknek, mára azonban kiderült, hogy a nem megerőltető kocogás kortól és nemtől, valamint szinte egészségi állapottól függetlenül bárki számára ajánlott. A keringési rendellenességekkel küzdők számára is hasznos lehet a rendszeres, könnyű kocogás, hiszen pozitív hatással van a vérnyomásra és az erek állapotára is.

Dr. Schnohr az eredményekről

A hangsúly a mértéken van. A várható élettartam hosszabb a rendszeresen kocogók esetében, mint az egyáltalán nem sportolóknál, illetve az extrém sportot űzőknél. A kutató szerint tehát, mint az élet legtöbb területén, itt is az arany középút a kifizetődő. Azt ajánlja, ha szeretnéd kihasználni a kocogás élethosszabbító hatását, csak az a cél, hogy kicsit lihegj, nem szükséges túlságosan kifulladnod. A rendszerességről azonban ne feledkezz el!

Milyen sportra szavazol?

Blog.hu ajánló